וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א 12: משחק הכדורגל הטוב בעולם

20.10.2011 / 17:24

פיפ"א 12 הוא לא סתם משחק, כי אם סימולטור הערצה. וזה מה שהופך אותו למשחק הכדורגל הטוב בעולם

לעתים נדמה כאילו לפיפ"א 12 כלל לא אכפת מכך שתהנו בזמן המשחק. במרדף אחר מציאותיות, חלק ניכר מהפעולות הפכו קשות ומתסכלות יותר מאי פעם. אחת האשמות העיקריות לכך היא מערכת התנגשויות חדשה, שקובעת את ההתנהגות הפיזיקלית של המעורבים בכל טאקל בין שני שחקנים. לפעמים היא פשוט מציאותית מדי וגורמת להאטת הקצב, שסובל מהפסקות תכופות בעקבות נפילה של שחקן כזה או אחר.

וזה גם מה שהופך את פיפ"א 12 למשחק הכדורגל הטוב יותר בשוק (כן, יותר טוב מפרו). כי מה שאנשי EAהבינו, הוא שפיפ"א לא צריכה להיות סדרת משחקי כדורגל, כי אם סדרת משחקי הגשמת פנטזיות. כמו כותרי פעולה טובים, בהם ההנאה (וההנעה) נובעת לא מהרג אויבים כי אם מסימולציית גבורה, פיפ"א מבקש להגשים את המשאלות שנובעות מהערצת קבוצה או שחקן. כי בסופו של יום, ההערצה - לא טכניקת בעיטה - היא זו שמכניסה את הכיף לכדורגל. וכל השאר נובע ממנה.

העתיד של פיפ"א נמצא באינטרנט

כשבמיקרוסופט וסוני דיברו לפני כחמש שנים על הדור החדש של מכונות המשחק שלהם (אקס-בוקס 360 ופלייסטיישן 3, בהתאמה) אחד מאבני היסוד של הקונסולות האלה היה חיבור תמידי לרשת האינטרנט. הן סוני והן מיקרוסופט השתמשו בו כדי ליצור קהילות מקוונות, כשהן סוללות את הדרך גם ליצרניות המשחקים. אימוץ טכנולוגיות חדשות לוקח זמן - בהתחלה חוזרים על מה שנעשה בעבר, ורק אז מתחילים לחדש. מה שפיפ"א 12 עושה, בניגוד לקודמיו שליטשו את המנגנונים הקיימים, כבר יכול להיחשב לחדשנות.

זה מתחיל בבחירת המועדון אותו אתם אוהדים. בחרתם? עכשיו האחראיות להצלחת המועדון נמצאת על כתפיכם. ואנחנו לא מדברים על ההצלחה בתוך מכונת המשחק או המחשב שלכם, כי אם על שרתי EA, בליגה האינטרנטית העולמית. ואם אתם מעריצים את המועדון, באמת מעריצים, תרצו שהוא יצליח גם בעולם המשחק. מה עושים כדי שיקרה? משחקים. מאות פעולות שונות, הן כשאתם משחקים אונליין והן כשאתם משחקים מול המחשב, תורמים נקודות למועדון שלכם. זה יכול להיות נצחון במשחקים, ביצוע אתגרים ספציפיים על המגרש, השלמת עונות מוצלחות כמנג'ר ועוד דברים רבים. כל זה, אגב, לא חייב להיות עם הקבוצה הנערצת - גם אם אתם משחקים עם יריבתה השנואה, תרוויחו עבור קבוצתכם נקודות.

Fifa 12.
Fifa 12

ההשפעה של האינטרנט על פיפ"א לא נגמרת כאן. ב-EA ביקשו לא רק להביא קצת משחקיות לתוך הערצת כדורגל, אלא חלקים מהעולם האמיתי לתוך המשחק. בין אם זה שינוי דינמי של נתוני שחקן וירטואלי על פי ביצועיו במשחק, או יצירת אתגרים שמבוססים על סיטואציות שהתרחשו בעולם האמיתי - הסינרגיה כאן מרשימה.

ההשתתה של חידושים רבים כל כך במשחק על אלמנטים אינטרנטיים יוצרת רושם שלא רחוק הוא היום בו אנשי EA יחליטו שמבחינת המשחקיות הבסיסית הם הגיעו לרמת הריאליזם הטובה ביותר ואין שום סיבה להשיק פיפ"א חדש כל שנה. במקום זה, עשוי להפוך פיפ"א לשירות בתשלום מתחדש, שזוכה מדי פעם לעדכונים מינוריים בטכנולוגיה אך הערך האמיתי שלו הוא בניהול מסדי נתונים וטבלאות ליגה..

ממשיכים להעריץ, מתחילים לשחק

אך בינתיים, יש ל-EA עוד מספיק שינויים להכניס מתחת למכסה המנוע של המשחק כדי להצדיק השקת פיפ"א חדש. את מערכת ההתנגשויות החדשה כבר הזכרנו, אך היא ממש לא השינוי היחיד. בזמן שפרו אבולושן 2012 הגביר את הקצב על חשבון המציאותיות, פיפ"א הפעם מספק אתגר שיגרום לכם לחשוב יותר על מה שאתם עושים. הסיבה לכך היא מנגנון אינטליגנציה מלאכותית הכי מרשים שנראה במשחק כדורגל עד כה.

בחברה הדגימו את הדרך בה המנגנון החדש פועל לפי מספר חודשים. לכל שחקן יש כעת מערכת הגדרות שקובעת לא רק את פרמטרים פיזיים, אלא גם את העדפות המשחק שלו. וכך, בשני תסריטי התקפה זהים בהם מוחלף אחד משחקני ההגנה, תגובת כל צוות ההגנה תהיה שונה. וגם באופן כללי, בזמן שהאינטליגנציית ההתקפה של המחשב מרגישה זהה, המנגנונים שקובעים את התנהגות ההגנה שופרו בצורה מרשימה. וכן, זה הופך את הבקעת השערים לקשה יותר. במשחק אחר, זה היה מתסכל. אבל לא פה. מציאותיות היא חלק ממה שהופך את סימולציית ההערצה למלאה כל כך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם מחוץ למגרש ניכר שיפור. מצב המנג'ר נוח ומתקדם הרבה יותר, עם שליטה טובה יותר על תקציב והשפעה הגיונית יותר של מעמד המועדון - ולא מעמדכם כמנג'ר - על חלון העברות. כמו כן, סוף סוף נוספה האפשרות להמתין מעט לפני שאתם מגיבים להצעת רכישה. ובמצב בו אתם אחראיים על שחקן אחד, לוח השנה שלו הפך להגיוני ומגוון יותר.

מבחינה גרפית, אין טענות ל-Fifa 12. המשחק ממשיך את המסורת של שיפורים גרפיים מינוריים אך מורגשים, עם ניצול טוב יותר של משאבי המערכת כדי להפוך את החוויה ליותר חלקה ומציאותית. מבחינת סאונד גם אין טענות - אלן סמית' (מארסנל ונבחרת אנגליה לשעבר) מצטרף למרטין טיילר, כשהוא מחליף את אנדי גריי לאחר שזה העיר הערות שוביניסטיות בשידור בערוץ סקיי. הזוגיות שלהם עובדת טוב מאוד, ומצליחה לא להציק.

בסופו של יום: אין טובים ממנו

לקראת סופה של הביקורת, שווה להזכיר שוב: פיפ"א 12 הוא משחק הכדורגל הטוב ביותר בשוק כיום. מדובר במתכון מנצח למשחק ספורט - שימוש נבון בהערצה כלפי קבוצות כדי להפוך את חווית המשחקיות למרתקת ומעניינת יותר. אז כן, רובנו לעולם לא נזכה לעלות למגרש מול עשרות אלפי אוהדים ולהתרגש בזמן שירת ההמנון, אבל פיפ"א 12 יכול להחזיק את האשליה הזו טוב יותר מכל משחק כדורגל אחר.

ואתם? אנשים של פיפ"א או פרו? בואו להתווכח בפייסבוק


עוד בנושא:
חמי אוזן דווקא חושב שפרו 2012 יותר טוב

  • עוד באותו נושא:
  • Fifa 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully