וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פייסבוק תבנה טלפון סלולרי ומעוניינת לרכוש את הדפדפן אופרה

28.5.2012 / 11:49

דיווחים טוענים שפייסבוק תייצר טלפון סלולרי משלה ותרכוש את הדפדפן אופרה כדי להופכו ל'דפדפן פייסבוק'

שתי שמועות סביב פייסבוק רצות ברשת בימים האחרונים: הראשונה טוענת שהרשת החברתית מעוניינת לקנות את הדפדפן "אופרה" ולעשות ממנו "דפדפן פייסבוק", והשנייה היא שמועה ישנה שחוזרת – שהחברה מתכננת להשיק טלפון סלולרי.

האתר pocket-lint.com דיווח שמקור אמין סיפר לה שפייסבוק מתעניינת באופרה, במטרה להופכו לדפדפן עם פיצ'רים ותוספים מובנים שישרתו את השימוש ברשת החברתית. קניה כזאת תספק לפייסבוק דפדפן קיים שאין צורך לבנותו מההתחלה, כזה שאמנם אינו תופס פלח שוק משמעותי, אך הגרסה הניידת שלו צומחת בצורה נאה בשנתיים האחרונות. בחברת "אופרה" טוענים שלכל גרסאות הדפדפן יחד יש כ-200 מיליון משתמשים. אם אכן תבחר פייסבוק להכניס לשוק דפדפן משלה היא תתחרה עם ענקיות כגוגל (יצרנית כרום), מיקרוסופט (יצרנית אינטרנט אקספלורר), מוזילה (יצרנית פיירפוקס) ואפל (יצרנית ספארי). דפדפן שמותאם לרשתות חברתיות למעשה כבר קיים – הדפדפן "רוקמלט" נבנה ככזה שמשרת את משתמשי פייסבוק וטוויטר.

בנוסף, דיווח הניו-יורק טיימס שפייסבוק מגייסת מהנדסי תוכנה וחומרה כדי שיבנו עבורה טלפון סלולרי שיצא לשוק בשנה הבאה. לפי הדיווח, מנכ"ל החברה מארק צוקרברג מעורב מאוד בפרויקט, מכיוון שהוא מודאג שאם פייסבוק לא תשיק טלפון סלולרי בקרוב – היא תהפוך לעוד אפליקציה בפלטפורמות הניידות. למרות שמועות שצצו ב-2010 שחברת HTC עובדת על "טלפון פייסבוק", הדיווח הנוכחי טוען שפייסבוק עצמה תייצר את המכשיר. בפייסבוק סירבו להתייחס לשמועות, ומסרו כי "אנו עובדים לכל רוחב התעשייה הניידת, עם ספקיות, יצרניות חומרה, יצרני מערכות הפעלה ומפתחי אפליקציות".


עוד בנושא:

- העלתה בפייסבוק קמפיין מודעות להתעללות - והושעתה מבית-הספר
- RockMelt: הדפדפן לעידן הפייסבוק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully