וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלתה בפייסבוק קמפיין מודעות להתעללות - והושעתה מבית-הספר

24.5.2012 / 15:27

סרטון על ילדה שכביכול התאבדה עקב התעללות, גרם להשעייתה מהלימודים של התלמידה שיצרה אותו במטרה לעורר מודעות

כאשר תיכוניסטית מניו-יורק בשם ג'סיקה ברבה יצרה פרופיל פייסבוק מזויף של ילדה בת 12 שכביכול מתעללים בה עד להתאבדותה, היא עשתה זאת למטרת העלאת מודעות לבעיה. היא לא חשבה שזה מה שיגרור את השעייתה מבית הספר.

ברבה לא רק יצרה פרופיל פייסבוק של אותה בת 12, לה קראה היילי בנט, אלא גם סרטון וידאו שחור לבן נוגה המנציח את זכרה לאחר ש"התאבדה ב-14 במאי" (ברבה מגלמת בה בעצמה את דמותה של הנערה). כל זאת במסגרת משימה שקיבלה בכיתה – ליצור פרויקט על נושא חשוב. בסרטון מסופר שהיילי הותקפה בבית הספר מדי יום על ידי בריונים, כמו גם בפרופיל הפייסבוק שלה – ולבסוף בחרה לסיים את חייה בשל כך.

הורה שצפה בסרטון ונבהל מהציטוט "אני רוצה למות" המופיע בו התקשר למשטרה, שמצידה יצרה קשר עם בית הספר. מנהל בית הספר זימן את התלמידה לבירור, שבסופו הושעתה לחמישה ימים. "בסך הכל יצרתי סרטון כדי לעורר מודעות לנושא חשוב. אני לא מבינה למה אני נענשת על זה", אמרה ברבה בראיון לתוכנית הטלוויזיה "היום" של NBC, והבהירה שגם בעמוד הפייסבוק וגם בסרטון מצוין בפירוש שמדובר בדמות בדיונית, ושהמורה שלה ידעה שהיא יוצרת סרטון וידאו כזה. "ניסיתי להסביר שבהדפסות של דף הפייסבוק שהציג בפניי המנהל לא היו דפים שכללו את ההסבר המופיע בפרופיל - שהוא למעשה מזויף".

הסיפור התגלגל עד לארגון חירויות הפרט בניו-יורק, שהוציא הצהרה רשמית בנושא: "תלמידים לא מאבדים את חופש הביטוי שלהם בשערי בית הספר", מסר אמול סינהא, נציג הארגון. "בתי ספר צריכים לעודד מחשבה עצמאית ודיאלוג – גם בנושאים שנויים במחלוקת. אף בית ספר לא אמור להעניש תלמידה מכיוון שאינו מסכים עם דבריה". המפקח על בתי הספר באיזור מסר שפעולותיה של ברבה "יצרו טרדה משמעותית לבית הספר".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully