וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיפ"א 13: משחק הכדורגל הטוב בעולם

EA שוב הצליחה להביא את סדרת Fifa לשיא חדש, עם שיפורים משמעותיים הן על המגרש והן מחוצה לו

להתמכר לסדרת משחקים שנתית זה עסק מסוכן. אתם הרי יודעים שמתישהו ייגמרו להם הרעיונות, יגיע הרגע בו המשחק החדש לא יהווה שיפור של הקודם אלא דווקא נסיגה. קצת כמו אהדה לקבוצת כדורגל אמיתית, או מעקב אחר סדרת טלוויזיה פופולרית שמשודרת בין ספטמבר למאי, בהיעדר משהו דרסטי אתם יודעים שהסתיו יגיע ועמו תוכן חדש, אבל על טיב התוכן אף אחד לא מתייחב.

ב-EA, החברה שאחראית על סדרת משחקי הכדורגל Fifa, יודעים את זה טוב מאוד. לאורך כל תחילת שנות ה-90, חוותה הסדרה רצף של כשלונות. המשחקים היו שם, והם מכרו לא מעט עותקים, אך המבקרים קטלו והגיימרים החלו לפזול לכיוון המתחרה פרו אבולושן שהייתה אז בשיאה. ואז הכל השתנה. ב-2007 פיפ"א חוותה שיפור דרסטי, והמשיכה מאז רק להשתפר. בזמן שפרו אבולושן דשדשה במקום, הסדרה של EA זינקה קדימה, התחילה לחדש בקצב מסחרר. בכל שנה, היו במשחק כמה שינויים גדולים מאוד, ורובם התקבלו היטב על ידי השחקנים. וכבר בשנה שעברה נראה היה כי פיפ"א הצליחה להחזיר את ערך המותג שלה לימי הזוהר של אמצע שנות ה-90.

אך זהו מרוץ שלא נגמר. ועכשיו, עם הגעתו של עוד סתיו, הגיע הזמן לעוד Fifa, עוד ניסיון של EA למשוך עוד שנה בלי שמאגר הרעיונות יתייבש. האם הם הצליחו? כן, בהחלט. כי אפילו שפרו אבולושן 2013 הוא משחק מצויין, פיפ"א 13 הוא ללא צל של ספק משחק הכדורגל הטוב ביותר בשוק כיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו ליגת האלופות

כשאתם רואים משחק בליגת האלופות, קשה שלא לשים לב לכך שהכל שם נראה יותר טוב מבליגה המקומית. המעברונים, איכות השידור, הצילום, אפילו לוח התוצאות בצידו של המסך - בליגת האלופות הכל זוהר יותר, הכל מהוקצע יותר. האם זה משפיע על איכות המשחק עצמו? לא, אבל זה בהחלט משפיע על החוויה. ופיפ"א 13 נותן לכם את ההרגשה הזאת, של חווית משחק איכותית.

אלה לא רק התפריטים, ולא רק הגרפיקה או המנוע הפיזיקלי. דוגמה טובה היא עדכונים קוליים "חיים" ממשחקים אחרים בליגה שלכם, כשאתם במצב מאמן. אלן מקינאלי וג'אוף שריבס מצטרפים למרטין טיילר ואלאן סמית' הפרשנים. כאמור, זה לא משנה את החלק של הכדורגל בכלל, אבל את החוויה שלכם במשחק זה משדרג מאוד. כך גם לא כדאי לקלל את השופט באנגלית אם אתם משחקים בגרסת אקס-בוקס 360 עם קינקט - השופט ישמע ויתעצבן עליכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מנג'ר, יותר כדורגל

המצב הראשי עבור הרבה מאוד שחקנים השנה יהיה Ultimate Team, שנותן לכם את כל מה שאתם עשויים לרצות ממשחק כדורגל. להזכירם, מדובר במצב בו אתם בונים קבוצה משלכם, ואז מנהלים אותה לאורך מספר עונות. בכל שנה, כולל המצב הזה יותר ויותר תוכן, והשנה לא יוצאת דופן. אתגרי מאמן, קבוצת השבוע אותה צריך לנצח בשביל בונוסים, והרבה שינויים נוספים שנותנים מימד של משחק תפקידים לפיפ"א רק מעצימים את החוויה והופכים את Fifa 13 למעניין יותר עבור אנשים שתמיד אהבו משחקי מנג'ר יותר ממשחקי כדורגל


ב-EA גם ממשיכים לשפר את האלמנטים הרשתיים של המשחק - מעדכון שבועי של סטטיסטיקות ושל משחקים ששוחקו בליגות המשתתפות כדי שתוכלו לשחזר אותם (כולל תנאי מזג אוויר), עד להרחבה של המנגנון בו אתם בוחרים קבוצה לאהוד ומעלים את מספר הנקודות שיש לה בטבלה של המשחק בכל פעם שאתם משחקים - בין אם זה נגד מישהו אחר או נגד המשחק.

משפרים גם את המשחק עצמו

אך השינוי הגדול ביותר במשחק מגיע - ובאופן מפתיע, כי ניתן היה לצפות ש-EA תפסיק להתעסק עם הצד הפיזיקלי של פיפ"א לפחות לכמה שנים אחרי השינויים הדרסטיים במשחק הקודם - במהלך המשחק עצמו. מנגנון בשם First Touch Control נועד לסבך לשחקנים הוירטואליים את החיים לרמה בה מסובכים חיי שחקן אמיתי.

מאחורי המנגנון עומד העקרון שכל קבלת כדור היא ייחודית. לא רק המרחק בין השחקנים ומהירות הכדור קובעים איך הוא יתנהג, אלא גם הזווית בה השחקן המקבל נמצא וכיוונו. במילים פשוטות, פיפ"א כעת מאפשר לקבל את הכדור בצורה לא מושלמת, מה שיקבע את ההתנהגות שלו ברגעים הראשונים לאחר המסירה. אם הכדור סתם נתקע בשחקן שלכם, לא תוכלו מיד לפצוח בהתקפה, תצטרכו קודם לשלב בין הכדור לבין הרגליים שלכם, ובזמן הזה הכדור יהיה פגיע יותר. אם זה נשמע לכם כמו שינוי מינורי, אתם טועים מאוד. מדובר באחד השינויים החשובים ביותר בפיזיקה של Fifa בשנים האחרונות - המשך הניסיון להפוך את המשחק לחווית כדורגל אותנטית עד כמה שאפשר.

במקביל, יש גם כמה שינויים פחות מורגשים, ורובם לטובה. מנגנון ההגנה הטקטית, שגרם לשחקנים רבים למרוט שיער מרוב תסכול בשנה שעברה לאחר ששינה את הדרך בה צריך להגן בפיפ"א, הפך לנוח יותר ואינטואיטיבי יותר, ואילו מנגנון חדש שנראה כאילו נלקח מגרסת כדורגל רחוב Fifa Street מאפשר שליטה הרבה יותר טובה בכדור בזמן כדרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלה הם רק כמה מהחידושים והשינויים ב-Fifa 13, שמצליח להאריך את רצף הנצחונות של סדרת משחקי כדורגל מבית EA בעוד שנה. כי בסופו של יום, פרו אבולושן הוא משחק כיפי לשחק בו עם החברים על הספה, אבל פיפ"א 13 הוא משחק הכדורגל הטוב ביותר בעולם כיום.

עוד בנושא:

ראיינו את האיש שאחראי על סדרת Fifa

פרוייקט עורך אורח:

טור עורך: גיא לרר
אייפון נגד אנדרואיד
מי רוצה לחיות לנצח?
מדור רכילות, גרסת וואלה! TECH

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully