וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט שואב-אבק Neato: מוביל בתחומו

ה-Neato הוא שואב אבק יעיל וחזק, שלמעט פספוסי פינות יודע לעשות את העבודה. השאלה אם הוא שווה לכם אלפי שקלים

מכונות ורובוטים לא משתלטים על חיינו, הם השתלטו עליהם מזמן. לא צריך להרחיק עד להמצאת הגלגל, אך אם תתבוננו בבית שלכם, תמצאו כנראה מכונות עשרות מכונות שהפכו שקופות עבורכם - מכונות שמקררות את האוכל שלכם, מורידות את המים באסלה וקובעות מתי הדוד יתחמם. זו טכנולוגיה שנמצאת איתנו כל כך הרבה זמן, עד שהיא כבר לא באמת מרגשת. שואבי אבק רובוטיים? זה כבר סיפור אחר.

בשנים האחרונות, החלו מספר חברות, ובראשן iRobot האמריקאית, לפצח את אתגר שואבי האבק הרובוטיים הביתיים. ההתחלה הייתה קשה, אך בשנה האחרונה התחלנו לראות בשוק דגמים שלא רק מבטיחים לנקות את הרצפה שלכם מאבק ולכלוך, אלא גם עושים את זה. לבד. כשאתם לא בבית. ומושא הביקורת שלנו להיום, xv-15 של חברת Neato Robotics, הוא אחד משואבי האבק הרובוטיים הטובים ביותר שפגשנו.

חזק בחדרים, חלש בפינות

אחת הסיבות העיקריות לכך היא החכמה שלו. הסיבה לכך ששואבי אבק רובוטיים טובים החלו להופיע בשוק רק בשנים האחרונות, ולא, נגיד, במקביל למקררים ומתקני ניאגרה, היא הצורך שלהם להתמודד עם הסביבה בעצמם. ניטו עושה את זה באמצעות מכ"מ לייזר, שנמצא בחלקו העליון וסורק בזמן הניקוי את כל החדר. המטרה לכך אינה רק לקבוע את מסלול הנסיעה של המכשיר, כי אם להתמודד עם שינויים שמתרחשים בזמן הניקוי, כמו כלב שהחליט להישכב על הרצפה למשל.

בניגוד למכשירים של iRobot, שמנקים במסלול כביכול-רנדומלי אשר מובן רק לרובוט עצמו, ניטו מנקה במקביל לקירות, תוך התחשבות ברהיטים ופריטים אחרים כמובן. מצד אחד, זה יותר נוח אם אתם נמצאים בחדר, אך נראה כי הפונקציה הזו פוגעת ביכולת של ניטו לנקות בצורה אפקטיבית בפינות - הוא פשוט ניגש אליהן מהזווית הלא נכונה. ואם אתם לא נמצאים בבית, כנראה שלא יהיה לכם אכפת מה מסלול הרובוט. רק מבחן התוצאה ישנה.

מנגד, אם אתם רוצים לנקות מספר חדרים - Neato הוא הפתרון עבורכם. המכ"ם שלו מאפשר לו לנווט בין חדרי הבית בלי בעיה, אפילו כשמדובר במספר חדרים ומסדרונות. רומבה הרבה פחות טוב בניקוי של כמה חדרים אחד אחרי השני, אם אתם לא משתמשים באביזרים נלווים שמטרתם לעזור לו עם הניווט.

שואב האבק החזק והאיכותי ביותר

היתרון הגדול השני של ה-xv-15 על פני מתחריו הוא בשואב האבק שמובנה בתוך הרובוט הזה. זהו, בלי צל של ספק, השואב החזק ביותר והאיכותי ביותר שראינו, אשר משתווה לשואבי אבק צרכניים. הוא מטפל היטב גם בבית מוכה שיער כלב (אם הכלב גדול, תצטרכו לרוקן את הפח המובנה והגדול-למדי מדי יום), ובו בזמן מצליח להיות מהיר מאוד - רק כשעה נדרשה לו כדי לנקות דירת שלושה חדרים.

ואם כבר בשאיבת דירה שלמה עסקינן, רוב הסיכויים הם שתרצו לקבוע אותה מראש לזמן בו אתם אינכם בבית. ניטו מאפשר לכם את זה - תוכלו להגיד לו באיזו שעה לנקות בכל יום, כמו גם לשלוח אותו לניקוי מהיר של נקודה ספציפית או לבקש ממנו לנקות את כל הבית ברגע זה ממש. לאחר שסיים את מלאכתו, יחזור ניטו בעצמו לתחנת ההטענה שלו, כדי להיטען לפני המשימה של מחר.

סיכום: יקר מאוד, אבל מוביל בתחומו

הבעיה הגדולה ביותר של ניטו לא מאפיינת רק אותו, כי אם את כל השוק הזה. מטאטא עולה כמה עשרות שקלים, שואב אבק ידני עולה כמה מאות, ניטו עולה יותר מ-2,800 ש"ח. והפונקציה אותה הוא מבצע, ובכן, לא חוסכת לכם המון שעות עבודה או מאמץ.

אך מנגד, אפשר לומר כי גם אוטומציה שנראית כביכול שולית, יכולה לשפר את רמת החיים שלכם. קומקום חשמלי לא חוסך הרבה זמן ומאמץ בהשוואה לקומקום ששמים על הגז, אך האם אתם יכולים לדמיין את עצמכם משתמשים באחד כיום? שוק שואבי האבק הרובוטיים מגיע בימים אלה לבשלות מבחינת האיכות שלהם, אפילו שהמחיר עדיין גבוה יחסית, ו-Neato נמצא בפסגת השואבים האלה כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • Neato

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully