וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משדרגת את המפות לתלת-ממד

7.6.2012 / 14:11

בשבועות הקרובים יתחיל שירות המפות של גוגל להציג מספר ערים גם בתלת-ממד, על ידי שימוש בטכנולוגיה חדישה

כפי שהיה צפוי, גוגל משפרת את שירות המפות שלה כך שיכלול גם מפות תלת-ממדיות. באירוע שקיימה בסן פרנסיסקו הדגימה גוגל את תמונות התלת-ממד החדשות על טאבלט אנדרואיד ועל אייפד. היא לא ציינה תאריך השקה מדויק, אך מסרה שהפיצ'רים החדשים יוטמעו בשבועות הקרובים, ויכסו בתחילה מספר ערים, כאשר המטרה היא להגיע למספר ערים גבוה עד סוף השנה. "האפקט מדהים, כל בניין מוצג מהרחוב עד לגג. זה הבדל של יום מול לילה בהשוואה למראה של Google Earth לפני כן", נכתב באתר The Verge על הדגמת גוגל של צילומי סן פרנסיסקו בתלת-ממד. "אנחנו מנסים ליצור כאן קסם. אני משווים את זה למתן 'כנפי סופרמן'", אמר באירוע פיטר בירץ', מנהל פרויקט מפות גוגל.

המפות החדשות ישתמשו בטכנולוגיה אוטומטית שאינה דורשת יד אדם, ומוציאה תלת ממד מתצלומי אוויר. גוגל משתמשת במטוסים שמצלמים מזווית של 45 מעלות מארבע זוויות שונות. מתמונות אלו בונה החברה מודלים תלת ממדיים בעזרת אלגוריתמים היוצרים צורה וצבע של הבניינים. המערכת האוטומטית חכמה מספיק כדי לזהות מתי בניין הוסתר על ידי אובייקט כלשהו או צל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לשירות "גוגל מפות" יש כיום כמיליארד משתמשים ברחבי העולם. לפי דיווחים, אפל צפויה להשיק שירות מפות משלה בזמן הקרוב (ייתכן שכבר בשבוע הבא), בו תשמש במכשיריה הניידים במקום שימוש במפות גוגל. בגוגל סירבו להתייחס באירוע לשמועות אלו ורק אמרו ש"אנחנו קיימים במוצרי אפל מ-2008, והיא שותף טוב עבורנו".


עוד בנושא:

- השבוע: ממד חדש למפות גוגל
- דיווח: אפל תנטוש את מפות גוגל
- גוגל משיקה את Cube - משחק מבוסס Google Maps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully