וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מכניסה את ג'ימייל לתוצאות החיפוש

גוגל השיקה מנגנון ניסיוני שמשתמש בחומרים שיש בתיבת ג'ימייל כדי לתת תוצאות חיפוש טובות יותר

גוגל מנסה לשלב תוצאות חיפוש משירות המייל שלה, Gmail, בתוך מנוע החיפוש שלה. המנגנון החדש מופעל כעת רק על פי דרישה, עבור משתמשים שגולשים בגוגל באנגלית דרך Google.com והנם בעלי חשבון ג'ימייל פעיל, אשר יירשמו בדף שנפתח למטרה הזו.

מי שיירשמו לניסוי, יתחילו לקבל תכנים מג'ימייל בטור נפרד. ולא מדובר סתם בתוצאות חיפוש לטקסט במיילים, כי אם במשהו מתוחכם יותר. כך, אם תחפשו "הטיסות שלי" (באנגלית, כמובן), תוכלו לקבל מידע על הטיסות שלכם שנשלף מהמייל אך מעובד כדי שייראה טוב יותר. כל זה נעשה במטרה להפוך את מנוע החיפוש למנוע תשובות - כזה שמטרתו לא רק לתת לכם רשימה של אתרים כי אם בעצם לתת לכם את מה שחיפשתם כבר בדף גוגל עצמו.

חיפוש משולב Gmail הוא הניסיון השני הגדול של גוגל בחודשים האחרונות להגיע למטרה הזאת. הניסיון הראשון, שהושק במאי רק ב-Google.com ומושק הערב בכל גרסאות גוגל עם ממשק דובר אנגלית, הוא ה-Knowledge Graph. מדובר בטור תוצאות נפרד, שמביא עבור כחצי מיליארד פריטים לא סתם רשימת קישורים כי אם מידע אנציקלופדי.

הסיבה לכך שמדובר בהשקה רכה, נסיונית אפילו, היא הבעיות אותן גוגל צופה עם השירות הזה. כך, אינדקס התוכן של גוגל לא פחות גדול מאינדקס האינטרנטי שלה, כך שהיקף החיפוש עולה פי 2. וכמו כן, שילוב של תוצאות אישיות בתוך דף החיפוש מביא עמו מספר בעיות פרטיות. "זהו צעד קטן בתחום מאוד מסובך", צוטט מנהל המוצר סאגאר קמדר על ידי בלוג הטכנולוגיה All Things D, כשהוא מוסיף שאבטחת התכנים האישיים היא "בעיה מאוד קשה".

חוץ מהשקת השירות החדש, חשפה גוגל מספר נתונים על הפעילות שלה. כך, מוכנים אנשי החברה להגיד כי מנוע החיפוש שלהםפ מטפל ביותר מ-100 מיליארדי שאילתות בחודש, זאת כשברשת האינטרנט יש יותר מ-30 טריליון כתובות ייחודיות (ב-2008 היה רק טריליון אחד). ביום ממוצע, עובר גוגל על 20 מיליארדי עמודים.

להצטרפות לניסוי

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ימייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully