וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הכריזה על ’האייפד החדש’

הדור הבא של הטאבלט מבית אפל יושק ב-16 במרץ. יציג רזולוציה גבוהה ומצלמה איכותית יותר. שם רשמי אין לו

אפל הכריזה על אייפד חדש. ענקית המחשוב הודיעה הערב (ד') באירוע שנערך בסן פרנסיסקו כי היא תשיק ב-16 במרץ – בעוד כשבוע – את הדור השלישי של מחשב הלוח שלה. המכשיר יכלול מגוון רחב של שיפורים אך יעלה כמו הדור הקודם – 499-699 דולרים לגרסת Wifi ו-629-829 דולרים לגרסה עם קישוריות סלולרית. ומה באשר לשם המכשיר? לא אייפד 3, לא אייפד HD - פשוט אייפד מהדור השלישי.

האייפד החדש, שנראה כמעט זהה לדור הקודם אך עבה יותר ב-0.6 מילימטרים וכבד יותר ב-30 גרם, כולל רזולוציה גבוהה מאוד, 2048x1536 – מה שאומר שאפל דחסה לתוך המסך שלו 3.1 מיליוני פיקסלים. גם איכות הצבעים טובה יותר, ובאפל טוענים שבמרחק של 40 סנטימטרים לא תוכלו לראות פיקסלים בודדים. מעבד המכשיר, A5X, משאיר את שתי הליבות החישוביות של A5, אך מוסיף מעבד גרפי עם ארבע ליבות. באפל טוענים כי מדובר במעבד "מהיר פי שתיים" מ-Tegra 3 של חברת Nvidia - המעבד בו משתמשים מכשירי דגל של כמה ממתחרות אפל.

במקביל למכירת האייפד החדש, תמכור אפל גם את הדור הקודם שלו - אייפד 2, כשזה יוזל ב-100 דולרים ומחירו יתחיל ב-399$ בלבד.

לאחר שספגה לא מעט ביקורת על המצלמה של אייפד 2, הכניסה אפל לאייפד 3 את אותה המצלמה של אייפון 4S, עם חיישן 5 מגהפיקסל, מנגנוני עיבוד תמונה מתקדמים, חשיפה אוטומטית ומיקוד אוטומטי.

גרסת הסלולר של האייפד החדש תזכה לשדרוג לקישוריות דור רביעי LTE. יש לזכור כי בישראל אין רשתות LTE, ולא ברור מתי תוקמנה, כך שהשדרוג הזה לא רלוונטי בארץ. בו בזמן, כל המכשירים יתמכו גם ברשתות דור 3, ואייפד אפילו יוכל להיות נקודת גישה אלחוטית, בדומה לאייפון, אם ספקית הסלולר מאפשרת.

ב-16 במרץ יושק המכשיר ב-10 מדינות, וב-23 במרץ ב-26 מדינות נוספות. ישראל אינה בשתי הרשימות האלה, כך שלא ברור מתי הדור החדש יגיע גם לכאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוד הוא במסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

גרסה חדשה גם ל-Apple TV

חוץ מהאייפד, הכריזה אפל על גרסה חדשה של מזרים המדיה הביתי שלה, Apple TV. הגרסה החדשה תתמוך בהזרמת תוכן ברזולוציית 1920x1080 – הפרדה גבוהה מלאה. מזרים המדיה החדש תומך גם בשירותי הענן של אפל, כך שניתן למשוך מוזיקה וסרטים ישירות מ-iCloud. מחירו נשאר כשהיה, 99 דולרים, והמכשיר יושק ב-16 במרץ.

כדי להפיג את החששות של אנשים שלא סומכים על הזרמת תוכן מהרשת בטענה שזה איטי ומסורבל, בייחוד כשמדובר בתוכן בהפרדה גבוהה, באפל הדגימו הזרמה של סרט, ובהדגמה נדרשו כ-10 שניות כדי להתחיל ולנגן אותו מנקודת אמצע.

נזכיר כי Apple TV יהפוך רלוונטי יותר לאנשים מחוץ לארצות הברית - במדינות בהן אין הסכמי תוכן שמאפשרים לרכוש סרטים וסדרות טלוויזיה מאפל, בקיץ הקרוב. אז יגיע עדכון למערכת ההפעלה של מחשבי מק, Mountain Lion שמו, ויאפשר "דחיפה" של תוכן ממסך המחשב אל מכשיר האפל טיוי בלחיצת כפתור אחת.

גם התוכנה חשובה

העוזרת הוירטואלית של אפל, סירי, לומדת שפות חדשות, והראשונה שבהן היא יפנית. בשבועות הקרובים, יתעדכנו מכשירי אייפון עם תמיכה בסירי היפנית. זו תהווה חלק מעדכון 5.1 של מערכת ההפעלה iOS.

585 אלף אפליקציות קיימות כיום בחנות האפליקציות של אפל – מתוכן 200,000 הותאמו כבר לאייפד, ורק בסוף השבוע האחרון שברה אפל את מחסום 25 מיליארד ההורדות של האפליקציות האלה. האפליקציה ה-25 מיליארד, נזכיר, הורדה בסין.

באירוע ההשקה עצמו, הודגמו מספר מוצרים שכבר הותאמו לאייפד 3. הראשון שבהם הוא משחק חדש של נמקו בנדאי - סימולטור מטוסי קרב שיושק מאוחר יותר החודש רק ל-iOS, ובחברה טוענים כי המשחק הוא "ברמת משחקי קונסולות".

משחק נוסף הוא מבית Epic Games, שהדגימה בהשקת אייפד 2 את משחק המכות Infinity Blade. אייפד 3 יזכה לארח את המשחק Infinity Blade: Dungeons - משחק פעולה-תפקידים "עם רזולוציה גבוהה יותר מפלייסטיישן 3 או אקס-בוקס 360"

Infinity Blade: Dungeons

מוצר נוסף שהודגם הוא אפליקציה חדשה מבית Autodesk. האפליקציה, Sketchbook ink, מאפשר לייבא תמונות מ-Sketchbook pro למחשבים ולצייר עליהם, תוך שימוש בכלים מתקדמים.

גם האפליקציות של אפל זוכות לעדכונים. אפליקציות עבוד -מעבד התמלילים, תוכנת גליונות עבודה ותוכנת פרזנטציות, זוכות לשדרוג שיתאים אותן למסך אייפד 3. כמוהן גם תוכנת המוזיקה Garageband ויישום עריכת הוידאו iMovie.

יחד עמן, יישום חדש של אפל עושה את המעבר ממק לאייפד - תוכנה לניהול ספריית התמונות iPhoto. התוכנה יכולה לזהות אוטומטית תמונות דומות מאוד ולהציג אותן זו לצד זו כדי לאפשר לכם לבחור את הטובה ביותר, מאפשרת לכם מעבר מהיר מאוד בין תמונות גדולות, כוללת מנגנונים לשיפור איכות התמונה ויכולות שיתוף תמונות אוטומטי בשירותי רשת שונים. היישום מושק עכשיו, ויעלה 4.99$

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בשחור, גם בלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל מרוצה מהמכירות

יותר מ-55 מיליוני אייפדים נמכרו מאז הושק לראשונה ב-3 באפריל 2010, והפופולריות של מחשב הלוח רק עולה. 15.4 אייפדים נמכרו רק רבעון האחרון, והמכשיר חולש כיום על כ-70 אחוזים משוק הטאבלטים, זאת כשאף אחד ממתחרי אפל לא הצליח להשיג נתח שוק משמעותי בתחום הזה.

לטענת מנכ"ל אפל, טים קוק, 76 אחוזים מרווחי החברה מגיעים ממוצרי מחשוב מהדור ש"לאחר המחשב האישי" – האייפוד, האייפד והאייפון. 172 מיליון מכשירים כאלה מכרה החברה בשנה שעברה.

עדכון ראשון: 19:30


עוד בנושא:

- מקבץ השמועות שקדמו להשקה
- רשמית: אירוע הכרזת האייפד 3 יתקיים ב-7 במרץ

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • אייפד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully