וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזניות RAPOO H3070: שווה להתנתק מהכבל?

4.3.2012 / 15:38

לפחות במקרה של אוזניות RAPOO, יתרון האלחוטיות לא מצליח לקזז סאונד בינוני, צורך בטעינה כפולה ומחיר מוגזם

אוזניות אלחוטיות הן מוצר שהרציונל שלו ברור: זה יכול להיות נחמד מאוד להעלים את הכבל המחבר בין המכשיר שמשדר מוזיקה לאביזר שמשמיע אותן. היעלמותו של כבל כזה עוזרת למנוע סרבול, ניתוק מיותר בגלל תנועת יד מקרית והסתבכות חוטים שיוצרת פלונטר שמעצבן לפתוח.

חברת RAPOO הסינית מציעה זוג אוזניות כזה, דגם RAPOO H3070 . מדובר באוזניות קלות למדי מהסוג שמתלבש על האוזן בעזרת קשת (ולא זה שנכנס לתוכה). הן מגיעות עם סוללת ליתיום נטענת (דרך USB) המאפשרת עד שמונה שעות האזנה.

נושא טעון

אם כבר הזכרנו את המילה "הטענה" – הגענו כבר עכשיו לבעיה העיקרית שיש לנו עם האוזניות הללו, ולמעשה עם כל הז'אנר. אנחנו חיים בתקופה בה אנו נדרשים להטעין אין ספור מכשירים חשמליים: הסמארטפון שלנו, שזולל את סוללתו, המחשב הנייד , נגן ה-MP3 (לפחות למי שלא משתמש בסמארטפון עבור האזנה למוזיקה), הטאבלט, ועוד מיני גאדג'טים. ההטענות הללו מתבצעות בדרך כלל מדי יום, כאשר לכל מכשיר יש מטען נפרד משלו. האם אנו באמת רוצים להוסיף לכאב הראש הזה גם הטענה של אוזניות – מוצר שעד עכשיו קיבל את המתח שלו מהמכשיר אליו הוא מחובר, בלי צורך בספק עצמאי?

ה-RAPOO H3070, למשל, יצפו מכם להטענה כפולה: פעם אחת לאוזניות עצמן, שצריכות לקבל אנרגיה כאשר הן יושבות על אוזניכם מבלי חיבור פיזי למקור מתח, ופעם שניה למשדר שלהן – שמתלבש על נגן המוזיקה שלכם ומשדר את הסיגנל ממנו. כך, המשמעות היא שכאשר מעוניינים להשתמש באוזניות הללו – יש להטעין מראש שלושה מכשירים: הנגן, האוזניות והמשדר שלהן. ומה אם הסוללה של אחד מאלו נגמרת במהלך השימוש? כל האופרציה קורסת, ואין לכם אפשרות להאזין למוזיקה.

מעבר לטרחה שבסיטואציה כזאת, מדובר כאן בסוג של הימור. חשבו על עצמכם בנסיעת אוטובוס ארוכה או בטיסה – כאשר לפתע נשללת מכם היכולת לשמוע מוזיקה. נכון, הסכנה גם קיימת כאשר אתם משתמשים באוזניות חוטיות – שכן סוללת הנגן עלולה להיגמר, אבל שימוש באוזניות אלחוטיות משלש את הסיכון הזה. האם זה שווה את זה? התשובה יכולה להיות "כן" רק אם ההבדל בנוחות השימוש הוא משמעותי או אם הסאונד של המוצר איכותי בצורה משמעותית מהמקבילים אליו.

שוב להדליק, שוב לכבות

מה לעשות שכאשר מדובר באוזניות ה-RAPOO, שתי התשובות לשאלות הן "לא", לפחות אם מדגישים את המילה "משמעותי". כן, מן הסתם הן נוחות יותר מאוזניות חוטיות, בשל העובדה שאין כל התעסקות עם כבלים. גם הישיבה שלהן על האוזניים נוחה ונעימה מספיק בהנחה והראש שלכם אינו עצום (הספוגיות שלהן נעימה מספיק לאוזן). המשדר שמגיע עם האוזניות מעוצב בצורה כזאת שיוכל להתלבש בקלות על ראשו של סמארטפון, כאילו היה תוסף טבעי של המכשיר. אין צורך בקשר עין בין שני חלקי המוצר – ובמהלך כל השימוש בו לא התרחש אף ניתוק, גם כשהסמארטפון ישב בכיס סגור.

עם זאת, יש מן הניג'וס בסט-אפ כזה, שלפחות במקרה של מכשיר האייפון חוסם את כפתור הכיבוי/הדלקה ומצריך הזזה פיזית של המשדר בכל פעם שמעוניינים ללחוץ עליו. גם העובדה שבכל פעם שמעוניינים לשמוע מוזיקה צריך להדליק הן את האוזניות והן את המשדר (ובסיום השימוש – לכבותם כדי לחסוך בחיי הסוללה) – מהווה טרחה שאין במקבילה החוטית.

ומבחינת סאונד? גם כאן קשה לקשור כתרים ל-RAPOO. כאשר האוזניות פועלות והמוזיקה עדיין לא מתנגנת – שומעים בבירור באזז. כאשר המוזיקה מתחילה להתנגן – היא מכסה עליו, והמאזין מקבל איכות סאונד סבירה. לא יותר ולא פחות. במהלך שימוש של כמה שעות לא הצלחנו לאתר הבדל משמעותי לטובת ה-RAPOO לעומת האוזניות של אפל (שאינן משובחות במיוחד).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סיכום: אין מספיק Value for Money

כך, היתרון של האוזניות האלחוטיות נשאר השחרור מהחוטים שהן מספקות. זה לא נראה כמו יתרון משמעותי כל-כך, אבל ייתכן שאנשים שצריכים להשתמש באוזניות זמן רב, תוך כדי שהם קמים מהמקום וזזים בשטח (הטווח של האוזניות הוא שמונה מטר) – ירגישו אחרת. האוזניות גם כוללות מיקרופון, כך שהן יכולות להתאים לאנשים שעובדים במוקדי שירות לקוחות – אך אלו, מן הסתם, לא קונים את כלי העבודה הזה מכספם הפרטי (וממילא לא יכולים לסמוך על מכשיר שתלוי בסוללה).

המחיר של האוזניות בארץ מבטיח שמוקדים כאלו ממש לא ימהרו לקנות את המוצר: 299 ¤. מחיר מוגזם לאוזניות שאינן High End מבחינת סאונד. באתר המכירות הסיני Deal Extreme, לעומת זאת, הן נמכרות ב-40 דולר בלבד. מחיר כזה אולי משתלם עבור מי שעבורו השחרור מהחוטים הוא קריטי - ומעלה תמיהה לגבי התמחור המוגזם שנתן למוצר היבואן הישראלי.


עוד בנושא:

- ביקורת: אוזניות Beats Studio של דוקטור דרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully