וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפס דאונטאון: העיצוב קודם לסאונד

האוזניות החדשות של פיליפס, Citiscape Downtown, הן קודם כל אביזר אופנתי ורק אחר כך אוזניות. וזה מורגש

פיליפס היא לא חברה שמייצרת הכל, אך אם תכנסו לחנות אלקטרוניקה, רבים הם הסיכויים שתמצאו את מוצרי החברה בכמה וכמה קטגוריות שונות. ממנורות, דרך מוצרי צריכה כמו מכונות גילוח ואביזרי מטבח, ועד למוצרי אודיו ווידאו – פיליפס מתעסקת בכל אלה. וברבים מהתחומים האלה, יצא לה שם טוב מאוד.

בתחום האוזניות זה, ובכן, לא באמת קרה. ליין האוזניות של פיליפס עצום, אך רק לאחרונה החלו בפיליפס לשים דגש על כך שיש להם גם אוזניות פרימיום, ולא רק כאלה שקונים במאה או מאתיים שקלים. CitiScape, למשל, היא סדרה שנוצרה כדי להתחרות בדגמים כמו ביטס מבחינת עיצוב, ולפזול לכיוון דגמי הביניים של סנהייזר מבחינת האיכות. אך הדגש השיווקי הוא על עיצוב – המיני-אתר שהוקם כדי לקדם את האוזניות מדבר על "סטייל", לפני שהוא מדבר על ביצועי סאונד.

נראה כמו אביזר אופנה

ולדגם ה-Downtown, מושא הביקורת, אכן יש סטייל. מכריות דמויות-עור שטוחות וגדולות שמכסות את האוזן, ועד לרצועה דמויית עור שמכסה חלקית את רצועת המתכת שמחברת בין האוזניות – זה נראה כמו אביזר אופנה. הכבל תואם את העיצוב, הוא שטוח, עם דיבורית סלולר מובנית.

אם אתם אוהבים את העיצוב של האוזניות, וקונים אותן בזכותו, זו החלטה לגיטימית לגמרי, אך יש שני דברים אליהם אתם צריכים להיות מודעים. הראשון הוא שבישראל חם. זה נשמע טריוויאלי, אך בקיץ החם אוזניות שנוגעות באוזן שלכם בכל חלקיה (כאמור, הכריות של Citiscape Downtown שטוחות, ללא חור באמצע) זה לא הדבר הכי נעים. בימים קרים ההפך הוא הנכון, אך בישראל אין יותר מדי כאלה.

הדבר השני אליו צריך להיות מודעים הוא שפיליפס טרם קפצה על עגלת הכבלים המתחלפים. בניגוד למתחרים – כאשר הכבל מת, אי אפשר פשוט לנתק אותו ולחבר אחד חלופי. באוזניות שעולות כ-500 שקלים ועוצבו ב-2012 היינו מצפים לכבל שניתן לניתוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיליפס טרם קפצה על עגלת הכבלים המתחלפים - וחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאונד 'בסדר' זה בסדר?

ומה עם הסאונד? הוא בסדר. "בסדר" זו אולי הצהרה מאוד אמורפית, אבל כך גם הסאונד של האוזניות האלה. הוא לא גרוע, אבל גם לא מלהיב. הבס חלש, וגם בצלילים הגבוהים האוזניות האלה לא עושות את העבודה טוב כמו דגמי סנהייזר שעולים חצי מחיר (HD203, אנחנו מסתכלים עליך).

אל תבינו לא נכון, הצליל מעולם לא הפך לצורם. האוזניות האלה לא מתסכלות, ועושות עבודה הרבה יותר טובה מאוזניות זולות. הן פשוט לא מלהיבות מבחינת סאונד. מאידך, בפיליפס גם לא משווקים אותן ככאלה, הם רוצים שתתלהבו מהעיצוב. הסכום אתם משלמים הוא נגזרת של האופנתיות, לא של הטכנולוגיה. ואם אתם בוחרים את ה-Downtown כאביזר אופנתי, לא תסבלו איתו בתור אביזר אופנתי שמפיק צלילים.

מחיר: 499 ¤.


עוד בנושא:

- אוזניות P3 של Bowers & Wilkins: מובילות בקטגוריה שלהן
- מי צריך אוזניות מחשב ב-200 דולר?

  • עוד באותו נושא:
  • אוזניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully