וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50,000 ש"ח על פוסט ביקורתי?

עידו קינן

25.10.2012 / 9:51

יחצ"נית תובעת מבלוגרית 50,000 ש"ח בעקבות ריב שנבע מכך שהבלוגרית לא כתבה פוסט אוהד על מוצר לא מוצלח

"50,000 שקל, מסתבר שזה השווי של פוסט בימינו, לפחות בעיניהם של עורכי הדין של סברינה בלהסן", כתבה אתמול בלוגרית האופנה מעין אסור בבלוגה, "איחור אופנתי". לפני שבוע דיווחנו כאן על הפוסט, שבו טענה אסור שעובדת של אשת יחסי הציבור בלהסן התקשרה לנזוף בה על שלא כתבה ביקורת מפרגנת על סט צלליות של ג'ייד שנשלח אליה. כעת דורשת בלהסן, באמצעות משרד עוה"ד גדעון פישר ושות', פיצוי בסכום הזה, מכתב התנצלות ומחיקה של הפוסט, או שתגיש תביעת דיבה.

חודש לפני פרסום הפוסט המדובר, אסור הודיעה לקוראיה על הפסקת עבודה מול משרדי יחסי ציבור. היא סיפרה שם על התכתבותה עם היחצנית שלומית ברקוביץ ממשרדה של בלהסן, בלי לחשוף את פרטיה המזהים: "אפילו עכשיו יושב אצלי מוצר לא מוצלח בעליל, כתבתי ליח”צ החביבה את דעתי הלא חיובית עליו ועמדתה הייתה 'אני אעביר את זה הלאה, אבל רק תכתבי עליו סקירה, ושתהיה חיובית כן? :) ' איך לעזאזל היא אמורה להיות חיובית? כתבתי לך את דעתי..". אחרי שיחת הטלפון היא פרסמה את הפוסט נשוא המכתב, שבו ציינה שהודיעה ליחצנית על הבעייתיות במוצר. "היא הגיבה ב'אהה, אז תכתבי עליו משהו חיובי'. ממייל זה התעלמתי, כנראה שזו הייתה הטעות שעשיתי". מכתב האיום טוען כי בציטוט זה "סילפת לחלוטין את תגובתה של שלומית", שלמעשה היתה "אשמח ואודה לך אם תשלבי את סט הצלליות בפוסט שלך (מפרגן כמובן :) )".

במכתב האיום נכתב כי בלהסן וברקוביץ "נדהמו לגלות" כי "בחרת להציג את מרשותינו או מי מהן באופן שלילי, מזלזל, תוך הכפשת שמן, והכל בשפה בוטה, משתלחת ובלתי ראויה". עוד נטען כי אסור השתלחה ביחצ"ניות כשכתבה "שלומית וחברותיה יכולות לקפוץ לי, רק בגלל שאת שולחת לי מוצר שעלותו בערך 10 שקלים לחברה שלך, לא אומר שאני עובדת אצלך, או שהשכרתי את נשמתי, לכל הממעיט במחיר".

אביגדור פלדמן ייצג את הבלוגרית?

"אני מתחתנת ביום שישי, וזה ממש נחמד לקבל מכתב כזה. אני חושבת שזה נחמד שעוד מישהו מתעסק בי לפחות כמו שאני מתעסקת בעצמי", אמרה אסור לוואלה! TECH. "זה פשוט כל כך ברור שזה אקט של מכבש כזה – יש לה כוח והיא מפעילה אותו עלי, משרד גדול חזק ועו"ד על ריטיינר (עו"ד העובד על בסיס תשלום חודשי קבוע ללא קשר לכמות העבודה - ע"ק) ומתמחה שכתבה מכתב זועם. אני מכירה את השטויות האלה, אני עבדתי במשרדי עורכי דין וכתבתי מכתבים כאלה. עבדתי אצל אביגדור פלדמן במשך שנתיים ויצא לי להתמודד עם איומים בטלפון הרבה יותר גרועים מזה – אנשים עם מאסר עולם אמרו שהם ישימו אותי בכסא גלגלים אם אני לא אתן להם את אביגדור עכשיו". היא ביקשה מעו"ד פלדמן לייצג אותה, והוא אמר: "אין לה [לבלהסן] שום עילה לתביעה. אם תבחר לעשות כן, אנו נתבע אותה שבעתיים".

לבלוג של אסור יש מאות כניסות ביום, עם פסגה של שלושת אלפים כניסות ביום שבו כתבנו עליו בוואלה!, מספרת אסור. המספרים הללו משמעותיים בתביעות דיבה, שלוקחות בחשבון את הפגיעה בתובע ואת מספר האנשים שנחשפו לדברים. האם 50 אלף שקלים הם פיצוי הגיוני וסביר במקרה הזה, מבלוגרית עצמאית שאין מאחוריה כלי תקשורת גדול? הפניתי את השאלה לסברינה בלהסן, אולם היא סירבה להגיב.

"ועכשיו אני חייבת 50,000 שקל, אז כבר יש לי 25 בארנק, לאט לאט זה יצטבר אני מאמינה", כתבה אתמול אסור. "כרגע אני חייבת לבנק עוד כמה עשרות אלפי שקלים על לימודי פילוסופיה, אבל אני זוכרת שאמא אמרה שאם אלך ללמוד, אקבל עבודה טובה. לכן, החלטתי להגיש מועמדות לתפקיד במשרד 'סברינה בלהסן', בתור הפילוסופית ואחראית האתיקה הראשית". אסור קראה לקוראיה לכתוב לבלהסן באימייל ובפייסבוק: "גב’ בלהסן, מעין אסור באמת חושבת שתוכל להיות נכס לחברתך כפילוסופית ואחראית האתיקה הראשית, ובכך תוכל לשלם את חובה לחברה ולך באופן אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully