וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי דורש נתוני גולשים

10.10.2011 / 12:19

הממשל האמריקאי הוציא צו שאילץ את גוגל וספק אינטרנט מקומי להעביר פרטים מחשבון אי-מייל של מתנדב בוויקיליקס

הממשל האמריקאי הוציא צו בית משפט סודי המורה לגוגל ולספק אינטרנט מקומי קטן בשם סוניק להעביר אליו פרטים מחשבון האי-מייל של מתנדב ויקיליקס בשם ג'ייקוב אפלבאום. זאת בהתבסס על חוק פרטיות התקשורת האלקטרונית האמריקאי, המאפשר חיפוש בתכנים דיגיטליים של חשודים. חוק זה הועבר ב-1986, עוד לפני שנוצרה רשת האינטרנט. הצו דרש חשיפת כתובות האי-מייל של האנשים איתם התכתב אפלבאום בשנתיים האחרונות.

אפלבאום הוא מפתח תוכנה המספק כלים חינמייים המסייעים למשתמשי אינטרנט לגלוש ולפעול ברשת באנונימיות. הוא התנדב לוויקיליקס, הממליצה להשתמש בכלי הפיתוח שלו כאשר מעבירים לארגון מסמכים סודיים. לדברי ספק האינטרנט, הוא נלחם בצו אך הפסיד ונאלץ להעביר את המידע. גוגל וסוניק לחצו כדי לקבל אישור ליידע את מר אפלבאום בנושא, אך לא קיבלו אותו. כיום מנסה שורה של חברות טכנולוגיה, ביניהן גוגל, מיקרוסופט ו-AT&T לגרום לעדכון חוק הפרטיות המדובר כך שקבלת מידע מסוג זה תדרוש צו חיפוש.

רשויות החוק בארצות הברית משתמשות בחוק הפרטיות כדי לקבל תכתובת מייל, תיעוד מיקום המתבסס על טלפונים סלולריים ועוד מסמכים דיגיטליים. זאת ללא צורך להציג צו חיפוש או להוכיח סבירות לפשע שהתבצע. הממשל צריך להציג בפני בית המשפט רק הנחה סבירה, לשיטתו, שהנתונים רלוונטיים לחקירה מתבצעת.


עוד בנושא:

- סיקור מיוחד: חשיפת ויקיליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully