וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרו 2012: חגיגת כדורגל אמיתית

2.10.2011 / 14:50

חמי אוזן התאהב בפרו אבולושן 2012, וחושב שמפתחי המשחק ראו לנגד עיניהם לא את פיפ"א המתחרה, כי אם את ברצלונה האלופה

«iframe width="470" height="300" src="https://www.youtube.com/embed/Q9tYBRSREZU" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

בימים אלה עובר עולם הכדורגל המציאותי מהפכה, מהפכת ברצלונה שמה. אל מול עינינו ולא בחוכמה של בדיעבד או דרך קריאה רגשנית של ספרי הנוסטלגיה, אנו חוזים באחת מקבוצות הכדורגל הגדולות בכל הזמנים, קבוצה שלקחה את האסטטיקה של המשחק לפסגות אחרות - פסגות שמתכתבות עם אמנות כמו שירה או ציור.

כמו כל תופעה מהפכנית, היא בסופו של דבר מתפשטת כמו אש לשדות אחרים. כולם רוצים לחקות, כולם מבינים שחוקי המשחק והדרך לבדר את הקהל השתנו, כולם מנסים להתיישר – כל אחד לפי מגבלותיו. והנה, סוף סוף, נדמה כי אותה המהפכה הגיעה גם אל עולם הכדורגל הוירטואלי, שמייצגו הבולט ביותר הוא המשחק פרו-אבולישן.

בידור מעל הכל

זו לפחות התחושה שאתה יוצא איתה אחרי סוף השבוע הראשון עם המשחק החדש לו כל כך חיכינו – פרו 12. תחושה שלפיה הדבר המרכזי שהנחה את המתכננים היה לבדר. ברור שההשפעה הגדולה ביותר שהובילה לכך היא התחרות עם המשחק הלא פחות פופולארי, פיפ"א, אבל בין השורות אי אפשר שלא לחוש את רוח ברצלונה על הפורמט החדש של פרו.

אם בעבר הציפיה לגרסה החדשה לוותה בחשש בנוגע לשאלה מה הכינו לנו הפעם בקונאמי; האם שוב לקחו את המשחק למחוזות מציאותיים מדי, שהולידו קושי קצת מוגזם בדרך לכיבוש שערים והבריחו לא מעט מעריצים לפיפ"א המתחרה? הפעם ליוצרים של קונאמי לא היתה בכלל דילמה האם לשחרר גרסה שמחה או גרסה מדויקת, הפעם לא יכלו שם להתעלם מרוח הזמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגת כדורגל אמיתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהיר ועצבני

הדבר הראשון שאתה נתקל בו בפרו החדש הוא המהירות. הגרסה החדשה של הפרו מעט יותר מהירה, ומכאן גם פותחת בפניך הרבה יותר אפשרויות. השינויים הקטנים האלה יוצרים משחק שהוא לא שונה כל כך מקודמו, אבל ממשיך את דרכו ונהיה שמח יותר, כיפי יותר, ולאלו שמפקפקים עדיין בעליונות של הפרו על הפיפ"א נוסיף – ידידותי יותר.

הישג נוסף של הפרו השנה הוא השילוב המוצלח יותר מהרגיל בין הקפדה על דיוק מירבי בכל מסירה וכל בעיטה, לבין משחק התקפי ומהנה שייתן גם תשובה לפיפ"א. כל אלה, כמובן, תקפים לא רק למשחק נגד המחשב, שהרי חווית הפרו היא מזמן לא אישית והפכה כמעט למדורת השבט של קבוצות חברים רבות בכל רחבי העולם. הפרו החדש מוסיף למדורה הזו כיבוד נוסף וצליל רקיד שמשמרים ומפתחים את הצלחתו.

השופט בן יציאת-USB סוררת

לצערנו, כיאה לרוח ברצלונה, גם השופטים הופכים יותר מדי פעילים במשחק. מספר השריקות מוגזם ויותר מדי קרבות מגע שנראו בעבר לגיטימיים מסתיימים בכדור חופשי. אבל אם לשחקני בארסה מותר ליפול כמו זבובים ולבכות כל הזמן לשופט, מי אנחנו כי נלין. ישנן גם מעט פרצות לשערים קלים מדי מאזורים מסוימים במגרש מהם אתם מגביהים לרחבה, שיכולות להתפרש גם כשיפור במימד הזה של המשחק. בכל מקרה, אף אחד בפרו לא יזיל דמעה על תוספת נאה של גולים והתרגשות.

הפרו החדש מוכן לחורף, מוכן לקרנבל של משחקים, של טורנירים, ואמור להישאר חלק משגרת החיים של אלפי ישראלים ולשפר אותם. הציפייה המעט אובססיבית של המעריצים לגרסה החדשה הצדיקה את עצמה, ואף מעבר לכך.

ומי שיקנה את המשחק בארץ בגרסת פלייסטיישן 3, יגלה כי בפעם הראשונה, משחק פלייסטיישן 3 כולל עטיפה וחוברת בעברית. אז עטיפה אולי זניחה, אבל החוברת - מטרתה לעזור למי שלא מכיר את המשחק היטב ללמוד את כל הטריקים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully