וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צייר לי כבשה על האייפון

21.3.2012 / 13:30

כיצד הפך בתוך מספר שבועות משחק ציור פשוט לאפליקציה הלוהטת ביותר כיום? סוד הקסם של Draw Something

פעם בכמה זמן זה קורה: משחק חדש צץ – באינטרנט או בחנויות האפליקציות של הסמארטפונים – וכובש את ההמונים. המייצג הנוכחי אינו משחק בו מעיפים ציפורים או זורעים בחווה. למעשה, הוא בכלל לא "משחק" במובן המקובל של דמות שזזה על המסך ומנסה לעבור מסלול כלשהו. הפעם מדובר במשהו פשוט יותר – מהסוג שאפשר לעשות לא רק על מסכי מגע, אלא עם דף נייר ועט.

אפליקציית Draw Something הושקה על ידי חברת OMGPOP הניו-יורקית לפני חודש וחצי בסך הכל. בתקופה הקצרה הזאת הורידו אותה מעל ל-35 מיליון פעמים. מתוך הורדות אלו, מיליון נעשו כבר בעשרת הימים הראשונים שלה בשוק. 13 מיליון ממשתמשיה מפעילים אותה מדי יום, והתחזית היא שקצרה הדרך עד שהיא תהפוך לתופעה תרבותית של ממש, כמו ש"אנגרי בירדס" יצאה ממסך הסמארטפון לשלל מוצרים נלווים.

פינג-פונג של ציורים וזיהויים

מדובר במשחק פשוט עד פרימיטיבי, שממש לא המציא את הגלגל. משחקים דומים לו קיימים כבר מזה זמן. זה עובד כך: המשתמש מזמין שחקן רנדומלי או את אחד מחבריו למשחק (החיבור אליהם נעשה דרך רשימת החברים בפייסבוק או פנקס כתובות האי-מייל). לאחר מכן מקבל המשתמש הצעה של שלוש מילים, מתוכן הוא צריך לבחור אחת ולצייר אותה על גבי מסך המגע של הסמארטפון שלו. החבר שהוזמן צריך לנחש מה צויר, כאשר לפניו – כמו בתשבץ - מספר האותיות של שם הפריט, וכן אותיות אפשריות (בדומה ל"גלגל המזל"). ניחוש נכון של התמונה מזכה בנקודות, ושני השחקנים יכולים לעשות פינג-פונג של ציורים וזיהויים. אפשר לקחת את הזמן, מכיוון שאין שום סטופר שמגדיר לשחקן את מספר הדקות להשלמת הציור או מגדיר לשותפו את מספר הדקות לזיהויו. הכל נעשה בזמנם הפנוי של המשתמשים, שכלל אינם חייבים להגיב במידיות (או בכלל) ויכולים לנהל משחקים רבים מול שחקנים שונים בו זמנית, ולהחליט בכל פעם למי להגיב או למי לצייר עכשיו.

משהו בקונספט הפשוט הזה (הזמין לפלטפורמות iOS ואנדרואיד) עבד מצוין עבור OMGPOP. ה-Draw Something כבשה את מצעדי ההורדות בחנויות האפליקציות ונכנסה לנישה של משחקים דוגמת "אנגרי בירדס" מבית רוביו ושלל משחקי הפייסבוק של חברת זינגה ("פארמוויל", "זינגה פוקר" וכדומה). למעשה, הפרופורציות של הצלחת המשחק החדש הן כל-כך "זינגה" באופיין, שהאחרונה מעוניינת לרכוש כעת את OMGPOP בסכום של 250 מיליון דולר – סכום נכבד (ושיא של זינגה מבחינת מחיר שהסכימה לשלם על רכישה) אך כנראה הגיוני, בהתחשב בעובדה שהגרסה החינמית של המשחק מרוויחה כסף מפרסומות המשולבות בה, ושלצידה קיימת גרסה מקבילה בעלות של דולר (הנקייה מפרסום). מנכ"ל החברה, דן פורטר, אמר ל'ביזנס אינסיידר' שהאפליקציה מייצרת הכנסות של מאות אלפי דולרים בכל יום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכו תנחשו מה ההגדרה כאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

להדליק את ניצוץ היצירתיות

לדברי ג'וזף אלמינאווי, אחראי קהילה ב- OMGPOP, החברה השתמשה בפידבק שנתנו משתמשים על משחק דומה בשם Draw My Thing כדי לבנות את הגרסה שלה בצורה נכונה. עובדה זאת, כך הוא מאמין, התווספה לאפקט ה"פה לאוזן" שיצרה Draw Something. הסבר נוסף שהוא נותן להצלחה המטאורית הוא היכולת של המשחק "להדליק את ניצוץ היצירתיות" של המשתמש. כדי לגוון, מקבלים המשתמשים הצעות ציור מגוונות. לא רק "קפה" או "חולצה", אלא גם שמות של סלבריטאים, דוגמת טום הנקס וליידי גאגא. "אף אחד עדיין לא יצר כזה פתח מוצא לשחרור הבעה. זה פחות קשור למשחק ויותר קשור לתקשורת", אמר לאתר alligator.org. אלמינאווי מבטיח שבקרוב יתווספו למשחק פיצ'רים חדשים, ביניהם חדרי צ'ט והאפשרות לשמור תמונות שצוירו במהלך המשחקים.

"זה די ממכר. המשחק גורם לך לקחת זווית יצירתית של תקשורת ללא מילים", אמר ל- alligator.org אנדרו ג'ונסון בן ה-19. "מאז שקיבלתי את האייפד החדש שלי לפני מספר ימים – במקום לבדוק אותו לעומק, בקושי נגעתי בו ושיחקתי ב-Drew Something. כל סוף השבוע אשתי ואני העברנו ביננו את האייפד, מציירים ציורים טפשיים לחברים ולזרים ומנסים לנחש מה הם ציירו", כתב פארהאד מנג'ו במגזין Slate. "מדובר באחד המשחקים הניידים הממכרים ביותר בהם שיחקתי אי פעם", קבע, וציין את הממשק המינימליסטי, העבודה האינטואיטיבית וחוסר החוקים לסיבות שמדובר במשחק מדבק כל-כך.

להפוך הפסד לכיף

וכיצד ייתכן שמשחק שדורש יכולת ציור מצליח כל-כך? "הרבה אנשים הם ציירים איומים, וזה כיף גדול לראות עד כמה", מסביר מנג'ו. "המשחק מצליח להפוך הפסד לכיף. להיות גרוע בו זה חוויה מהנה. למרות שאני גרוע במשחק ושחסרות לי היכולות המוטוריות והאמנותיות – אני מוצא את עצמי בתשעה משחקים מקבילים, ונכנס לאפליקציה יותר מאשר לפייסבוק. Draw Something מחברת אותנו לאלו שמסביבנו בדרך אותטנטית ולא פולשנית", מסביר את סוד הקסם ג'ייסון גילברט ב'האפינגטון פוסט'. ופארהאד מנג'ו מסכם: "אם זה המודל של בידור בעידן הפוסט-PC – מחכים לנו זמנים טובים".


עוד בנושא:

- משחק אנגרי בירדס הורד 6.5 מיליון פעמים בחג המולד
- פארמוויל: בקרוב הסרט?

  • עוד באותו נושא:
  • Draw Something

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully