וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק השיקה אפליקציית אייפון מהירה פי 2

23.8.2012 / 22:00

האפליקציה האיטית של פייסבוק הוחלפה בגרסה חדשה שמבטיחה לספק עבודה מהירה הרבה יותר, ואף כוללת מספר שיפורים

פייסבוק בונה מחדש את אפליקציית האייפון שלה. הרשת החברתית השיקה היום (ה') את גרסה 5 של פייסבוק למערכת ההפעלה iOS, הפועלת על מכשירי אייפון, אייפוד ואייפד.

לא מדובר בשדרוג גרסה מינורי - פייסבוק למעשה בנתה את האפליקציה מחדש ולא התבססה על הקוד הקודם. זאת מאחר שהגרסאות האחרונות של האפליקציה זכו לביקורת קשה על כך שהיא איטית מאוד ושזמן ההמתנה לטעינת מידע ארוך בהרבה ממה שניתן היה לצפות מאפליקציה כה פופולרית ומובילה. לדברי המפתחים, שהודו ש"כדי לבנות אפליקציה טובה מספיק לאייפון אי אפשר להסתמך על טכנולוגיות ווב", העבודה על האפליקציה ארכה כתשעה חודשים.

פייסבוק, כאמור, הפנימה את הביקורת ויצרה את האפליקציה מחדש - כאשר הפעם במקום להתבסס על קוד מבוסס רשת היא השתמשה בתכנות ייעודי למערכת ההפעלה iOS. התוצאה היא אפליקציה שאכן עובדת מהר יותר מקודמתה - לדברי פייסבוק במהירות פי 2, נפתחת מהר יותר, גוללת מהר יותר ופותחת תמונות מהר יותר.

מלבד המהירות, לא קיימים באפליקציה שינויים משמעותיים במיוחד, והיא נותנת את אותה תחושה ומראה של קודמתה. שינוי מהותי יחסית הוא איחוד כל אפליקציות פייסבוק - העיקרית, אפליקציית ההודעות ואפליקציית המצלמה - במקום אחד. עם זאת, מי שהתקין את שתי האחרונות יכול להמשיך להשתמש בהן. עדכון נוסף הוא האפשרות לראות לחיצות לייק ותגובות על סטטוסים מיד לאחר שליחתם - זאת ללא צורך לטעון מחדש את הפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דף חדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם האפליקציה לאייפד שודרגה

כחצי ממשתמשי פייסבוק ניגשים אליה דרך אפליקציות סלולריות, ומספר זה הולך ועולה - דבר שמחייב את החברה לספק כלים ראויים יותר לגלישה מסוג זה. אחת הבעיות המרכזיות של פייסבוק היום - שלהערכת אנליסטים משפיעה על מחיר המניה הצונח של החברה - היא שאפליקציות אלו לא יכולות כרגע לחשוף את המשתמש לפרסומות, ובכך מפחיתות את שווי הפרסום ברשת החברתית.

במקביל לשדרוג אפליקציית האייפון השיקה פייסבוק גם שדרוג לאפליקציית האייפד שלה (בעל אותם מאפיינים), ובשלב הבא היא מתכננת להשיק שדרוג לאפליקציה למערכת ההפעלה אנדרואיד - אך תאריך לכך עדיין לא ננקב. כדי להוריד את הגרסאות החדשות ל-iOS יש להיכנס ללשונית העדכונית בחנות האפליקציות, או לגשת לעמוד זה.

עוד בנושא:

- ביקורת אפליקציית פייסבוק לאייפד
- ביקורת אפליקצייית הודעות פייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully