וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמים ראשונים: Saints Row The Third

שיחקנו בגרסה מוקדמת של Saints Row: The Third. הרבצנו לאנשים עם צעצוע מין עצום, וירינו אותם מתותחים. היה כיף

Saints Row 3 הוא משחק פסיכוטי. משוגע לגמרי. דפוק בשכל. משחק שירד מהפסים. אנחנו מדברים על כותר שבמשימה הראשונה שלו, בכירי כנופיה שהפכה לתאגיד בינלאומי (עם משקאות אנרגיה ממותגים וקליפים מוזיקליים) שודדים בנק כשהם מחופשים לעצמם. והמטרה: לעזור לשחקן שעומד לשחק את אחד מחברי הכנופיה, שדורש לראות איך באמת שודדים בנק. באמצע השוד, חלק מהנשדדים באים לבקש חתימה, והדיאלוג עם השוטרים שבאים לעצור אתכם כולל את המשפט "תניח את חדר הכספת ותתרחק ממנו".

לפני שנותנים לי להתפרע בחלק קטן מעולם המשחק במשך 45 דקות, מסביר אחד המפתחים בנונשלנטיות דברים כמו "כן, תוכלו להרביץ לאנשים עם צעצוע מין עצום מימדים, או לשאוב אותם לתותח ממונע ולירות אותם ממנו כמו טילים". את כל אלה כבר ראיתי בטריילרים, אבל לא ידעתי כמה זה כיף. ובכן? מאוד כיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר לא סתם חיקוי של GTA

אבל קודם קצת היסטוריה. Saints Row התחיל כחיקוי GTA. ולא חיקוי טוב במיוחד - סתם עוד משחק. הכותר השני (והמצויין) בסדרה כבר נטש את מחוזות המציאותיות, וכלל משימות כמו כיסוי בתים בשפכים באמצעות רכב כבאות מוסב, ואפשר לכם לשנות את המראה שלכם בצורות קיצוניות. רוצים להסתובב בעיר כאיש עצום מימדים עם חזה נשי עצום ותחתונים בלבד? אין בעיה, המשחק מאפשר. רוצים להיות היטלר? גם אפשר. והייתה לו גם עלילה. היא, לעומת האקשן, הייתה סטנדרטית למדי, ועסקה במלחמה של כנופיית Saints בכנופיות אחרות ובתאגידים בינלאומיים מרושעים.

המשחק השלישי, כפי שאפשר להבין, לוקח את הביזר צעד אחד קדימה, הן מבחינה עלילתית והן מבחינת האקשן. הוא יוצר ארגז חול של הרס ומהומה, אתכם במרכז. זוכרים את משימות ה-Killing Frenzy שנעלמו מ-GTA - משימות בהן נדרשתם להרוג כמה שיותר אנשים או לגרום לכמה שיותר נזק בזמן קצוב? כאן הן חיות טוב יותר מאי פעם.והמשחק לא מתבייש בכך. למעשה, הוא מאמץ בכל הכוח את הגישה הזאת. צעצוע מין עצום כנשק כבר אמרנו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זה לא מאוד שפוי, זה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המון פעילויות, מעט הגיון

ב-45 הדקות שיש לי אני משתתף, חוץ מבמשימה הראשונה אותה הזכרנו, גם בתחרות ריאליטי קיצונית בה אני נדרש לירות באנשים שלבושים כמו חיות פרוותיות או פחיות משקה במסלול מכשולים ולהגיע לרף הרס תוך זמן קצוב. בזמן שעובר בין המשימות אני משתעשע עם רובה שיורה תמנונים היפנוטיים דוברי יפנית. אלה נצמדים לראש של אדם, וגורמים לו לתקוף את אויביכים. כשנמאס לכם, בלחיצת כפתור התמנון (והראש) מתפוצצים. ויש גם טנק, מטוס קרב, מזל"ט שיורה טילים מונחים.

לאחר שמעיבירים את החוויות האלה אל הנייר, אין אלא להודות כי זה נשמע נורא. ואכן, המשחק הזה הוא גלוריפיקציה מטורפת של אלימות. אבל זו אלימות מצועצעת, לא ריאליסטית. המשחק הזה כל כך רחוק מהעולם בו אנחנו חיים, עד שאין סיבה להתעצבן עליה גם אם אתם מהאנשים שחושבים שמשחקים אלימים מובילים לאלימות.

שמחה מעוררת מחלוקת

מה שראינו היה רק חלק קטן מהעולם של Saints Row. מפתחי המשחק מבטיחים עולם גדול יותר מבעבר, עם עלילה ארוכה וכלי נשק שטרם נחשפו. אבל גם בחלק אותו ראינו, היו פעילויות שיכלו להעסיק אותנו הרבה יותר מ-45 דקות.

בסופו של יום, מה שהתחיל כחיקוי של GTA והפך לסדרה שמפורסמת בזכות עצמה, עומד כנראה להיות אחד המשחקים המשמחים - והכי מעוררי מחלוקת - של הסתיו הקרוב.

Saints Row: The Third יוצא ב-18 בנובמבר למחשב האישי, פלייסטיישן 3 ואקס-בוקס 360

  • עוד באותו נושא:
  • saints row

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully