וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון 5 מורידים במיליונים את הפריצה החדשה

9.2.2013 / 21:33

הפריצה למערכת ההפעלה iOS 6 הורדה יותר מ-7 מיליון פעמים בפחות משבוע. במקביל, מדווחות בעיות ב-iOS 6.1

גרסה 6 ו-6.1 של מערכת ההפעלה iOS מבית אפל - המפעילה את האייפון, האייפוד והאייפד - נפרצה לפני פחות משבוע - וכבר נרשמו יותר משבעה מיליון שימושים בפריצה זו - שיא חדש בתחום זה. כלי הפריצה (Jailbreak) הפופולרי כל-כך קרוי evasi0n והוא נוצר על ידי קבוצה המונה ארבעה האקרים וקוראת לעצמה evad3rs. הוא עלה לרשת ביום שני בבוקר ועד יום חמישי בלילה כבר נרשמו בחנות האפליקציות הלא-מורשית 'סידיה' כשבעה מיליון כניסות במכשירים שנפרצו בדרך זו. בכך עוברת evasi0n את שיאי הפריצה הקודמים, שנקבעו על ידי פריצות כAbsinthe (ל-iOS 5) ו-Jailbreakme3.

"סמארטפונים הפכו ליותר ויותר פופולריים, אך נשארו חוויה סגורה שמקשה על אנשים לקבל מה שהם רוצים. לכן אנשים נאלצים לפנות לפריצות כאלו גדי למלא את החלל", הסביר לפורבס מנהל חנות 'סידיה' ג'יי פרימן. הוא גם הצביע על הזמן הרב שעבר עד שיצאה פריצה לאייפון 5: 136 ימים, לעומת 98 ימים שעברו עד פריצת אייפון 4S - ועוד פחות זמן לגרסאות הקודמות (38 ימים לאייפון 4 ו-14 ימים בלבד לאייפון 3GS). "זה מה שהפך את evasi0n לפריצה כה ראויה לציון. עבר זמן רב וכולנו היינו רעבים לזה", אמר. לדברי קבוצת evad3rs - היא ניצלה חמישה באגים ופרצות ב-iOS 6 כדי להצליח ולפצח אותה, ומדובר בפריצה המורכבת ביותר לאייפון שיצאה עד היום.

iOS 6.1 עושה בעיות?

סיבה נוספת ש-iOS הייתה בכותרות השבוע היא דיווחים כי השדרוג האחרון שלה - גרסה 6.1 שהושקה ב-28 בינואר - גורם במכשירים מסוימים להתחממות ולקיצור זמן תפקוד הסוללה. פורומי התמיכה של אפל התמלאו בתלונות של משדרגים על בעיות אלו כבר מיום ההשקה, שהשתרכו בשרשורים ארוכים. אחד המשתמשים אמר כי אתחול המכשיר להגדרות הראשוניות שלו פתר את הבעיה. הועלה חשד כי הבעיה נעוצה בבאג בשדרוג הקשור לבדיקת תיבות אי-מייל בשרתי Exchange, שאולי נעשה בטעות פעמים רבות מדי - דבר שגוזל מחיי הסוללה. רעיון זה גם מסביר למה התקלה לא פוגעת בכל המכשירים - שכן לא כל המשתמשים עושים שימוש בדואר מבוסס Exchange.

סיבה נוספת לא למהר לשדרג ל-iOS 6.1 היא הודעות ששלחה באנגליה חברת הסלולר וודאפון, לפיהן שדרוג לגרסה החדשה עלול לפגוע בתפקוד מכשירי אייפון 4S ברשת הדור השלישי, ושעדיף לחכות לגרסה מתוקנת שתוציא אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully