וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א 12: רשמים ראשונים

האם סדרת משחקי פיפ"א תפסיק להוציא עדכונים שנתיים? שיחקנו בגרסה מוקדמת של Fifa 12 וחזרנו עם רשמים ראשונים

כשאני שואל את אחד המפתחים של פיפ"א 12 - האיש שמראה לי את המשחק, האם נכונות השמועות על כך שפיפ"א הבא יהיה גם האחרון בסדרה, הוא לא נראה מרוצה. בחיוך מבוייש אומר שהוא לא יודע על זה כלום, ואם הוא היה מאמין בשמועה הזו, הוא היה מתחיל לחשוש למשרתו.

אך אם מסתכלים על המשחק, על הדרך בה החליטה חברת EA לשווק אותו ועל הדגשים אותם היא שמה בשיווק הזה, ההנחה שפיפ"א 13 עשוי להיות האחרון בסדרה לא נראית כל כך מופרכת. לפני שאתם מתחילים לחשוש, הבא ונסביר - אף אחד לא מתכנן להרוג את סדרת משחקי הכדורגל הגדולה בעולם. היא מביאה יותר מדי כסף. אבל אם תשימו לב לחידושים אותם מציגה פיפ"א בשנתיים האחרונות, רובם - אם חושבים על זה - לא באמת צריכים להיות על דיסק, כי אם להגיע בדמות עדכונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם לכך, לחידושי משחקיות "בסיסיים" בפיפ"א מוקדשות רק דקות בודדות ממצגת העיתונאים בתערוכת Gamescom בקלן. כן, הגרפיקה שופרה. כן, לא רואים את המעברים בין סוגי האנימציה השונים. כן, יש הרבה יותר תנועות; וכן, הם שוב מסבירים שהשנה המנוע הפיזיקלי שקובע מה יקרה בהתנגשות בין שני שחקנים הפך לריאליסטי עוד יותר - אבל אתם יודעים מה? שמענו את זה גם בשנה שעברה.

אז על מה בזבזנו את 25 הדקות הנוספות של המצגת? 10 הלכו למשחק עצמו, ועל כך בהמשך. 15 עסקו באונליין. אם לא שמתם לב, השנה זו השנה השלישית בה פיפ"א מנסה להסביר לכם בכל הכח שלשחק לבד זה בכלל לא כיף, ולשחק רק כשחברים באים אליכם זה יותר כיף אבל לא מספיק. בשנה שעברה הם אפילו הציגו מנגנון שמאפשר לכם לבחור קבוצה אותה אתם אוהדים ולשחק מול אוהדי הקבוצות נגדן זו שלכם משחקת במציאות, ובכך ליצור סוג של ליגה אלטרנטיבית. השנה, ובכן, הם הולכים אפילו רחוק יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגנון התמיכה בקבוצה הווירטואלית שודרג משמעותית, וכעת כל הישג שלכם במשחק - בין אם במצבים מקוונים או במצבים בהם אתם משחקים מול המחשב - מוסיף נקודות לקבוצה שלכם. כך מנסים אנשי EA לשכנע אתכם להמשיך לשחק עוד ועוד. זו דרך די גאונית, כשחושבים על זה. כי מהי הערצה, אם לא רצון יוקד לראות את הקבוצה שלכם במקום הראשון בטבלה, אפילו אם זו ניוקאסל או ברסה וירטואלית. (כותב שורות אלה לא באמת אוהד את ניוקאסל או ברסה. Go 49ers!)

בנוסף, תכלול פיפ"א 12 גם מצב אתגרי שמבוסס על כותרות מעולם הכדורגל. צ'לסי הצליחה לחזור מפיגור 4-1 מול ארסנל בדקה ה-60? אנשי EA, שיעקבו כל עת אחר הכותרות, יציעו לכם לשחזר את ההישג, ולזכות בעוד כמה נקודות עבור הקבוצה שלכם. ואם כבר כותרות, המשחק יכלול גם מערכת סטטיסטיקה דינמית על שחקנים, שמתעדכנת בהתאם להישגיהם ופציעותיהם על המגרשים האמיתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז איך כל זה נראה? מאוד דומה למשחק הקודם בסדרה. ואם להגיד את האמת, גם לזה שלפניו. אולי הגיע הזמן להודות בכך שמבחינה גרפית, סדרת פיפ"א הגיעה לנקודה בה הגרפיקה אולי איננה מושלמת, אך היא טובה מספיק לכמה שנים קדימה, עד שפלייסטיישן 4 ואקס-בוקס 720 יגיעו לחיינו.

גם מנגנוני המשחקיות עצמם, שראו שינויים יחסית נרחבים בשנה שעברה, לא מאוד השתנו השנה. אותו המנוע הפיזיקלי החדש, שמחשב בצורה ריאליסטית התנגשויות בין שחקנים, משווק כשינוי עצום, אבל בפועל - אפילו שזה רק על פי משחק אחד - לא נראה כמו משהו באמת מאוד משמעותי. מה שכן השתנה הם התפריטים - כשעכשיו המשחק אף זוכר את ההעדפות שלכם ומרכיב את רשימת מצבי המשחק על פיו. וזה מגניב, אבל לא יותר מזה.

בסופו של דבר, אולי דווקא עדיף ש-EA תפסיק עם המהדורות השנתיות האלה, לפחות לזמן מה, ותעבור למודל עכשווי יותר - עדכונים תכופים על בסיס משחק אחד. ובינתיים, נראה שתם צריכים להחליט - האם אתם מוכנים להעביר את אהדת הכדורגל שלכם לפיפ"א ולהפוך אותו לכלי עידוד של הקבוצה, או שמא אתם רוצים שהוא יישאר רק משחק.

FIFA 12 מושק ב-30 בספטמבר למחשב, פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360, ווי, פלייסטיישן 2, ויטה, אקספריה פליי, PSP, אייפון, 3DS

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully