וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי נקסוס ואנדרואיד 4: גוגל מציגה את החידושים שלה

19.10.2011 / 11:53

גוגל השיקה את מערכת ההפעלה החדשה שלה לניידים - אנדרואיד 4, וחשפה מכשיר טלפון בשיתוף פעולה עם סמסונג

גוגל חושפת את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה שלה לניידים - אנדרואיד 4.0, ומציגה יחד עם סמסונג טלפון חדש מסדרת Nexus שמטרתה להדגים את היכולות של המערכת החדשה. השקת מערכת ההפעלה ועדכון המכשירים הקיימים שיכולים לתמוך בה יחלו בחודש הבא, אז גם יושק הטלפון החדש, Galaxy Nexus, בשווקים נבחרים. מחירו של הטלפון לא נחשף.

נתחיל דווקא מהטלפון - פרי שלישי של תוכנית Nexus בה מבקשת גוגל מיצרנית סלולר לבנות מכשיר שמטרתו להיות טלפון הדגל לתקופת ההשקה של מערכת הפעלה חדשה. לפני כשנתיים הייתה זו HTC שבנתה את ה-Nexus One, ובשנה שעברה סמסונג בנתה את ה-Nexus S. סמסונג נבחרה לתפקיד גם השנה, זאת למרות שגוגל רכשה לפני כחודשיים את חטיבת הסלולר של מוטורולה. ו-Galaxy Nexus הוא התוצאה.

מדובר במכשיר עם מסך קעור עצום, 4.65 אינץ' (לגלקסי S2 יש מסך 4.3 אינץ', לאייפון 4S מסך 3.5 אינץ'); מעבד מהיר שהופך לסטנדרט בדור החדש של מכשירי אנדרואיד - 1.2 גיגההרץ; שטח אחסון של 16 או 32 גיגהבייט; מצלמת 5 מגהפיקסל שמסוגלת לצלם תמונות ללא השהייה מהרגע בו לחצתם על כפתור הצילום (בעיה מוכרת במצלמות סלולר); קישוריות Wi-Fi ובלוטות'; ושבב NFC שמטרתו להעביר מידע מאובטח למרחקים מאוד קצרים - טכנולוגיה שעומדת בבסיס הארנק האלקטרוני של גוגל, שמאפשר לשלם באמצעות מגע בין הטלפון לבין מסוף תשלום.

עוד בנושא:
בשנה שעברה היה זה אנדרואיד 2.3 ונקסוס S
ובמקביל, מוטורולה (של גוגל) חושפת את ה-RAZR החדש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת ההפעלה אותה Galaxy Nexus אמור להדגים היא אנדרואיד 4.0, הידועה בשם קוד Ice Cream Sandwich. זוהי הגרסה הראשונה של אנדרואיד שנבנתה מתוך מחשבה על ממשק אחיד לסלולרים וטאבלטים. נזכיר כי הגרסה הקודמת שהוצגה, אנדרואיד 3, ייועדה למחשבי לוח בלבד, ואילו טלפנים סלולריים עובדים עדיין עם אנדרואיד 2.

אחד השינויים המהותיים ביותר עבור משתמשי סלולר בגרסה הזו הוא היעדר הצורך בכפתורים (למעט כפתור כיבוי והדלקה, וכפתורי ווליום). מקשי התפריט מוצגים כעת בממשק עצמו, כפי שמקובל במחשבי לוח. שלושת הכפתורים העיקריים הם "צעד אחורה", מקש הבית ומקש שמציג אפליקציות אחרונות אליהם נכנסתם.

אך לא מדובר בשינוי היחיד, רחוק מכך למעשה. אנדואיד 4 כוללת חידושים כמו מקלדת משופרת, יכולת לפחות את נעילת הטלפון באמצעות זיהוי פנים עם המצלמה הקדמית של המכשיר שלכם, סנכרון מובנה בין המועדפים בדפדפן הטלפון למועדפים בדפדפן ה-Chrome הביתי, כפתור שגורם לדפדפן הסלולרי להזדהות כדפדפן מחשב (נוח מאוד אם אתם לא רוצים לקבל את גרסאות הסלולר של אתרים), גרסאות משופרות של אפליקציות (אפליקציית מייל מאפשרת לשמור 30 ימים של הודעות על המכשיר) ויישומים מובנים חדשים כמו זה של הרשת החברתית גוגל+.

מעבר לכך, כוללת מערכת ההפעלה תוכנה בשם Android Beam. זו מאפשרת להשתמש בשבב NFC, אותו הזכרנו קודם, לשיתוף מידע בין שני טלפונים תומכים. אם מקרבים את הטלפון אחד לשני, ניתן לשתף קישורים, פרטים של אנשי קשר, סרטוני וידאו, נתוני מפה, קישורים לאפליקציות בחנות של אנדרואיד, וקבצים. כל זאת באישור שני הצדדים, כמובן.

אנדרואיד 4.0 הוא מערכת הפעלה פתוחה, כך שכל חברה תוכל להשתמש בה, וערכת הפיתוח שלה זמינה כבר מהיום להורדה.

עוד בנושא:
NFC כארנק - ככה זה עובד

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מתחרה לאייפון?

למרות שמדובר בטלפון המתהדר בשם גלקסי - שמה של סדרת מכשירי האנדרואיד הפופולריים ביותר בעולם, ואחת המתחרות הגדולות של האייפון - לא ברור אם גוגל וסמסונג מייעדות לגלקסי נקסוס הפצה רחבה ברחבי העולם. מכשירי נקסוס הקודמים כמעט ולא נמכרו מחוץ לארה"ב וכמה מדינות באירופה. בנוסף, הטלפון יושק רק כמה חודשים לפני כנס הסלולר הגדול בעולם, שמתקיים בברצלונה ובו נוהגות חברות להשיק מכשירי דגל חדשים, כשסמסונג עשויה להשיק בו את הגלקסי S III.

מבחינת גוגל, מדובר בעיקר בהצגת תכלית - טלפון שמראה מה מערכת ההפעלה החדשה שלה מסוגלת לעשות גם בלי ההתאמות השונות שיצרניות נוהגות לשלב, ומושך זמן עד אשר השותפות האחרות שלה - ממוטורולה, דרך HTC וסוני אריקסון, ועד סמסונג עצמה, תחלנה להשיק מכשירי אנדרואיד 4 משלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully