וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרה ושמה רשת אלחוטית

ההתקדמות המהירה של עולם המחשוב פוסחת על נתב הרשת, שממשיך להיות סיוט ללקוחות: מוצר לא נוח ולא אינטואיטיבי

מכירים את החנונים השכונתיים? אלו שכולם התקשרו אליהם כדי להבין איך שמים "חלונות" על המחשב ואיך מתחברים לרשת האינטרנט? הבחור שבא לעזור כשהמחשב עושה צרות, כשהזיכרון זקוק להרחבה או איזה וירוס מוחק את שיעורי הבית. גם היום לא חסרה אצלם תעסוקה. קריאות חירום ממשיכות להגיע, אך הרבה פחות מבעבר, כי העולם השתנה. החברות הגדולות הבינו שאסור להן לתסכל לקוחות. כל המוצרים המיועדים לשימוש המוני הפכו פשוטים ואינטואיטיביים יותר. טוב, כמעט כולם.

בין מבחר הגאדג'טים שמונחים אצלכם על המדף, ניצבת כנראה גם קופסה מלאת אורות מהבהבים - קופסת פנדורה של המאה ה-21. כשמתחשק לה, היא עושה דברים נפלאים. כשלא, היא מפסיקה לעבוד וכל מה שאפשר לעשות זה לנתק אותה מהחשמל, לחבר בחזרה ולרקוד סביבה ריקוד מיסטי בתקווה שזה יעזור. תפריטי ההגדרות שלה מפחידים, מבלבלים ומתסכלים. זה לא היה כל-כך מעצבן, אם הקופסה הזו לא הייתה אחראית לכל התקשורת ביניכם ובין העולם הדיגיטלי.

נתבים אלחוטיים הם מוצר שטני. באמת, אין מלה אחרת לתאר את קופסת הצרות הזו, ואין דרך להימנע מהתעסקות איתה. מטרת היא, הרי, ליצור רשת אלחוטית ולשתף את חיבור האינטרנט הביתי בין המוצרים השונים. בין אם סיימתם קורס מנהלי רשתות או שמעולם לא התקנתם תוכנה בעצמכם – יגיע היום בו תצטרכו לעשות משהו עם הנתב. לאפס, אולי. או להגדיר סיסמה. או, חס וחלילה, לעשות ככה שהוא לא יוריד לכם את מהירות הגלישה או לנסות ולהגדיר אותו כך שלא יחסום משחק בו רציתם לשחק ברשת.

אבולוציה שלא מתקדמת

לחלופין, ביום בהיר אחד האינטרנט יפסיק לעבוד. כן, סתם ככה. וספקיות התשתית תשבענה בכל היקר להן שהן לא אשמות. "עד למודם החיבור מגיע מעולה" יגידו לכם נציגים. "וברשתות אנחנו לא תומכים אם לא קניתם את הנתב דרכינו". לבסוף, תזכרו שאי שם בבוידעם, יש לכם קופסה עבשה בה עדיין שמור ספר ההפעלה של המכשיר.


ואז, הו אז, יתחיל הכיף האמיתי: הגדרת הנתב. בתמיכה הטכנית ינסו להניא אתכם מניסיונות התעסקות עצמאיים "אלא אם אתם מבינים מה אתם עושים". הם משקרים. גם אם אתם מבינים מה אתם עושים, גם אם אתם מרכיבים בעצמכם רשת ביתית עם עיניים עצומות וידיים כרותות, אתם לא מוכנים להתעסקות עם הנתב. כי אלה לא אתם, אלה הם.

הם אלה שעשו מכשיר עם ממשק משתמש לא מובן ולא אינטואיטיבי. הם אלה שעשו מכשיר שמתקלקל מדי חודש. הם אלה שתקועים עדיין בשנות ה-90, ולא מבינים שגם אנשים ללא השכלה בתחום המחשוב צריכים להקים רשת אלחוטית. ושהרשת הזו צריכה, אתם יודעים, לעבוד. בלי בעיות, אם אפשר.

והבעיה היא שיצרניות הנתבים ממשיכות בשלהן. אם תסתכלו על האבולוציה של ממשקי משתמש בנתבים אלחוטיים בחמש השנים האחרונות – תגלו שכמעט לא היה שינוי. התפריטים הם אותם התפריטים, ההגדרות הן אותן ההגדרות, ואי ההתאמה לצרכי המשתמש הפשוט היא אותה אי-התאמה.

היינו שמחים להגיד לכם שיש אור בקצה המנהרה, אבל האור הזה הוא - נכון לעכשיו - היכולת שלכם לקנות את הנתב מחברת התקשורת שתתחייב לתמוך בו או להשתמש בשירותי החנון השכונתי. זה פתרון גרוע, זה לא אמור להיות ככה - אנחנו נמצאים בתקופה בה כל מכשיר שיש לנו בבית צריך לדבר איתנו, לפחות ברמה הבסיסית. עכשיו נשאר שמישהו יסביר את זה גם ליצרני הנתבים.

גם לכם יש סיפורי אימה מרשתות אלחוטיות? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ראוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully