וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך אינסטגרם לאנדרואיד המתחיל

4.4.2012 / 16:00

אפליקציית הצילום הפופולרית בעולם הגיעה לאנדרואיד. במה היא עדיפה על מתחרותיה, ואיך בדיוק עובדים איתה?

ברוכים הבאים, אנדרואידים יקרים!

חודשים רבים חיכינו וציפינו שתצטרפו למסיבה שלנו, משתמשי האייפון שלא מפסיקים לצלם ולהעלות תמונות לאינסטגרם כל יום, כל היום. הבטיחו לכם שהנה, אוטוטו, זה קורה – ובסוף קיימו. אתמול קיבלתם גם אתם כרטיס כניסה למועדון הסגור בו היו חברים עד עתה רק משתמשי מערכת ההפעלה iOS – דבר שאיפשר לדעת לבטח שאם אתה רואה תמונה באינסטגרם – משמע שהיא צולמה באייפון (או אייפוד/אייפד). ועכשיו נפרצו הגבולות: שורה של מכשירים חדשים מצטרפת לחגיגה ומוסיפה מאות אלפי משתמשים חדשים מרחבי העולם (באינסטגרם מספרים ש-400,000 איש נרשמו לקבלת עדכון במייל על צאת גרסת האנדרואיד).

יכול להיות שחלק מכם מרימים עכשיו גבה ושואלים את עצמם (ואותי) על מה בעצם ההתרגשות? אפליקציות צילום תואמות אינסטגרם קיימות ב-Market כבר זמן רב. אכן, אין שום הבדל בין הפיצ'רים שמספקת אינסטגרם לאלו שמספקות, למשל, האפליקציות Lightbox ו-pickplz. כל אלו (ועוד) יוכלו לצלם תמונות, להעביר אותן דרך פילטרים, להציג אותן בסוג של Feed, ולשתף אותן בפייסבוק ובטוויטר. אז מי צריך בכלל את אינסטגרם?

כאן מגיע היתרון של אפליקציית הצילום הפופורית בעולם: מדובר באפליקציה היחידה שהצליחה לייצר סביבה סוג של קהילה ותחושה חברתית בקרב קהל המשתמשים הישראלי. באינסטגרם, כאשר אתה מצלם ומשתף – אתה עושה פעילות חברתית. יהיה מי שיגיב לך, יהיה מי שיעשה "לייק". התחושה דומה לפרסום סטטוס בפייסבוק. אתה יודע שיהיה מי שיראה אותו. וגם אם מחר תקום רשת חברתית חדשה שתעתיק אחד לאחד את כל הפיצ'רים של פייסבוק (נגיד, "לייטבוק" או "פליזבוק") – ברור מאליו שלמרות השימוש הזהה בה – התוצאה תהיה שונה לחלוטין, שכן אווירת ה"כולם פה" והפידבק שנלווה לפעולות הטכניות הן אלו שעושות את השימוש. זה ההבדל בין אינסטגרם למתחרותיה, וזה מקור כוחה המרכזי.

אפליקציה אינטואיטיבית - למי שהיא עובדת אצלו

הגרסה ששוחררה רק אתמול (וכבר הספיקה להתעדכן בלילה) עדיין לא חפה מבעיות ובאגים. אצלנו, למשל, היא קרסה כמה פעמים במהלך העבודה, ועד עכשיו מתקשה מדי פעם להעלות תמונות ודורשת ניסיון שני (ואפילו שלישי) עד שהיא "מעכלת" את הצילום החדש ומוסיפה אותו לגלריה. משתמשים אחרים דיווחו לנו שהיא נתקעת אצלם ומציגה הודעות שגיאה שונות. לא מפתיע שהמעבר לאנדרואיד אינו הולך בקלות – בעוד שבגרסת ה-iOS היה ברור לחברה לחלוטין עבור איזו חומרה בדיוק היא מפתחת – לפתע היא צריכה לפתח אפליקציה שתתאים לשורה ארוכה של מכשירים שונים עם חומרה שונה ומצלמות שונות. לכן סביר מאוד להניח שלמרות שעקרונית אינסטגרם לאנדרואיד אמורה לעבוד על כל מכשיר אנדרואיד עם גרסה 2.1 ומעלה – יהיו מכשירים עליהם היא תעבוד טוב יותר ומכשירים עליהם היא תעבוד טוב פחות.

מי שיצליח להתקין ולהשמיש אותה על האנדרואיד שלו יגלה שמדובר באפליקציה מאוד אינטואיטיבית, מה שאומר שתצליחו לשלוט בה דקות ספורות לאחר התקנתה.

ממשק האינסטגרם כולל חמישה כפתורים גדולים, שכל אחד מייצג חלק אחר של האפליקציה. הכפתור השמאלי ביותר הוא כפתור ה"בית", המציג את ה-Feed של אינסטגרם. כאן תוכלו לצפות בתמונות האחרונות שהעלו חבריכם (על איך יוצרים חברים באינסטגרם – בהמשך). ניתן לגלול את הפיד מלמעלה למטה, וללחוץ "לייק" על תמונה בעזרת אייקון הלב שמופיע מתחתיה, או בהקשה כפולה על התמונה עצמה. ניתן גם להגיב לתמונה, על ידי לחיצה על אייקון בלון הדיבור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חמישה כפתורים ששולטים על הכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכפתור השני משמאל הוא כפתור ה"פופולר", המציג – איך ניחשתם – את התמונות הפופולריות של הרגע באינסטגרם. לא מדובר רק בתמונות של חברים שלכם, אלא באוסף תמונות מכלל משתמשי האפליקציה.

הכפתור האמצעי הוא גם החשוב ביותר – כפתור הצילום. ניתן לבחור לצלם דרך האפליקציה או להשתמש בתמונה שכבר קיימת בתיקיית התמונות על הסלולרי שלכם. כך או כך – לאחר הצילום תצטרכו להתאים את התמונה למסגרת של אינסטגרם (במידה וצילמתם כאשר המכשיר נמצא במצב מאונך. במצב מאוזן הוא מראש מצלם בפורמט המתאים). עוד תוכלו לבחור פילטר לתמונה (לא חייבים, אך ישנם 17 פילטרים שונים), ולהזיז את כיוונה (כפתור בראש המסך) ולהבהיר אותה (הכפתור שלידו). לאחר סיום פעולות אלו לחצו על סימן ה->> למעלה מימין, ותגיעו למסך בו ניתן להוסיף כיתוב לתמונה, לציין את המיקום שלה וגם לבחור אם לשתף אותה לא רק עם פיד האינסטגרם – אלא גם בחשבונות הפייסבוק והטוויטר שלכם, ואפילו בפורסקוור ובטמבלר. לאחר מכן נשאר רק ללחוץ על Upload, ולראות כיצד התמונה שלכם מתווספת לחבורה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להשתמש בפילטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכפתור מימינו של כפתור הצילום הוא למעשה "ניוז פיד" – מקום לעדכונים שוטפים. שם, תחת הלשונית You, תוכלו לראות מי בדיוק עשה לכם לייק, מי בדיוק התחיל לעקוב אחריכם ומי הגיב לאיזו תמונה שלכם. תחת הלשונית Following תוכלו לצפות בפעילות האחרונה של חבריכם לאינסטגרם – כלומר למי הם עשו לייק ואחרי מי הם התחילו לעקוב.

הכפתור המרכזי האחרון בממשק הוא הקיצוני הימני. הוא בעצם מרכז את כל נתוני חשבון האינסטגרם שלכם. תוכלו לראות בו את כל התמונות שהעלתם, וכן את מספר העוקבים והנעקבים שלכם (וגם לגשת לחשבונותיהם). זה גם המקום דרכו תוכלו למצוא את החברים הללו. כפתור השלוש נקודות שבראש עמוד זה פותח עמוד הגדרות, שבראשו נמצאת האפשרות הזאת. לא צריך לעבוד קשה – האפליקציה יודעת להתחבר לאי-מייל, לפייסבוק ולטוויטר שלכם ולשאוב משם את כל החברים שלכם משם שנמצאים גם פה. כל מה שנשאר לכם זה להחליט אחרי התמונות לי מי לעקוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל נתוני חשבון האינסטגרם שלכם במקום אחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שימוש באינסטגרם: הטיפים

אנחנו מאמינים שיהיה לכם כיף באינסטגרם. כמו רשתות חברתיות אחרות (ושוב נדגיש שזה היתרון הגדולה שלה – היא בעצם יותר רשת חברתית מאפליקציית צילום) נוטים להמתכר אליה, לחזור אליה שוב ושוב – כדי לצלם וכדי לצפות בתמונות של אחרים. הנה כמה טיפים שיהפכו את השימוש שלכם ליעיל ומובן עוד יותר:

- רוצים לצלם, אבל לא רוצים שכל העולם יראה? דרך תפריט ההגדרות ניתן להגיע לאפשרות Photo Privacy ושם להגדיר שרק מי שאישרתם במפורש יוכל לצפות בתמונותיכם.

- הפילטרים אולי יגניבו אתכם בהתחלה, אבל דעו שהרוב המוחץ של משתמשי האינסטגרם (לפחות בארץ) כלל לא משתמשים בהם, ומעלים את התמונות כפי שצולמו.

- מתחת לתמונה כלשהי נכתבו מספר תגובות של מספר אנשים ואתם רוצים להגיב ספציפית לאחד מהם? לא מספיק לכתוב תגובה משלכם, עליכם לציין בה את שם המשתמש של אותו מגיב (לדוגמה: @assaf).

- רק נכנסתם וכבר קיבלתם 10 לייקים על תמונה? תירגעו, אתם לא כאלו צלמים מוצלחים – פשוט באינסטגרם היד על הדק הלייק קלה עוד יותר מאשר בפייסבוק.

- תוהים מה אובייקטי הצילום השכיחים ביותר באינסטגרם הישראלי? זה הולך בערך כך:
1. חתולים.
2. אוכל.
3. אנשים שמצלמים את עצמם מול המראה.
4. שקיעות/גשם/קשת בענן.

- רוצים לגשת לחשבון האינסטגרם שלכם דרך מחשב שולחני? הירשמו לשירות Followgram, שיספק לכם לינק אינטרנטי לגלריית התמונות שלכם.

- רוצים לראות סטטיסטיקות שונות על החשבון שלכם? הירשמו לשירות statigram שיגלה לכם מהם התמונות הפופולריות ביותר שהעלתם, כמה לייקים ותגובות קיבלתם ומה הימים בהם אתם מצלמים הרבה יותר מהרגיל.


עוד בנושא:

- הושקה אפליקציית אינסטגרם לאנדרואיד
- אינסטגרם מצליחה היכן שגוגל פלוס נכשלה
- פייסבוק בעקבות אינסטגרם: תוסיף פילטרים לתמונות
- אינסטגרם: להיט אינסטנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully