וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ושם משתמש

31.1.2013 / 15:43

משתמשי אפליקציית היכרויות הגייז גריינדר מצאו לוקיישן מקורי להצטלם בו בפוזות מפתות: אנדרטת השואה בברלין

מה לאנדרטת שואה ולאפליקציה להיכרויות של גייז? התשובה נמצאת בגריינדר - האפליקציה המצליחה לקהילה הגאה, המאפשרת להומוסקסואלים לאתר פרטנרים ליחסי מין בקרבת מקום. אלו מעלים את תמונותיהם לכרטיסים שלהם באפליקציה, ולאחרונה התברר שמאות מהם משתמשים דווקא באנדרטת השואה המפורסמת בברלין כרקע.

רבים מאותם מצולמים עושים למצלמה פוזות שונות כאשר ברקע שלהם נמצאים אותם מבנים דמויי מצבות שמרכיבים את האנדרטה הידועה, וחלקם אפילו מתבדחים על הלוקיישן - למשל אותו משתמש שכתב מתחת לתמונתו באנדרטה "זוכרים את אלו שלא יכולים לסמס יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השילוב הזה בין שואה לבין פיק-אפ מיני יכול להיראות פוגעני ומקומם לרבים. מנכ"ל גריינדר ג'ואל סימחיי התייחס לנושא עוד כאשר זה צץ ב-2011. אז הוא דווקא אמר שכיהודי וכישראלי (לשעבר) הוא מתרגש מכך שמשתמשים הופכים לקהילה בגריינדר, חולקים ונותנים השראה לאחרים לזכור את השואה. כעת, כאשר האקט הצילומי הזה הפך לפופולרי ומתוקשר יותר, הוציא נציג של החברה הודעה רשמית לפיה "מה שהתחיל כמשתמשים שמבטאים את עצמם בנושא שלא מדובר רבות בפרופילים של רשתות חברתיות הפך כבר לחסר טעם. אנחנו מעודדים את המשתמשים שלנו לנהוג בצורה מכובדת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבלוג Totem and Taboo: Grindr Remembers the Holocaust מרכז צילומים כאלו בחצי השנה האחרונה. מנהלים אותו שני ישראלים - ציון אפוטה (שחי בברלין) ובוריס קוקירמן (שחי בלונדון). בראיון לדיילי מייל הבריטי סיפרו השניים שבתחילה פשוט הורידו את התמונות הללו לסמארטפונים האישיים שלהם, כשראו שהאוספים הולכים וגדלים - החליטו לעשות מזה בלוג. את השימוש דווקא במקום הרגיש כרקע לתמונות הללו הם מסבירים בכך ש"מדובר לא רק במקום של אבל וצער, אלא גם באתר של תקווה, אחדות ושיטוט (cruising).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גריינדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully