וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בפייסבוק: לוח זמנים ואפליקציות חברתיות

22.9.2011 / 23:06

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הציג שינוי קיצוני לעמוד פרופיל המשתמש, ודור חדש של אפליקציות המאפשרות עדכוני פעילות שוטפים

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג חשף בוועידת המפתחים של החברה שני חידושים מרכזיים ומהותיים שמתווספים לרשת החברתית הפופולרית בעולם.

השינוי העמוק ביותר עליו דובר באירוע הוא ה-Timeline (לוח זמנים). מדובר בשינוי קיצוני לעמוד הפרופיל של המשתמש, שיהפוך אותו לוויזואלי הרבה יותר מהמצב הקיים ויאפשר גלילה וסריקת מידע בקלות. העיצוב החדש יהפוך את עמוד הפרופיל למעין 'ספר היסטוריה' של אותו אדם, המציג את חייו בצורה כרונולוגית וניתנת לדפדוף קדימה ואחורה. כך מקווה פייסבוק לטפל בבעיית דחיקתם למטה של עדכונים, שלאחר זמן קצר הופכים למעשה ללא זמינים לצפייה. פייסבוק תוסיף אוטומטית תמונות, עדכוני סטטוס ואירועים מחייו של המשתמש לטיימליין ואף תאפשר לו 'להשלים פערים' ולהוסיף תכנים מהעבר שטרם עלו לרשת החברתית, ולהגדיר את התאריכים להם אלו שייכים. כך ניתן יהיה להוסיף לעמוד הפרופיל גם תמונות ומידע מהילדות, שיעזרו להשלים תמונה מלאה יותר של מהלך החיים. המשתמש יוכל להגדיר מהי התמונה המרכזית של הפרופיל שלו (שתופיע לצד תמונת הפרופיל הרגילה), להסיר מהטיימליין עדכונים שאינו מעוניין שייראו ולהגדיל תצוגתם של עדכונים חשובים מבחינתו.

"זה כיף וקל למלא את הטיימליין שלכם", הבטיח צוקרברג. "כך תוכלו לספר את כל סיפור חייכם בדף אחד. המשתמש הוא זה שמחליט מה נכנס לשם. הוא לא יחשוף בחופשיות כל משחק או שינוי סטטוס מערכת יחסים. יש לכם שליטה מלאה על מה שיופיע בטיימליין". הטיימליין נכנס לשלב בטא כבר עכשיו, וככל הנראה יכנס לשימוש מלא תוך מספר שבועות.

ה-Timeline החדש של פייסבוק: צפו בוידאו הדגמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספר היסטוריה של המשתמש. הטיימליין החדש של פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפליקציות פייסבוק: הדור הבא

עוד הציג מארק צוקרברג הטמעת אפליקציות פייסבוק מסוג חדש, המציעות עדכונים בזמן אמת. אלו יאפשרו למפתחים לייצר אפליקציות המבוססות על פעילויות, ולמשתמשים לא רק לעשות "לייק" על משהו, אלא לייצר פעולה ספציפית יותר, דוגמת "קראתי ספר" או "ראיתי סרט". "היום אנחנו מאפשרים ליצור רמה חדשה של אפליקציות ולשנות תעשיות באותו הזמן", הכריז צוקרברג, שחילק את האפליקציות לארבעה סוגים: תקשורת, משחקים, מדיה ולייפסטייל.

אפליקציית שירות המוזיקה Spotify, למשל, תאפשר למשתמש לדווח לאיזה שירים הוא מקשיב באותו הרגע, ולאפשר לחבריו להאזין להם גם כן (זאת על ידי לחיצה על אותו עדכון המספר על כך). אפליקציות משחקים גם כן יפעלו כך. צוקרברג מכנה את תוצאת פעולת השיתוף הזאת בשם Real Time Serendipity, מונח קצת קשה לתרגום (בשל חוסר מקבילה עברית הולמת למילה Serendipity) שכוונתו יכולה להתפרש כ'תגלית מקרית בזמן אמת' (מצב בו, למשל, משתמש נחשף במקרה לשיר מכיוון שראה ב-Feed שחברו מאזין לו).

צפו בווידאו: ספוטיפיי משתלב בפייסבוק

מנכ"ל נטפליקס ריד הסטינגס עלה לבמה והבטיח לקהל האמריקאי שניתן יהיה גם להיחשף לסרטים בהם צופים חברים ולצפות בהם, לאחר שחוק פרטיות אמריקאי מיושן יתוקן על ידי הקונגרס ויאפשר זאת. במדינות אחרות בהן פועלת נטפליקס, האפשרות תהיה זמינה כבר מעכשיו. עוד שותפי תוכן של פייסבוק לדור הבא של האפליקציות (רשימה חלקית): הולו, רפסודדי, זינגה, וושינגטון פוסט ויאהו.

אפליקציות לייפסטייל יאפשרו למשתמשים לחלוק פעילות מחיי היום-יום, דוגמת בישול ארוחה. אפליקציות אלו יוכלו לפרסם ישירות ל-Feed של המשתמש ולטיימליין שלו. כדי להימנע מהצפת ה-Feed בפעולות טריוויאליות ניתן יהיה גם להסתפק בפרסום עדכונים אלו לחלון המבזקים (Facebook Ticker) שהוטמע לאחרונה ומציג בקצב מהיר כל דבר שעושה כל משתמש מרשימת החברים.

לדברי צוקרברג, האפליקציות החדשות ייוצרו לפי ממשק הפיתוח Open Graph, המאפשר לאפליקציות לפרסם תוכן ב-Feed של המשתמש בצורה אוטומטית וללא קבלת אישור ממנו (לאחר קבלת אישור ראשוני גורף בעת ההתקנה). הממשק גם מגדיר שמקום הפרסום של עדכונים אלו יהיו בחלון המבזקים, למעט אם מדובר בעדכונים חשובים.

בנאומו הגדיר מארק צוקרברג את ההתנהגות הזאת כ"מניעת חיכוך", אך צורת העבודה הזאת מציגה סוגיית פרטיות חדשה, שכן קיים החשש שמשתמש שהתקין אפליקציה אינו ער לרמת הפרסום הגורפת שאישר לה ולאחר מכן אינו מודע לעדכונים ששלחה או אינו יודע כיצד לבטלם.

הופעת חימום: פייק מארק צוקברג

האירוע התחיל עם עלייתו לבמה של השחקן אנדי סמברג ("סאטרדיי נייט לייב") שחיקה את מארק צוקרברג ונתן נאום הומוריסטי-סאטירי בדמותו. בשלב מסוים הצטרף צוקרברג עצמו לבמה, הודה לסמברג והחל בנאומו, שבפתחו הבטיח להציג "שניים מהדברים המרגשים ביותר עליהם עבדנו לאחרונה".

צוקרברג הסביר את השינוי הקיצוני שייעשה בעמוד הפרופיל בכך שמדובר במרכזו של השירות מבחינת המשתמשים. "אנשים מרגישים בעלות על הפרופיל. מיליונים השקיעו זמן רב לספר את סיפור חייהם בו. העבודה שלנו היא להפוך אותו לכלי טוב יותר", אמר. את נאומו סיים צוקרברג (לאחר כשעה וחצי) באיזכור שמה של חברת אינטל, מכיוון שלדבריו תמיד התרשם מחוק מור (הקובע כי צפיפות הטרנזיסטורים במעגלים משולבים במעבדים תוכפל כל עשרים חודשים). לדעתו קיים חוק מור מקביל למדיה חברתית – לפיו מדי שנה אנשים מעוניינים לחלוק ברשתות החברתיות יותר ויותר מידע.

מה דעתכם על השינויים? בואו לדבר על זה בפייסבוק, כל עוד הוא בצורה שאתם זוכרים אותו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הביא סטנדאפיסט שיסתלבט עליו. צוקרברג עם אנדי סמברג/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully