וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל משיקה: משפחת אנדרואיד זולה

טלפון דגל ב-299 דולרים, טאבלט 10 אינץ’ ב-399 דולרים וטאבלט סלולר ב-300 דולר בלבד - גוגל משיקה משפחת נקסוס זולה

גוגל אולי לא זכתה לערוך אירוע בניו יורק היום (ב') בעקבות ההוריקן סנדי, אך היא עדיין מכירזה על מספר מכשירי דגל חדשים: טלפון ה-Nexus 4, טאבלט ה-Nexus 10 וגרסה חדשה למערכת ההפעלה אנדרואיד. החלק המפתיע בשני המכשירים החדשים הוא המחיר שלהם - טלפון הדגל החדש של גוגל יעלה רק 299 דולרים והטאבלט רק 399 דולרים, כשיושקו ב-13 בנובמבר בארה"ב.

נקסוס 4, שמיוצר על ידי LG, כולל מסך בגודל 4.7 אינץ', מעבד ארבע ליבות במהירות 1.5 גיגההרץ ו-2 גיגהבייט זכרון. מעבר לכך, יש לו מצלמת 8 מגהפיקסל. בסך הכל, מדובר במפרט הדומה לזה של גלקסי S3 מבית סמסונג, ו-Optimus G של LG עצמה. מבחינה עיצובית, הטלפון דומה למכשירי נקסוס קודמים, אך עם ציפוי זכוכית בצדו האחורי. ב-299 דולרים תוכלו לקבל גרסה עם 8 גיגהבייטים של שטח אחסון, וב-349 תקבלו גרסה עם 16 גיגה שטח אחסון. הטלפון אף תומך בהטענה אלחוטית, באמצעות אביזר שיימכר בנפרד. יש להבהיר כי המכשיר נמכר כשהוא פתוח לשמוש בכל הרשתות, גם מחוץ לארה"ב.

נקסוס 10, שמיוצר על ידי סמסונג, כולל את אחד המסכים המתקדמים בשוק כיום, המתחרה ישירות בזה של האייפד החדש. מדובר במסך שגודלו 10 אינץ' עם רזולוציה של 2560x1600 (באייפד הרזולוציה היא 2048x1536 במסך של 9.7 אינץ'). מעבר לכך, הוא כולל מעבד כפול ליבה בטכנולוגיית Cortex A15 של ARM, ושני גיגהבייטים של זכרון, כמו גם מעבד ארבע ליבות שמיועד רק לגרפיקה. יש לו גם מצלמת 5 מגהפיקסל אחורית (ו-1.9 קדמית), וסוללה שאמורה להספיק ל-9 שעות של צפיה בוידאו בהפרדה גבוהה. גרסת 16 גיגהבייט זכרון תעלה 399$ ואילו גרסת 32 גיגה זכרון תעלה 499$.

בתוך כך, טאבלט הנקסוס 7 אשר הושק ביוני זוכה כעת לגרסה עם קישוריות סלולר. גרסת 32 גיגה שלו, שעולה 250 דולרים עם Wifi בלבד, תעלה 300 דולרים עם Wifi וקישוריות סלולר.

מה קורה באנדרואיד החדשה?

שני המכשירים יריצו את גרסת 4.2 החדשה של מערכת ההפעלה אנדרואיד. זו מוסיפה תמיכה בטכנולוגיית Miracast, שמאפשרת לשתף תמונה מהטאבלט עם מכשירים אחרים, והינה בדרך להפוך לתקן פופולרי מאוד שמטרתו להתחרות ב-Airplay של אפל. גם המקלדת הינה חדשה, וכוללת כעת את המנגנון שמאפשר לכתוב מילים באמצעות החלקת האצבע בין כל אותיות המלה בלי להרים אותה מהמסך (לא ברור אם זו תחרות ל-Swype או רישוי שלה).

חידוש משמעותי נוסף הוא תמיכה במספר משתמשים על מכשיר אחד. לכל משתמש יש אפשרות להציג את האפליקציות שלו ולהתאים עבורו את החיבור לחשבונות השונים. המטרה כאן היא להפוך את הטאבלטים מבוססי האנדרואיד לכלים נוחים יותר לשימוש בסלון, כשהשימוש הוא של כמה משתמשים.

עוד חידושים הם אפשרות ליצור פנורמה תלת מימדית בצורת ספרה, כשאתם מצלמים את כל מה שקורה סביבכם ואנדרואיד תופר את זה לסוג של כדור; תמיכה בווידג'טים גם במסך הנעילה, תמיכה בג'ימייל מתוך גוגל Now ועוד. לא ברור עדיין מתי אנדרואיד 4.2 תושק למכשירים שאינם נקסוס 4 ונקסוס 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully