וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיראטים החדשים של האייפון

2.1.2013 / 12:18

שירותים חדשים שצצים מאפשרים להוריד אפליקציות פיראטיות לאייפון - אפילו בלי לפרוץ את המכשיר

סגירת קהילת Installous ליישומי אייפון פרוצים לא משאירה ללא מענה את החושקים באפליקציות שלא אושרו על ידי אפל. מספר שירותים חדשים יותר ופחות נכנסים לחלל הזה, וחלקם אפילו מאפשרים שימושים במכשירים שלא נפרצו.

שירות חדש כזה הוא Kuaiyong הסיני. הוא מאפשר להתקין אפליקציות בחינם (ובצורה פיראטית). כדי לעשות זאת הוא משתמש בשני כלים: אפליקציה למכשיר ה-iOS שלכם (אייפון, אייפוד, אייפד) ותוכנה למחשב השולחני - שמזכירה קצת את אייטונס ומאפשרת להתקין אפליקציות בעזרת חיבור כבל.

שירות מעט ותיק יותר הוא Zeusmos. בחודשי קיומו הספורים הוא מציע תוכנית בתשלום המאפשרת למשתמש להוריד אפליקציות פיראטיות על מכשיר iOS שלא נפרץ, או להורידן בחינם במכשיר שנפרץ. בניגוד ל-Kuaiyong, כאן אין צורך במחשב בנוסף למכשיר. ממציע היישום, נער בן 15, טוען שמטרתו לאפשר למשתמשים להוריד אפליקציות לניסיון בטרם הם מחליטים לרכוש אותן בצורה חוקית.

כמובן ששני השירותים (ועוד מספר שירותים דומים) הם חדשות רעות למפתחי אפליקציות - שנאלצים לראות את עבודתם נגנבת, למעשה, ומחולקת מבלי שהם יראו מכך רווחים. היכולת להשתמש בשירותים גם על מכשירים לא פרוצים מכניסה למעגל המורידים עוד מיליונים רבים של אנשים (הרוב המוחלט של מתשמשי מכשירי אפל) שגם אם רצו להשתמש בתוכנות פיראטיות - חשו רתיעה מהתעסקות במערכת ההפעלה של אפל, שגם הייתה מסירה את אחריות החברה מהמכשיר. בראיון לאתר The Next Web הביע חוקר אבטחת המידע סטיפן אסר דאגה מהאפשרות של שירותים אלו להפיץ נוזקות למכשירי iOS וציין שקיימת יכולת לתכנן אפליקציות שהמתקין שלהן לא ידע שהן אוספות עליו מידע ומתעדות את פעולותיו.

  • עוד באותו נושא:
  • Zeusmos
  • kuaiyong

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully