וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

FAST: הטכנולוגיה שתזהה כוונות רעות

9.10.2011 / 13:55

המשרד האמריקאי לביטחון פנים בודק טכנולוגיה שתזהה כוונות זדוניות בהתבסס על פרמטרים גופניים והתנהגותיים

פיתוח שמזכיר במשהו את הפטנטים מהסרט "דו"ח מיוחד": המשרד האמריקאי לביטחון פנים (DHS) בוחן תוכנית חדשנית שאמורה לחזות את סיכויים של נבדקים לבצע פשע או עבירה. לדברי אתר CNET, התוכנית נבדקת כיום על אנשים מקרב עובדי המשרד וכנראה שגם בעזרת מתנדבים מהציבור הרחב. תוכנית "לפני פשע"/FAST של ה-DHS מתבססת על אלגוריתם המשקלל שורה של נתונים (אותם הוא אוסף בין השאר על ידי הקלטת אודיו ווידאו) ובוחן אותם. אלו אמורים להכריע אם לנבדק יש כוונה זדונית. כדי ללמד את המכשיר לזהות התנהגויות חשודות מתבקשים הנבדקים פעם אחת להתנהג בצורה רגילה, ופעם שניה להתנהג כאילו הם זוממים לבצע מעשה אסור כלשהו (למשל: להכניס מכשיר הקלטה למופע).

בין הפרמטרים הנבדקים: מגדר, מוצא אתני, דופק, תזוזות הגוף, מצמוצים, הרחבת אישונים, שינוי בקול ובקצב הדיבור, תזוזת העין, שינוי בחום הגוף ותבניות נשימה. לנתונים הטכניים הנאספים מתווספים נתונים כגון גיל ועיסוק.

המשרד לביטחון פנים סבור כי אם תצליח התוכנית, יהיה ניתן להשתמש במכשיר ובשיטה בשדות תעופה, במעברי גבול ואפילו באירועים המוניים. ארגוני פרטיות כבר נזעקים: "אם תשומש התוכנית נגד הציבור – זה יהיה בעייתי מאוד", אמר ל-CNET ג'ינגר מקול, יועץ לממשל פתוח בארגון EPIC מוושינגטון. "הם צריכים לעשות הערכת פלישה לפרטיות".

בעקבות הפרסום ב-CNET הוציא המשרד לביטחון פנים תגובה רשמית בה נאמר כי התוכנית לא שומרת מידע אישי של הנבדקים לאחר השלמת הניסוי ושהיא אינה מעוצבת בצורה שתסייע לשמור מידע כזה. "כל מידע שנאסף נשמר תחת קוד זיהוי אנונימי שזמין רק לאנשי המשרד", נאמר בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully