וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Xbox 360 בישראל: כרוניקה של פספוס

למה אין תמיכה רשמית באקס-בוקס 360 בישראל חמש וחצי שנים לאחר השקתה? סיפור על חומרה, תוכנה והיעדר עניין

"ישראל היא שוק חשוב מאוד עבור מיקרוסופט" אמר מוקדם יותר השבוע בתשובה לשאלתי איאן ווילסון, אחראי כוח אדם בכיר בחטיבת הבידור האינטראקטיבי של מיקרוסופט. "ובעתיד, תהיה לנו תמיכה רשמית גם באקס-בוקס 360. אבל בינתיים, אתם מוזמנים ליהנות מאי-הרשמיות של התמיכה שלנו". הדברים אותם אומר ווילסון אינם שלו, זהו "קו המפלגה" של מיקרוסופט בנוגע לאקס-בוקס 360 וישראל. ויש לווילסון גם הסבר לדבריו.

כמו כמעט כל בכיר בחטיבת הבידור עמו דיברנו בשנים האחרונות, מסביר ווילסון כי הסיבה לכך שאין יבוא רשמי של אקס-בוקס לישראל טמונה בכך שמיקרוסופט לא רוצה להביא את הקונסולה לכאן בלי השירותים הנלווים. ועל פניו, יש הגיון בדבריו. שירות ה-Xbox Live המקוון של אקס-בוקס 360 הוא הרבה יותר מסתם מערכת שמפגישה בין אנשים למטרות משחק – מדובר במרכז בידור ביתי. יש שם אפשרות לקנות ולהוריד משחקים, חנות סרטים ומוזיקה, גישה לשירותים מקומיים כמו Netflix ו-Hulu בארצות הברית. בלי אלה, אקס-בוקס 360 היא בעצם קונסולה נכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומה עם קינקט?/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוסיה וצ'כיה, כן. ישראל? ממש לא

אבל הטיעון הזה לא מחזיק מים. נתחיל מכך שבעבר, התגמשה מיקרוסופט בתנאים האלה. ולא רק עבור מדינות ענק כמו רוסיה (אקס-בוקס 360 הושק ב-2007, הלייב בסוף 2010), אלא גם במקרה של מדינות כמו צ'כיה – מדינה עם כ-10 מיליוני תושבים (אקס בוקס 360 הושק ב-2006, הלייב בסוף 2010).

מעבר לכך, במיקרוסופט לא יושבים אנשים טיפשים – הם יודעים שאקס-בוקס 360 זמינה כיום בכל רחבי ישראל. והיא נמצאת לא רק על מדפי חנויות משחקים, אלא גם ברשתות ענק. ההחלטה האם הקונסולה תהיה זמינה בארץ או לא כלל אינה שלהם. השאלה אותה הם שואלים את עצמם היא האם שווה להם להתערב.

אין רשמיות, אין אחריות

עם רשמיות, באה גם האחריות. נכון לעכשיו, אתם לא יכולים לבוא בטענות כלפי מיקרוסופט בגלל שאין לאקס-בוקס 360 תוכן ישראלי, אין תמיכה בכרטיסי אשראי ישראליים, אין אחריות רשמית של מיקרוסופט. הרי מי שמכר לכם את הקונסולה עשה זאת בלי ברכה של מיקרוסופט. "תיהנו מאי-הרשמיות", זוכרים? רק שמי שבאמת נהנה מאי-הרשמיות הזו היא מיקרוסופט, לא אנחנו.

לה קל לעצום עיניים לכך שמספר מחשיד של אנשים עם IP ישראלי גרים בכתובות כמו זו של הבית הלבן, כתובת החנות של אפל בשדרה החמישית בניו יורק או אפילו בשטח שהיה בעבר בנייני התאומים. היא מרוויחה את הכסף שלה בכל מקרה, אז מה אם הוא מגיע לא דרך הנציגה הרשמית שלה בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
Halo Reach.
רוצים לשחק היילו ברשת? תגידו שאתם גרים בבית הלבן

ומה עם מיקרוסופט ישראל?

מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, דני ימין, לא אוהב כשמזכירים לו שבתחילת 2007 הבטיח שעד סוף השנה תהיה אקס-בוקס בישראל. נבירה בארכיון של וואלה! מעלה את הראיון שנערך עמו ביולי 2008, לפני כמעט שלוש שנים. אז אמר את הדברים הבאים: "אני חושב שגם את האקס-בוקס נביא. בהחלט עובדים על זה, ואנחנו נשים את זה בסדר עדיפות. גם סטיב [באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט. ד.ו.], שהיה פה לפני כחודשיים הבטיח שהוא יעזור לי בזה... אני הבטחתי בעבר תאריך ולא עמדתי בו, אז הלקח שלמדתי הוא שלא אבטיח עוד תאריך. אני כן יכול להבטיח שאני עובד על זה, אני כן יכול להבטיח שנתנו לי תאריך, ואני עובד עם קבוצת המוצר בארצות הברית."

סדר עדיפויות? תאריך? באלמר יעזור? כאמור, שלוש שנים עברו מאז, ארבע וחצי שנים מאז ההבטחה הראשונית שלא קוימה, ובמיקרוסופט ישראל עדיין אומרים שאינם תומכים באקס-בוקס 360.

ממשיכים לפספס את הקהל

במקביל, בשיחה שנערכה באמצע השנה שעברה עם עובד מיקרוסופט המקורב לנושא שיווק של אקס-בוקס 360, נאמר לנו כי תאריך הפצה בישראל עדיין לא נקבע. מצד אחד, אמר אותו הגורם, אין מי שישקיע בהסכמי התוכן הדרושים להפצת השירות בארץ – במיקרוסופט ישראל הנושא עדיין מקבל עדיפות נמוכה-יחסית. מצד שני, במטה החברה פשוט לא מאמינים כי מדובר בשוק גדול מספיק כדי להצדיק את ההשקעה בו בשלב זה.

וזה בדיוק מה שהופך את הסיפור הזה למצער כל כך. אם אתם קוראים את הכתבה הזו, רוב הסיכויים הם שאתם יודעים מהי האקס-בוקס 360, מה ההבדל בינה לבין פלייסטיישן 3, וכבר גיבשתם דיעה בנוגע לקונסולה. אבל אתם לא הרוב – רוב האנשים במדינה הזו עדיין לא מבינים מה ההבדל, והם אלה שהיו יכולים להרוויח הכי הרבה מקמפיין פרסום רשמי, שירותי תוכן, אפשרות הרשמה ללא הצורך לשקר, ושלל הדברים האחרים שמגיעים עם תמיכה רשמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully