וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס המפתחים של אפל: פייסבוק מוטמעת במערכת ההפעלה iOS6

11.6.2012 / 22:20

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה למכשירים ניידים של אפל תכלול הטמעה של פייסבוק, שדרוג של סירי ושירות מפות חדש

מספר הכרזות חשובות בפתיחת כנס המפתחים של אפל (WWDC 2012), כאשר בראשן ההכרזה על גרסה 6 של מערכת ההפעלה לניידים iOS.

האירוע, שהתקיים הערב (זמן ישראל) בסן-פרנסיסקו ערך כשעתיים, ובמסגרתו חשפה החברה מספר דגמי מחשבים ניידים חדשים וכן שני עדכונים למערכות ההפעלה שלה. אלו הפיצ'רים הבולטים במערכת ההפעלה iOS, המיועדת למכשירים ניידים:

- השירות הקולי סירי שוכלל ושודרג, וכעת יודע גם לענות על שאלות מתחום הספורט. עוד הוא יודע למיין תוצאות לפי הדירוג שלהן (מסעדות וסרטים, למשל) - זאת בזכות שיתופי פעולה עם אתרים מהתחום. סירי גם תיפתח מעכשיו אפליקציות בעצמה: ניתן יהיה להגיד לה "שחק בטמפל ראן" - והאפליקציה תיפתח. שפות נוספות שייתמכו בגרסה החדשה: איטלקית, קוריאנית, קנטונזית.

כצפוי, הוכרז גם כי סירי תגיע לאייפד החדש - ושדרוג מערכת ההפעלה יוסיף אותה אליו - אך לא לאייפד 2 (למרות שהמערכת תהיה זמינה גם עבורו).

פייסבוק? זה חלק ממני

- אינטגרציה עם פייסבוק: בדומה לעדכון הקודם עם טוויטר, תוטמע הגישה לפייסבוק במערכת ההפעלה. מדובר אפילו באינטגרציה עמוקה יותר - כך, למשל, יוכלו משתמשים ללחוץ "לייק" על אפליקציות שבחנות.

לא רק אינטגרציה, אלא גם דימיון: שירות Photo Stream החדש יאפשר שיתוף תמונות עם חברים. ניתן יהיה לבחור תמונה, לבחור חברים - והם יקבלו הודעה. התמונות יופיעו באלבום בו יוכלו החברים להגיב (נשמע דומה להפליא לאלבומי התמונות בפייסבוק).

- עבור הטלפון תתווסף אופציה "הגב בהודעה" - יכולת להפסיק צלצול טלפון שמפריע על ידי לחיצה על אפשרות במסך שגם תאפשר לשלוח SMS עם הודעה מובנית ("אתקשר אחר כך") או לכתוב אחת למתקשר.

- כפתור "לא להפריע" חדש יסמן לטלפון להימנע מהדלקת המסך ומהשמעת צליל כאשר נכנסת הודעה חדשה. ניתן יהיה גם להגדיר מספרים להם מותר להפריע, או מספרים שאם מתקשרים מהם מספר פעמים בזמן קצר - יש לצאת ממצב חוסר ההפרעה עבורם.

- Facetime, שירות שיחות הווידאו, יפסיק לעבוד רק על גבי חיבור וויי-פיי ויעבוד גם על רשתות סלולריות. כך ניתן יהיה לנהל וידאו צ'ט גם על חיבור אינטרנטי של הספקית.

- אפליקציה חדשה בשם Passbook תאחסן כרטיסי מעבר טיסה ושלל כרטיסים אחרים - כרטיסי קולנוע, למשל. אפל מקווה שמפתחים יצרו אינטגרציה עם האפליקיציה כך שכרטיסים שהם מוכרים יאוחסנו בטלפון והמשתמשים יוכלו להציגם במקום מבלי צורך להדפיסם. אם הטכנולוגיה הזאת אכן תשומש ותהפוך לפופולרית - יהיה מדובר בשינוי מהותי למדי. נוכל להזמין כרטיסים לסרט ובאולם הקולנוע להעביר את האייפון על גבי צג שיקרא את ה-QR Code שקיבלנו בעת ההזמנה.

היו שלום מפות גוגל, נמשיך מכאן לבד

- פרידה ממפות גוגל לטובת שימוש בשירות חדש מבית אפל, שאף מספק ניווט מפורט - בדומה לג'י.פי.אס. השירות עובד באינטגרציה עם סירי, ופעיל גם כאשר המסך נעול. "אנחנו גם בונים שירות תנועה", הובטח בהכרזה.

- Flyover - מבט אווירי על ערים - בדומה מאוד למה שהשיקה גוגל השבוע. כולל גם מבט לווייני.

iOS 6 יצא לשוק בסתיו הקרוב, ויתמוך באייפון 3GS ומעלה, ובאייפד מהדור השני ומעלה.

הדור הבא של מקבוק פרו

שילר הפתיע כאשר הכריז על דגם מחשב נייד חדש מבית אפל - "הדור הבא של המקבוק פרו, המחשב היפה ביותר שאי פעם נוצר", לדבריו. מדובר במחשב דק במיוחד ("דק יותר מהאצבע שלי") - 0.71 אינץ'. למסך שלו (בגודל 15.4 אינץ') יש תצוגת "רטינה" (בדומה לאייפון 4 ו-4S ולאייפד החדש) - רזולוציה של 2880X1800 - "הרזולוציה הגבוהה ביותר למחשב נוטבוק היום - אתם תראו בהירות כמותה מעולם לא ראיתם", לפי שילר.

למחשב החדש מעבד מרובע ליבה של אינטל במהירות של 2.7 גיגה והוא יגיע עם כונן פלאש בנפח של עד 768 גיגה. ניתן יהיה לבחור עד ל-16 גיגה של זיכרון. כמו במחשבים הקודמים שהוצגו באירוע הערב - זמן הסוללה יגיע עד לשבע שעות. מחיר המחשב: החל מ-2199 דולר.

עוד הוכרזו באירוע על דגמים חדשים של המקבוק אייר והמקבוק פרו. המקבוק אייר החדש יגיע עם מסך בגודל 11 אינץ' (במחיר 999 דולר) או 13 אינץ' (במחיר 1099 דולר).
המקבוק פרו החדש יגיע עם מסך בגודל 13 אינץ' (1199-1499 דולר, בהתאם למפרט) ו-15 אינץ' (1799-2199 דולר בהתאם למפרט). המחשבים הללו יצאו לשוק כבר היום.

Mountain Lion: האריה החדש

מערכת ההפעלה החדשה למחשבי מק, Mountain Lion, כוללת מאות פיצ'רים חדשים. המרכזיים שבהם:

- תמיכה מובנית ב-iCloud - ענן המחשוב של אפל. המסמכים במחשב יסונכרנו אוטומטית עם הענן ויהיו זמינים בכל מכשירי אפל של המשתמש.

- מרכז הודעות עם באנרים והודעות קופצות.

- הכתבה מובנית, המאפשרת דיבור למחשב במקום הקלדה.

- Power Nap - טכנולוגיית גיבוי חדשה שתגבה לענן את הקבצים במחשב בזמן שהוא אינו נמצא בשימוש.

- ה-Game Center מתעדכן ויתמוך במשחקים חוצי פלטפורמות, שחקן מוך שחקן.

מערכת ההפעלה תצא לשוק בחודש הבא ומחירה יהיה 20 דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully