וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת החליט: דמי קו ADSL יבוטלו

6.3.2012 / 13:33

החיוב על סך 25 ש"ח אותו גובה בזק על אחזקת קו ADSL יבוטל החל מאפריל הקרוב, כך הורה שר התקשורת משה כחלון

בשורה ללקוחות ה-ADSL של בזק: משרד התקשורת החליט לבטל את החיוב על סך 25 ש"ח שגובה בזק עבור קו האינטרנט מלקוחות שאינם מעוניינים בקו טלפון בנוסף לקו האינטרנט. עד כה נאלצו לקוחות האינטרנט של בזק לשלם לחברה שני תשלומים נפרדים: אחד עבור גישה לספק האינטרנט, והשני תשלום של 25 ש"ח על אחזקת קו – זאת גם אם אינם מעוניינים בשירותי טלפוניה.

כעת הודיע שר התקשורת משה כחלון כי הסדר זה יסתיים ולקוחות שיהיו מעוניינים בחיבור לאינטרנט בלבד (הידוע כ-ADSL Only או כ-Naked ADSL) – לא יצטרכו לשלם את דמי אחזקת הקו. "ביטול התשלום הכפול ייטיב עם הצרכן ויביא להגברת התחרות בתחום שירותי האינטרנט והטלפוניה", מסר כחלון.

בדיקת משרד התקשורת הגיעה למסקנה שלקוחות ADSL Only מקבלים מסלול משתלם פחות מזה של לקוחות "קו קל", שבאותו סכום תשלום חודשי נהנים מגישה לאינטרנט וגם מקו טלפון נייח, אפילו אם קו טלפון זה משמש את הלקוח בעיקר לשם קבלת שיחות נכנסות. עוד עלה מהבדיקה שבעוד ש"בזק" מציעה למנוייה, במסגרת סלי תשלומים חלופיים ומבצעים, הנחות משמעותיות (עד כ-40%) לתעריפים בעד שירותי הטלפוניה לרבות שירות קו מנוי-טלפון, היא אינה עושה כן ביחס לתעריף שירות ה-ADSL only. לגישת המשרד עובדות אלה יצרו בעיה צרכנית וחסם תחרותי בפני ספקי ה-VOB. חברת הוט, המתחרה בבזק בשירותי אספקת אינטרנט, מציעה גם כן "קו עירום", אך אינה דורשת דמי אחזקת קו שכאלו.

התקנה החדשה תיכנס לתוקף החל מה-5 באפריל.


עוד בנושא:

- כחלון: נשבור הדואופול של HOT ובזק בתקשורת הקווית
- בזק תשיק חיבור אינטרנט במהירות של 200 מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully