וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מיקרוסופט חשף את האופיס הבא

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, חשף את הגרסה החדשה של חבילת התוכנות המשרדיות Office, עם דגש על מגע וענן

האופיס של מיקרוסופט הופך מתוכנה לשירות. ענקית התוכנה חשפה היום את הגרסה הבאה של חבילת התוכנות המשרדיות שלה, Microsoft Office, וכדי להתחרות במתחרי ענן כמו גוגל דוקס שוברת את גבולות התוכנה ושמה את הדגש על שירות שזמין מכל מקום, עם אפשרויות חברתיות מתקדמות. "זו לא עוד גרסה, זה הדור הבא של Office" אמר באירוע ההשקה מנכ"ל החברה סטיב באלמר. עם זאת, לא ברור עדיין מתי המערכת תושק.


נזכיר כי למיקרוסופט כבר יש שירות ענן של אופיס - Office 365 שמו, שהושק לפני מעט יותר משנה. את השירות הזה תשלב מיקרוסופט כעת עם מוצר תוכנה חדש, שיעבוד אמנם על גרסאות ותיקות של חלונות אך במיקרוסופט אומרים בפה מלא כי "הוא יעבוד טוב יותר על חלונות 8". הסיבה לכך היא שמדובר באופיס שמשתמש בממשק ה-Metro של מערכת ההפעלה החדשה, המותאם למסכי מגע, ומתחבר אל הממשק בתוך חלונות עצמה כדי להציג מידע גם בלי שתצטרכו להכנס אל התוכנה.

אחד הדגשים העיקריים של מיקרוסופט באופיס החדש הוא על תמיכה במסכי מגע. באירוע הראו אנשי החברה את תוכנת המייל אאוטלוק ותוכנת המצגות Powerpoint, בהן הממשק הפך נקי הרבה יותר, כשהמטרה היא לאפשר תמיכה טובה יותר במסכי מגע, שמצריכים כפתורים גדולים יותר וממשק פשוט יותר.

מה קרה לו, לוורד?

החידוש הגדול ביותר שמגיע למעבד התמלילים הפופולרי של מיקרוסופט, וורד, הוא אינטגרציה טובה ביותר עם הענן. בגרסה החדשה של התוכנה כל התוכן אותו אתם יוצרים נשמר, אלא אם תאמרו אחרת, בשירות אחסון הענן של מיקרוסופט, Skydrive. לא רק שאתם יכולים לגשת אליו מכל מחשב, השירות אפילו זוכר איפה בדיוק בתוך הטקסט הייתם. דברים נוספים אותם הוא זוכר, אם תזדהו מול מיקרוסופט כשתכנסו לוורד, כוללים פרטים כמו מילים שהכנסתם למילון, כך שלא תצטרכו ללמד כל עותק של וורד את שם המשפחה שלכם.


חידוש גדול נוסף נועד להפוך את וורד מתוכנה שמותאמת בעיקר לכתיבה אל תוכנה שמותאמת גם לקריאה. מצב קריאה חדש מציג את הטקסט בצורה נוחה לקריאה, תוך שילוב של תוכן מולטימדיה ומתן אפשרויות שמותאמות לקריאה ניידת (טאבלטים כבר אמרנו?) כמו הפיכת רקע לבן עם טקסט שחור לרקע שחור עם טקסט לבן בלחיצת כפתור.

וכמובן שגם ממשק העריכה משתנה. כמו כל אופיס, הוא הופך למותאם יותר עבור מסכי מגע, עם ממשק מינימליסטי יותר ומתן האפשרות "להזיז" תוכן בצורה נוחה עם אצבעות.

עדכון ראשון: 21:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully