וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יותר מרבע מהישראלים חוו פגיעה ברשת

5.2.2013 / 13:03

סקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי מגלה ש-27% מהציבור חוו פגיעה ברשת. שיעור הפגיעה גדול יותר בקרב גולשי פייסבוק

לרגל היום הבינלאומי לאינטרנט בטוח, המצוין היום, ערך איגוד האינטרנט ישראלי סקר בנוגע להרגלי שימוש ברשת, ובחן את היקף וסוג הפגיעות של הגולשים בארץ. הסקר נערך באמצעות שאלון אינטרנטי מובנה, בדגימה מתוך פאנל אינטרנטי מייצג של האוכלוסייה, שמנה 502 איש.

מהסקר עולה כי כמעט 27% מהציבור חווה פגיעה מסוג כלשהו במהלך השימוש ברשת. כשליש מפגיעות אלו מתייחסות להטרדה מילולית וכ-10% מהנפגעים העידו כי הוטרדו מינית ברשת. שיעור הפגיעות גבוה יותר בקרב אלו שיש להם חשבון בפייסבוק. שני שליש מהמשיבים ציינו כי לא נקטו פעולה מונעת בכדי להימנע מחשיפה לתכנים לא רצויים או פוגעניים.

בתשובה לסוגיית מעורבות ההורים בהרגלי השימוש של ילדיהם ברשת, 37% ציינו כי אינם מעורבים בפעילות הילדים באינטרנט. בעניין זה נמצא כי, נשים מגלות יותר מעורבות ודאגה לילדיהם ברשת ומעורבות בשיעור גבוה יותר מגברים- 69% מול 55% בלבד. חברת מוגובי, המפעילה אתר המספק עולם וירטואלי לילדים בארץ, חשפה לקראת יום האינטרנט הבטוח כי במהלך 2012 חסמה מעל ל-18 אלף ניסיונות של ילדים בני 12-6 למסור את פרטיהם האישיים באינטרנט במהלך 2012.


הסקר של איגוד האינטרנט גם בדק הרגלי גלישה, וגילה ששני שליש מהציבור גולשים באינטרנט יותר משעתיים ביום שלא לצרכי עבודה ושנשים משתמשות באינטרנט מעט יותר מגברים. 70% מבעלי חשבון פייסבוק משתמשים ברשת שעתיים ביום יותר מאלו שאין להם חשבון פייסבוק (52%).

איגוד האינטרנט הישראלי אף משיק היום במלואו קו תמיכה טלפוני, שנועד לתת מענה לגולשי האינטרנט בישראל, בכל הקשור לפגיעה בעקבות השימוש ברשת. בשנתיים האחרונות עבד המוקד במתכונת מצומצת, וכעת הוא יעבוד בין השעות 10:00 ל-20:00. המוקד מאויש על ידי נציגים מוסמכים למתן סיוע ועזרה, ומספר הטלפון שלו הוא 03-9700911.


עוד בנושא:

- המטרה החדשה של איגוד האינטרנט הישראלי: ”לשמור על הרשת”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully