וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק – תפסיקי להביך אותי

ההחלטה של פייסבוק להראות מי קרא הודעות היא כלי אגרסיבי שמטרתו להביך משתמשים לא פעילים

"קיבלת את ההודעה שלי?". השאלה הזו, בגרסאות כאלה ואחרות, מלווה אותנו כבר אלפי שנים. היא פרי של תקשורת לא ישירה בין בני אדם – מהרגע בו המצאנו דרך להשאיר לאחרים הודעות, אנחנו חיים עם התהייה האם הם ראו את ההודעות שלנו או שמא פספסו אותן.

אך בשנים האחרונות הפרדיגמה הזאת משתנה, ואפילו שהחברה הבולטת הראשונה להציג הודעת קבלה אוטומטית הייתה ווטסאפ עם תחליף ה-SMS שלה, מי שנמצאת כיום בחוד החנית של העסק היא פייסבוק. קודם הכניסה החברה את מנגנון ה"נקרא בשעה..." אל תוכנת המסרים המיידיים שלה, והיום היגר המנגנון גם לממשק ההודעות הקבוצתיות. מעכשיו, תוכלו לדעת בכל רגע נתון כמה מחברי הקבוצה קראו את ההודעה שפרסמתם בדף הקבוצה, ומתי הם ראו את ההודעה הזאת. המנגנון הזה עוד לא נכנס לשימוש בכל קבוצות פייסבוק, אלא מושק בהשקה הדרגתית, שצפויה להסתיים בתוך מספר ימים.

יש מי שחושבים כי זה מנגנון שרק ישפר את החיים של אנשים – ימנע מהם את הצורך לשאול האם ההודעה שלהם נקראה, יבטל את הספק איתו הם חיו מאז ששלחו הודעה בפעם הראשונה. אך במקביל, מדובר גם בחדירה לפרטיות המשתמשים. ויש שיאמרו כי החדירה הזו מוגזמת לגמרי.

פייסבוק מסירה בכוח את ההגנה שלנו

במקביל לקבוצה ששונאת את הספק, יש לא מעט אנשים שמברכים עליו. עבורם, הוא מאפשר להתעלם בשקט מהמסר שהם קיבלו – הרי לא על כל הודעה אותה אתם מקבלים תרצו לענות. הספק הזה מגן עליהם מפני העלבת השולח, שלא יכול להיות בטוח במאה אחוז שהתעלמו ממנו. ועכשיו פייסבוק מסירה בכוח את ההגנה הזו.

אם אתם חושבים שמטרת פייסבוק היא לשפר את החיים שלכם, הודעת המסירה האוטומטית עשויה להיראות לכם כמו צעד תמים שמטרתו לשפר את התקשורת ברשת החברתית, להפוך את החיים של כולם לנוחים יותר. אך יש גם הסבר נוסף, מסואב הרבה יותר: פייסבוק לקחה מכם את המגן כדי שתצטרכו להיות פעילים יותר.

מעכשיו, כשמדיניות העמימות בנושא התגובות כבר לא תקפה, אתם לא יכולים להגיד "לא ראיתי, לא ידעתי". הכותב, כמו גם שאר חברי הקבוצה, ידעו כי ראיתם, ידעתם אבל בחרתם שלא להגיב. והם יצחקו עליכם. יצביעו, ויצחקו. הדרך היחידה לחזור להיות מקובלים: להתחיל ולהגיב יותר, ליצור יותר תוכן עבור הרשת החברתית – תוכן שמסביבו יוכלו בפייסבוק להציג פרסומות.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully