וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון מול משרד התקשורת: הניידות של גולן לא מאובטחת

פלאפון הפסיקה את הניידות מול גולן טלקום, בטענה שהחברה לא מוודאת את זהות המנייד בצורה טובה מספיק. הניידות הוחזרה, וכעת מתנהל קרב האשמות בין פלאפון למשרד התקשורת

פלאפון הודיעה כי החל מ-17:00 היא מתחילה מחדש לנייד לקוחות לגולן טלקום. מוקדם יותר היום (ה'), פלאפון הפסיקה לנייד קווים לגולן טלקום. אחת משלוש חברות התקשורת הגדולות במשק החליטה שלא לאפשר למנוייה לעבור עם מספריהם לספקית החדשה גולן טלקום, זאת לטענתה עקב אי עמידה בתנאי תוכנית ניידות המספרים.

ממשרד התקשורת נמסר "שני הצדדים צריכים להיצמד לתוכנית המספור ולא לעשות דין לעצמם. הנושא יטופל בהקדם". בו בזמן, בהודעה המלאה של המשרד, נטען כי "במכתב ששלח מנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל הוא הורה למנכ"ל חברת פלאפון לעמוד בהתחייבותה של החברה למשרד התקשורת, לאפשר באופן מיידי ללקוחות המבקשים להתנייד לגולן טלקום לעשות כן, ללא כל תנאי, והכל כקבוע בתוכנית המספור לעניין ניידות מספרים."

בשיחה עם וואלה! TECH, מתרעמים בפלאפון על ההודעה של משרד התקשורת. "הרי אנחנו פנינו למשרד עוד ביום שלישי כדי שיתערב" אומר לנו בכיר בחברה "ובמשך יומיים הם לא עשו כלום. התחלנו מחדש את הניוד אחרי שהובטח לנו כי הנושא בטיפול, ולא בעקבות הוראה של משרד התקשורת. המטרה של המהלך הייתה מלכתחילה להגן על הלקוחות, ולגרום לגולן טלקום להתחיל לוודא שמי שמנייד הם האנשים שבאמת ביקשו את זה."

תלונות על ניודים כפויים

לטענת פלאפון, גולן לא עושה את הנדרש ממנה בכל הקשור לאימות פרטי המנוי שרוצה להתנייד, כפי שהחוק דורש ממנה, באמצעות תעודת זהות או חשבונית שמעידה על היותו של המבקש בעל הקו. "בשבוע האחרון התקבלו בחברתנו עשרות תלונות בגין ניודים כפויים מצד גולן" גורסים בפלאפון. לטענת החברה, הניוד הופסק עד לתיקון ההפרות, ומשרד התקשורת מודע לכך. " אנו מצפים כי משרד התקשורת יפעל בנחישות לאכוף על גולן קיום כללי ניידות המספרים, כפי שהוא אוכף על המפעילים הוותיקים". בפלאפון אומרים לוואלה! TECH כי גולן היא היחידה מבין שמונה החברות שלא מבקשת לאמת את זהות המבקש, וכי טרם קיבלו הנחיות ממשרד התקשורת מה לעשות בנושא.

בגולן, מנגד, טוענים כי בפלאפון פועלים בניגוד לחוק. תחת הכותרת "המהפכה התקשורתית בסכנה!", מבקשים בגולן טלקום לומר כי " נכון לעכשיו, פלאפון מסרבת לאפשר את תהליך הניוד מפלאפון לגולן טלקום. מצב זה פוגע בתחרות באופן חד משמעי וגורם נזק ללקוחות גולן טלקום. אנו מעודדים את כל הלקוחות לקחת מספר חדש עם קידומת 058. אנו קוראים לחברת פלאפון לחדול לאלתר מחסימת הניוד ולתאם מולנו פתרון עבור כל בעיה שצפה, כמקובל בין חברות תקשורת.תהליך הניוד של גולן טלקום הוא מאובטח לחלוטין ולא שונה מתהליך הניוד הטלפוני שמבצעות החברות האחרות.".

בעמוד הפייסבוק של גולן טלקום, נכתב "חברים, הבטחנו שקיפות: המפעילות הסלולריות הותיקות מערימות עלינו קשיים. כל מי שטרם התחיל את תהליך הניוד – בשלב זה אנו ממליצים להמתין לפני הפעלת הכרטיס. מי שכבר בתהליך הניוד, אנו פועלים לפתרון הבעיה ומציעים את האפשרות להזמין קו חדש בקידומת 058 דרך האתר שלנו ולקבל זיכוי על הכרטיס המנויד."

בממשק הניוד של גולן קיימת דרישה לאימות מספר קיים, זאת באמצעות קוד אימות שנשלח לטלפון ומספר תעודת זהות, אך ללא הצורך לספק עותק פיזי של המסמך. בפלאפון גורסים כי מנגנון האימות של גולן לא מספק, כשכל שאר החברות מחוייבות בבדיקת תעודת זהות וצילומה לפני העברת הסים ללקוח.


גילוי נאות: פלאפון ואתר וואלה! הם חלק מקבוצת בזק.

עדכון ראשון: 13:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully