וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוזניות שמכירות את האוזניים שלכם

הדור השני של אוזניות סונומקס, שמתאימות עצמן לאוזניים שלכם ללא צורך בהליך ארוך ומסובך, מציג כמה שיפורים מרשימים

בעשור האחרון, עת התחלנו להסתובב כולנו עם נגני מוזיקה בכיס - בין אם אלה נגנים ייעודיים או טלפונים סלולריים - מדפי האוזניות בחנויות הפכו לעצומים. אוזניות מעוצבות, אוזניות עם דגש על בס, אוזניות לריצה, אוזניות מבטלות רעשים למטוס - אלפי דגמים של אוזניות ממאות סוגים קורצים לנו בחנויות הרלוונטיות.

אך יש גם סוג אחד של אוזניות אותו לא תוכלו למצוא ברוב החנויות: אוזניות בהתאמה אישית. מדובר באוזניות שנכנסות לתוך האוזן, אך החלק שנכנס פנימה אינו סטנדרטי אלא כזה שמותאם ספציפית לאוזן שלכם. הייתרון בסוג כזה של אוזניות הוא נוחות - גם אנשים שבדרך כלל לא מסתדרים עם אוזניות שנכנסות אל האוזן יתמודדו טוב יותר עם אוזניות בהתאמה אישית - כמו גם רמת אטימה גבוהה ויכולת לרוץ איתן בלי לפחד שתפולנה לכם מהאוזניים.

החסרון הבולט ביותר, מעבר למחיר הגבוה-מאוד בדרך כלל, הוא הטרחה. רוב החברות שמכינות אוזניות בהתאמה אישית דורשות שתלכו למכון שמיעה, שם יעשו דגם של פנים האוזן וישלחו אותו ליצרנית האוזניות. זו תייצר את האוזניות, ותקבלו אותן תוך מספר שבועות. על הפעולה יש לחזור כל 3-4 שנים, כיוון שהגוף משתנה והאוזניות מפסיקות להתאים.

התאמה אישית בלי הליך מסובך

בשנה שעברה, הציגה חברת Sonomax, שמתמחה בציוד למניעת נזקי רעש בסביבה תעשייתית, את ה-Eers שלה - אחד הניסיונות הראשונים לייצר אוזניה בהתאמה אישית ללא כל הסיבוכים. הטכנולוגיה של סונומקס מאפשרת לכם להכין את האוזניה לבד, תוך חמש דקות. אתם שמים את האוזניות במצבן הלא מותאם בתוך האוזניים, לוחצים על כפתור ברצועה הגדולה שתנותק בסוף התהליך, וסיליקון מתחיל לזרום לתוך האוזניה כשהוא מנפח אותה בתוך האוזן. כעבור חמש דקות, הסיליקון התקשה ואפשר להשתמש באוזניות.

הדגם שהוצג בשנה שעברה היה נוח מאוד וסיפק אטימה מצויינת, אך איכות הסאונד של הדגם הפשוט יותר מבין שני הדגמים שהחברה הציגה הייתה "רק" טובה, לא מצויינת. השנה, מציגה סונומקס שני דגמים חדשים, עם מספר חידושים מעניינים.

החידוש הראשון הוא במבנה האוזניה. היא קטנה וקשיחה יותר, ללא בועת סיליקון מיותרת בסופה. זה רק עוזר לנוחות, ולא פוגע כלל ברמת האטימה - שעודנה מצויינת. בסונומקס גם אומרים שבמבנה החדש, יש פחות סכנה לכך שהאוזניה תקרע אחרי מספר חודשי שימוש - בעיה שהייתה קיימת בדגם הקודם.

החידוש השני הוא הוספתה של דיבורית. זו מתאימה הן למכשירי אייפון והן למכשירי אנדרואיד, עם כפתור אחד שמאפשר לענות לשיחות (ללא שליטה ברמת הצליל) או לעצור ולחדש את ניגון המוזיקה כשאין שיחה נכנסת. איכות המיקרופון בדיבורית טובה מאוד, וניתן היה לנהל שיחה בלי בעיה גם במהלך רכיבה על אופניים.

ואיך זה נשמע?

ומה באשר לאיכות הצליל? זו, ובכן, עדיין לא מצויינת, בדגם הפשוט יותר שהיווה את מושא הבדיקה. טובה מאוד, כן, ועם מעט מאוד הטיה לכיוון הבס (בניגוד למתחרים), אבל האטימה גם מאפשרת להתרכז יותר בסאונד ולהבין שהשחזור שלו לפעמים לוקה בחסר, בייחוד בעוצמת צליל גבוהה. בדגם היקר יותר, בו יש שני דרייברים בכל אוזן, מבטיחים ב-Sonomax איכות צליל גבוהה יותר, אך טרם בדקנו אותו.


מחיר הדגם הפשוט-יותר, SD150, זהה לזה של הדור הקודם - 200 דולרים. ואם זה נראה לכם כמו מחיר גבוה להחריד, צריך להבין שמחיר אוזניות בהתאמה אישית בדרך כלל מתחיל כמה מאות דולרים גבוה יותר. והתמורה אותה הן מספקות למחיר נראית הוגנת, במיוחד עם תוספות כמו אטימה טובה יותר ודיבורית שמקלה על השימוש בהן עם טלפון סלולרי.

ההשקה בחודשים הקרובים. ניתן יהיה להשיג דרך אתר החברה.

עוד בנושא:

סקירת הדור הראשון של האוזניות בוואלה! TECH

  • עוד באותו נושא:
  • sonomax
  • eers

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully