וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מתארגנים בפייסבוק: "צועדים לישראל ביום שישי"

18.5.2011 / 14:35

ההצלחה שהובילה למהומות האלימות ביום הנכבה, עודדה את המארגנים בפייסבוק לקרוא למחאה נוספת ביום שישי הקרוב. "נחזור על כך כל יום שישי עד שפלסטין תשוחרר"

לאחר שביום ראשון נענו עשרות אלפי אזרחי מדינות ערב לקריאות דרך רשת הפייסבוק והשתתפו באירועי "יום הנכבה", מתחילה כעת התארגנות בפייסבוק הקוראת לצעירים ערבים להשתתף ביום שישי במחאה נוספת, שבמסגרתה הם צפויים לצעוד לעבר הגבול עם ישראל. "ועדת האינתיפאדה הפלסטינית השלישית" הודיעה היום (רביעי) כי התהלוכות לעבר הגבול עם ישראל יתחילו בלבנון, סוריה, מצרים, ירדן, עזה והגדה לאחר תפילות יום השישי.

בדף הפייסבוק של מארגני ההפגנות מביעים המשתתפים תמיכה בקריאה לצעוד לכיוון ישראל, בדיוק כפי שקרה ביום ראשון בגבול הסורי-ישראלי כשעשרות אזרחים סורים פרצו אותו ונכנסו למג'דל שמס. "אינשאללה נחזור על כך כל יום שישי עד שפלסטין תשוחרר", כתב אחד. "היום אנחנו מבטיחים שאנו אלה שנשחרר את פלסטין וננקום את מותם של אלו שנהרגו במהלך יום הנכבה". רבים נוספים מבטיחים לנקום את מות האזרחים הערבים שנהרגו ביום ראשון.

מארגני ההפגנות אף לועגים בדף בפייסבוק לקהילת המודיעין הישראלית, על רקע הטענות לפיהן המודיעין בישראל לא התריע על הכוונה לפרוץ את הגבול הישראלי-סורי למרות שהמידע היה גלוי ברשת הפייסבוק. "יש לנו מסר לקצין המוסד שעוקב כעת אחרי מה שכתוב: פלסטין תשוחרר ואנחנו אלה שנשחרר אותה. אם הוא לא מבין, נכתוב בעברית 'שחררנו את פלסטין'. המתינו לנו, אנחנו באים – יום שישי הוא יום הזעם והתגובה".

בתוך כך, נשיא סוריה בשאר אסד ממשיך להודות בטעויות ומנסה למזער נזקים, במטרה להרגיע את המחאה נגדו. העיתון הממסדי הסורי "אל-ווטן" דיווח כי בפגישה עם תושבים משכונת מיידאן שבדמשק אמר אסד כי המדיניות שנקטו ממשלות סוריה בעבר כלפי הפגנות של אזרחים הייתה שגויה. "לאור זאת, בכוונתו להכניס שינויים מהותיים בדרך ההתמודדות מול מחאת האזרחים", הבטיח.

לפניות לכתב - nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully