וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינוקס אובנטו מגיעה לסמארטפון

לינוקס אובנטו תצטרף לשורת מערכות ההפעלה הסלולריות השנה, ותציג ממשק חדש המתמקד בתנועות ובשליטה קולית

מערכת הפעלה סלולרית חדשה תראה אור במהלך השנה הקרובה – לינוקס אובונטו. אמנם אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית הפופולרית בעולם כיום, כבר מבוססת על לינוקס, אך כעת נכנסת לזירה גם חברת Canonical, שמפתחת את Ubuntu, בהכרזתה כי לא רק שגרסת הלינוקס המותאמת לטלפונים תגיע למכשירים קיימים (בינתיים רק Galaxy Nexus), אלא גם נזכה לראות טלפונים חדשים שמגיעים עם מערכת ההפעלה בשנת 2014.

אובונטו תציג ממשק חדש לטלפונים סלולריים, שמתמקד בתנועות (Gestures), יחד עם ממשק שליטה קולית מובנה. ומכיוון שמדובר יהיה בגרסת אובונטו מלאה, שפשוט הותאמה מבחינת תצוגה לטלפונים, ברגע בו תחברו את המכשיר למסך גדול יותר, מקלדת ועכבר, ניתן יהיה להשתמש בטלפון כבמחשב לינוקס לכל דבר. נזכיר כי מוטורולה ניסתה זאת בעבר, עם מכשיר ה-Atrix שכלל ממשק ייחודי כשחובר למחשב, אך מוטורולה כשלה בניסיונה לייצר חווית מחשוב אישי טובה וביטלה את האפשרות.

אחת השאלות הגדולות כעת היא כיצד יקבלו המפתחים את מערכת ההפעלה החדשה. חלק משמעותי ממערכת הפעלה סלולרית עדכנית צריך להיות חנות אפליקציות עם תוכן מגוון. ניתן להתאים יישומי HTML 5 שפותחו למערכות הפעלה אחרות גם לאובונטו, וב-Canonical טוענים כי מדובר בתהליך פשוט מאוד. החשיפה הראשונה של אובונטו לטלפונים תתרחש בשבוע הבא, בתערוכת CES, אז תציג החברה את הממשק החדש ותנסה לייצר עניין בקרב מפתחי אפליקציות ויצרני טלפונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully