וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלונות של נוקיה דולפים

הטלפון הראשון של נוקיה עם Windows Phone 7 נחשף בוידאו. עובד שהפר את ההוראה של מנכ"ל או הדלפה מכוונת?

«iframe width="480" height="292" src="https://www.youtube.com/embed/r1lsJOwdmfA" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

יום לאחר ההשקה של N9 – סמארטפון חדש של נוקיה עם מערכת ההפעלה Meego, אנחנו נחשפים לעוד טלפון של החברה. הפעם, עם זאת, מדובר בחשיפה שלפחות על פני השטח איננה מתוכננת (אם כי לא מעטים הם הסיכויים שמדובר בהדלפה מכוונת). בסרטון שהועלה היום ליוטיוב, מציג מנכ"ל החברה סטיבן אלופ את הטלפון הראשון של נוקיה בעל מערכת ההפעלה Windows Phone 7 לעובדי החברה. כלל המצגת, בת ה-21 דקות, זמינה באתר הונגרי אליו הודלף הסרטון.

"עכשיו פשוט אבקש מכולכם להניח את המצלמות שלכם, לכבות את כל אמצעי ההקלטה." אומר אלופ בתחילת הסרטון. :"אני רציני, כי אני הולך לשתף אתכם משהו שעליו נערך דיון נרחב – האם להראות אותו לאלפי אנשים ברחבי העולם - כי זה משהו מאוד-סודי שאנחנו לא רוצים לראות בבלוגוספירה".

ובכן, הסרטון המדובר הגיע לבלוגוספירה בכל זאת. המכשיר שנראה בו, ששם הקוד שלו הוא Sea Ray, כמעט זהה ל-N9 שהושק אתמול, אך כאמור, מריץ את מערכת ההפעלה Windows Phone 7.1, הידועה בשם הקוד Mango. מדובר, ככל הנראה, בטלפון ה-WP7 הראשון אותו מתכננת להשיק נוקיה. ההשקה הזו, אגב, צפויה להתרחש בהמשך השנה הנוכחית, עם ייצור המוני של המכשיר במהלך 2012.

N9, שהושק אתמול, הוא אחד הקוריוזים הגדולים ביותר של נוקיה בשנים האחרונות. מצד אחד, מדובר בטלפון עם ממשק חדש לגמרי, המכשיר הצרכני הראשון שמגיע עם Meego מובנית. מיגו היא פרי שיתוף פעולה בין נוקיה, שהביאה את מערכת ההפעלה Maemo אותה פיתחה, לבין אינטל שהביאה את Moblin. בו בזמן, מדובר במערכת הפעלה לה כמעט ואין עתיד מבחינת נוקיה: מנכ"ל החברה כבר הכריז ש-N9 יהיה מכשיר המיגו היחיד אותו תשווק החברה בעתיד הנראה לעין, ולאחר השקתו תועבר המערכת למצב של אינקובציה. זה אומר שמהנדסי נוקיה ישתמשו בה כדי לנסות וליצור את הדור הבא של מערכות ההפעלה – למצוא חידושים שיאפשרו להם להוביל מתישהו בעתיד.

ובינתיים, מסתמכת נוקיה על שתי מערכות הפעלה לשוק הסמארטפונים שלה. מהצד האחד, יש את ה-Symbian שלה, בה תתמוך נוקיה עד 2016 – כשבתקופה הזו מתכננים בחברה למכור כ-150 מיליוני מכשירים עם המערכת. מהצד השני, יש את המיזם החדש, שיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט שהוכרז בפברואר האחרון. את הפרי הראשון של שיתוף הפעולה הזה אתם רואים כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully