וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופיס 2013: רשמים ראשונים

התקנו את גרסת ההדגמה אופיס 2013 על מחשב רגיל וטאבלט 'חלונות 8' כדי להבין מה חדש. רשמים ראשונים

יותר מעשרים שנים עברו מאז הציגה מיקרוסופט לראשונה את חבילת היישומים המשרדיים שלה - Microsoft Office, לציבור הרחב. אל ההיצע הראשוני, שכלל את מעבד התמלילים וורד, תוכנת הגיליונות אקסל ותוכנה להכנת מצגות Powerpoint, התווספו במהלך השנים לא מעט יישומים, אך רק אחד מהם נחשב כיום ליישום ליבה: תוכנת המייל Outlook.

אלה צועדים איתנו עד היום, ובמקרים רבים נכפים על המשתמש בסביבה הארגונית. אתם אולי משתמשים בלינוקס ו-Openoffice בבית, אך אם אתם עובדים בארגון גדול, תוכנת המייל שמותקנת אצלכם על המחשב היא ככל הנראה אאוטלוק, ומעבד התמלילים שלכם הוא וורד. וזה מה שהופך את הגרסה החדשה של החבילה - אופיס 2013 (הידועה גם, באופן מבלבל נורא, כאופיס 15) למעניינת כל כך. נראה שבפעם הראשונה, מיקרוסופט רוצה למכור את האופיס לכם, הצרכנים, לא פחות משהיא רוצה למכור אותו לארגונים.


הסיבה לכך היא שהחברה יודעת כי היא מאבדת אחיזה. חבילות יישומי ענן חינמיות, דוגמת גוגל דרייב, נגישות היום מכל מחשב שמחובר לרשת, ויוצרות אצל הצרכן הביתי הרגלים אותם מיקרוסופט לא אוהבת. ההרגל הראשון הוא שאפשר לקבל עיבוד תמלילים, כלי מצגות, ותוכנת גיליונות בחינם (ועל המייל כבר אין מה לדבר), מה שפוגע לה במעמד של אופיס אצל הצרכן הפשוט. ההרגל השני הוא להשתמש בשירות הענן, כך שהמשתמש עוד עלול - חס וחלילה - לזנוח את הוורד שמותקן אצלו בעבודה כי הוא יודע שמסמך הוורד לא יישמר בענן, ואילו על מסמך גוגל דוקס הוא יוכל להמשיך לעבוד גם בבית.

הענן הוא העיקר

וזו, בדיוק, הסיבה לכך שכשתפעילו את אופיס 2013 לראשונה על המחשב שלכם, תראו מעט מאוד שינויים. החידושים הגדולים של החבילה נמצאים מאחורי הקלעים, והעיקרי שבהם הוא סנכרון לענן. בהנחה ואתם מחוברים לחשבון מיקרוסופט שלכם, לא רק שכל הקבצים שלכם נשמרים בענן, אלא גם כל ההגדרות. תבניות מותאמות אישית, מילים שהכנסתם למילון - הכל נמצא בשירות האחסון סקיידרייב, ונגיש מכל מקום (רוכשי אופיס יקבלו 20 גיגהבייטים בחינם בסקיידרייב). המטרה היא לעשות את התהליך ההפוך להרגל גוגל דוקס - לגרום לכם לשים אופיס בבית כדי להמשיך לעבוד על המסמכים שהתחלתם במשרד.

בגרסת ההדגמה הראשונה שהופצה השבוע לצרכנים, הסנכרון הזה עובד היטב. על פי ברירת מחדל, המסמך יישמר ב-Skydrive, אך אתם יכולים לקבוע מיקום רשת אחר, או לשמור אותו על המחשב. אם תחליטו לשמור אותו בענן, השירות יזכור גם איפה בדיוק ביצעתם את העריכה האחרונה, כך שבפעם הבאה שתפתחו אותו, הסמן יהיה במקום הנכון ולא תצטרכו לחפש מאיפה להמשיך את העבודה.


אפשרויות מקוונות מגיעות גם בדרכים נוספות לחבילת יישומי אופיס. מסמכי וורד, למשל, יכולים כעת להכיל וידאו אינטרנטי, מצגות פאוורפוינט שואבות תמונות משירותים כמו פליקר ופייסבוק, ויישומי Sharepoint הארגוניים מתחברים לרשתות החברתיות גם הם.

האופיס החדש - מותאם למסכי מגע

שינוי גדול נוסף שמגיע אל אופיס 2013 הוא התאמת ממשק למסכי מגע, בעקבות הפיכת טאבלטים לנדבך חשוב באסטרטגיית החומרה והתוכנה של החברה. ההתאמה הזו, ובכן, עובדת פחות טוב ממצופה. במיקרוסופט ניסו ללכת על הקו הדק בין ממשק ששימושי עבור משתמשים רבים שיפעילו את האופיס על מחשב רגיל, לבין משתמשי טאבלטים, אך הנטייה הברורה היא לכיוון המשתמשים הרגילים.

וכך, הממשק אולי נקי יותר, ואפשר להעביר את היישומים למצב של מסך מלא בו תפריט ה-Ribbon העליון לא מופיע עד שלא תלחצו על כפתור ייעודי, אבל אין זה אומר שנוח להשתמש בכלי האופיס ללא עכבר. הכפתורים גדולים יותר, אך לא גדולים מספיק, והתפריטים לא שונו מספיק כדי להתאים לממשק מגע. יש לזכור, עם זאת, כי לא מדובר בממשק סופי, ואחת המטרות של גרסת ההדגמה היא לקבל פידבק מהמשתמשים.

יוצא הדופן כאן הוא אאוטלוק. במיקרוסופט מבינים כי אנשים שלא ירצו להשתמש בוורד או אקסל על הטאבלט שלהם, בכל זאת ירצו לבדוק מיילים. הממשק של התוכנה, לפיכך, הפך לנקי הרבה יותר במצב שמותאם למחשבי לוח, ודומה יותר לגרסת המובייל של ג'ימייל או לתוכנת המייל של iOS מאשר לאאוטלוק. אמנם תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו, ולהחזיר את האאוטלוק החדש לעיצוב של זה הקודם, אבל לא נראה כי יש סיבה מיוחדת לעשות זאת, גם אם אתם משתמשים בו על מחשב רגיל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עוד ועוד התאמות למגע

משתמשי הטאבלטים ימצאו מספר תכונות שימושיות נוספות באופיס החדש, שתועילנה להם הרבה יותר מאשר למשתמשי מחשבים ללא מסכי מגע. הראשונה היא מצב הקריאה של אופיס - מצב שמאפשר לכם לקרוא טקסטים בצורה נוחה, בלי ממשק עריכה, ועם אופציות ייעודיות כמו מעבר בכפתור אחד ממסך לבן עם טקסט שחור למסך שחור עם טקסט לבן. המצב הזה יודע גם לסדר טקסטים בתוכם משולבות תמונות בצורה נוחה לקריאה. וזה עובד טוב - מונע צורך בתוכנת קריאה ייעודית למסמכים או ספרים דיגיטליים.


גם ה-OneNote - המחברת הדיגיטלית שצורפה לאופיס, אך הייתה לא מאוד רלוונטית עבור רוב המשתמשים, מקבלת חיים חדשים כשמשתמשים בה על מסך מגע. כאן, בגרסת אופיס 2013, היא באמת נוחה ושימושית - מאפשרת לכם לכתוב, להקליד, לצרף תמונות וצילומי מסך - וכל זה בקלות רבה על הטאבלט.

השדרוג לא מפחיד, אך גם לא מלהיב

כפי שנאמר בתחילת הכתבה, אופיס 2013 ככל הנראה ייכפה על רבים מאיתנו על ידי המעסיקים, ויש להניח שמיליוני משתמשים יקבלו גרסה כזו או אחרת שלו גם עם טאבלטים ומחשבים חדשים שיקנו. ניכר כי מיקרוסופט חושבת על כולם, ומרחיבה את השימושים האפשריים בחבילה המשרדית, אך רואים גם את הפשרות אותן היא נאלצה לבצע כדי להתאים את אופיס לדור החדש אך בו בזמן לשמור על השימושיות ולא לעצבן משתמשים קיימים.

אם אתם משתמשים באופיס 2010, אין לכם מה לפחד משדרוג לגרסה החדשה - אין ממשק חדש ומפחיד כפי שהיה ב-2007, והעוזר הוירטואלי קליפי עדיין מת. אך אם כבר עברתם לגוגל דוקס או חבילת אונליין חינמית אחרת, ואתם מרוצים, נכון לעכשיו לפחות מיקרוסופט לא נותנת לצרכן הפשוט מספיק סיבות טובות לחזור אל המשרד שלה, ולעזוב את זה החינמי של גוגל.

להורדת גרסת ההדגמה של אופיס 2013

עוד בנושא:

מנכ"ל מיקרוסופט חושף את האופיס הבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully