וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 8: בלי כפתור 'התחל'

6.2.2012 / 12:23

כ-17 שנה אחרי השקתו, מסתמן שמיקרוסופט תוותר על כפתור ה'התחל' במערכת ההפעלה 'חלונות 8'. מה יחליף אותו?

האם מיקרוסופט נפרדת מכפתור ה"התחל" המיתולוגי, שמפאר את מערכות ההפעלה "חלונות" כבר 17 שנה? כך נראה לפי אחת מהגרסאות הכמעט-סופיות של 'חלונות 8' שדלפו לרשת בסוף השבוע, ופורסמו באתר PCbeta. ה-Consumer Preview, build 8220 מראה כי הכפתור אינו קיים יותר בכלל (בניגוד לגרסאות בטא קודמות בהן היה קיים ב-Classic Desktop Mode), והסרגל (Superbar) שהוצג לראשונה ב'חלונות 7' מתפרס על כל תחתית המסך. זאת לאחר שבגרסאות בטא קודמות הופיע הכפתור בצורות שונות – ככפתור שטוח ומוקטן.

כפתור ה"התחל" היה אחת הדרכים המרכזיות, אם לא המרכזית, כדי לנווט בתוך מערכת ההפעלה 'חלונות', מאז שהוצג לראשונה ב'חלונות 95' .לפי דיווחים, הפונקציונליות שלו תישאר, כאשר הוא יוחלף ב"פינה חמה" – איזור (או מספר איזורים – כנראה ארבעת קצוות המסך) שבמהלך ריחוף סמן העכבר עליה או בעזרת לחיצה – יוצג תפריט דומה לתפריט כפתור ה'התחל'. למרות היעלמותו של הכפתור, הדיווחים אומרים כי המשתמש עדיין יוכל להצמיד לסרגל הכלים התחתון של המסך תוכנות אותן הוא מפעיל בצורה שכיחה.

השינוי מגיע כחלק מעדכון מראה גורף שעומדת מיקרוסופט לבצע ב'חלונות 8', שיציג את הממשק החדש הקרוי "מטרו" ונועד לשרת בצורה אינטואטיבית יותר את המשתמש ולהיות אופטימלי גם למחשבי לוח.


עוד בנושא:

- חלונות 8: רשמים ראשונים
- חלונות 8: איך יראה ממשק סייר החלונות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין כפתור 'התחל'. תתחילו להתרגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully