וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: רוב הנוער גולש ברשתות החברתיות גם בזמן השיעור

קובי מנדל

25.12.2012 / 12:04

לא פחות מ-94% מבני הנוער לא מתנתקים מפייסבוק גם בבית הספר, וממשיכים לגלוש בזמן השיעור

מחקר חדש של אוניברסיטת חיפה מגלה שהנוער לא עוזב את הרשתות החברתיות גם כאשר הוא יושב ולומד, כביכול, בכיתה. נתוני המחקר מראים שלא פחות מ-94% מתלמידי התוכן בישראל גולשים ברשתות החברתיות במהלך השיעורים, ושרק 4% מהתלמידים לא עשו כלל שימוש בטלפון הנייד בזמן השיעור מעולם.

במחקר, שנערך בבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה על ידי ד"ר איתי בארי ודנה דניאל, ביקשו החוקרים לדעת את היקף השימוש, סוגי השימוש, זמן השימוש (באיזה שיעורים) והאם קיים קשר בין שימוש בטלפון הנייד לבין סוג המשמעת שהמורה משליט בכיתה. במחקר השתתפו 591 תלמידים בכיתות י'-י"ב ו-144 מורים במקצועות שונים משלושה בתי ספר תיכון יהודיים. זהות המשתתפים והמוסדות נשמרו באנונימיות.

בין השאר נמצא במחקר שדווקא אצל מורים שהפעילו סגנון מתירני יותר ("אני חושב שהתלמידים לא צריכים לציית לחוקים ולכללי ההתנהגות רק בגלל מישהו במעמד סמכותי'), ירדה מידת השימוש בנייד ואילו אצל מורים שהפעילו סגנון נוקשה יותר ("כשאני אומר/ת לתלמידים מה לעשות, אני מצפה מהם שיעשו זאת מיד, ומבלי לשאול שאלות") עלתה רמת השימוש.

"התלמידים משתמשים בניידים שלהם במגוון דרכים – גלישה באינטרנט וברשתות חברתיות, שמיעת מוסיקה, צילום, משחק ושליחת מסרונים ותמונות. "לפי הממצאים שלנו, כמעט אין רגע במהלך השיעור שתלמיד כלשהו לא משתמש במכשיר הסלולארי שלו", ציינו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully