וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופונים: מהמדפסת לטלפון הסלולרי

גדי להב

9.8.2011 / 12:42

תעשיית הדילים היומיים באינטרנט לא נעלמה - היא מתכוננת לצעד הבא: דילים מותאמים אישית לכל צרכן

בשבועות האחרונים קיים שקט תקשורתי יחסי בכל הקשור לתעשיית הדילים היומיים, אבל זה לא אומר שהתעשיה הזו נעלמה. נהפוך הוא - היא נהפכת לחלק אינטרגלי וטריוויאלי בחיינו הצרכניים, עד שאין צורך לדווח עליה כתופעה חדשה. חברות דילים כמו גרופון ו-Living Social העולמיות גרמו לשחקנים מסורתיים הרבה יותר לקפוץ לבריכת הדילים. כך עושה גם אמריקן אקספרס, אם כי ההצעה החדשה שלה עשויה להצביע על הדור הבא של הדילים.

חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס השיקה לא מזמן תוכנית בשם Love, Link ,Like. במסגרת התוכנית, בעלי הכרטיס מתבקשים לקשר אותו לחשבון שלהם בפייסבוק. מהרגע שעשו זאת, הם יתחילו לקבל הצעות לדילים המבוססות על טעמם שלהם ושל החברים שלהם, לפי הלייקים שהם וחבריהם עושים בפייסבוק. כדי לממש את הדיל, כל מה שהם צריכים לעשות זה לשלם בכרטיס האשראי שלהם במקום שמציע את המוצר.

למהלך הזה של אמריקן אקספרס יש שני יתרונות על הדילים של גרופון ושאר החברות בתחום. הראשון קשור ללב הרעיון שגרם לקופונים להיות כה פופולריים: הצרכן לא צריך לקנות את הקופון מראש. כל מי שמשתמש באופן קבוע בקופונים יודע שאחת מכמה עסקות נשארת לא מנוצלת, כסף שהולך פשוט לפח. בתוכנית החדשה של אמריקן אקספרס, אין כסף שמבוזבז ללא תועלת. היתרון השני הוא בחיבור לפייסבוק. הדילים היומיים נותנים כרגע קופונים למוצרים על בסיס מיקום גיאוגרפי. זו התאמה בסיסית ביותר לטעם הלקוח. התאמה על בסיס הקשר חברתי טובה הרבה יותר - הסיכוי שנקנה משהו שחברים שלנו גם קנו או המליצו עליו, גבוה פי כמה.

הסלולרי הופך לכרטיס אשראי

זה הדור הבא של הדילים - העולם הדיגיטלי באופן כללי נהפך למותאם אישית לכל אחד מאיתנו. המגמה הזו לא פוסחת גם על הדילים. בכך, אגב, לאמריקן אקספרס אין יתרון על חברות הקופונים הייעודיות. גם הן עושות צעדים בכיוון הזה. גרופון, למשל, מציעה הנחה נוספת לכל מי שמצרף חברים לקנייה של קופון. יש להניח שבעתיד המידע שנצבר יתורגם גם להתאמה אישית של הדילים. יחד עם זאת, אמריקן אקספרס כבר הטמיעה את ההקשר החברתי לתוך ההצעות שלה לצרכניה. יחד עם העובדה שהצרכן לא משלם מראש על הדיל, היא מהווה תחרות ראויה לחברות הדילים.

מטרת המהלך אינה, כך נראה, רק מאבק בחברות הדילים. אייפון 5 כבר מעבר לפינה. הטלפון הזה, כמו גם הגרסאות הבאות של טלפוני אנדרואיד, יכילו, ככל הנראה, אופציה לתשלום על ידי הטלפון. זה כבר סיפור אחר לגמרי. המהלך הזה הופך את הטלפון הסלולרי לכרטיס אשראי.

מי שיוכל לספק שירותים כאלו הן לא רק חברות האשראי, אלא למשל חברות הסלולר, שהטלפון כבר מחובר לחשבון שלהן, וכן יצרניות הטלפון, כמו אפל. מהלך כזה מהווה התקפה ישירה על הלב העסקי של אמריקן אקספרס ושאר חברות האשראי. העסקה עם פייסבוק אולי אינה מספיקה כדי למנוע כניסה של מתחרים חדשים לתחום, אבל היא בהחלט צעד בשיפור העמדות לקראת הקרב העתידי.

  • עוד באותו נושא:
  • קופונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully