וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה למיקרוסופט: את רוב הבאגים ב'חלונות' מצאה גוגל

14.2.2013 / 10:23

רוב הבאגים ופרצות האבטחה שתוקנו בעדכון האחרון של ווינדווס נמצאו על ידי מהנדסי גוגל, שאפילו קיבלו על כך קרדיט

מבוכה למיקרוסופט: עבור עדכון התוכנה האחרון שהוציאה למערכת ההפעלה חלונות, הכולל עשרות תיקונים וסתימת פרצות אבטחה במערכת, בדפדפן אינטרנט אקספלורר ובחבילת תוכנות אופיס, מגיע קרדיט בעיקר ל... גוגל.

מסתבר שמהנדסי גוגל הם ממדווחי הבאגים הפעילים ביותר למיקרוסופט, אך בתיקון האחרון הם שברו שיא חדש - ודיווחו על לא פחות מ-37 באגים, שהם יותר מחצי מ-64 הבעיות שטופלו הפעם. מטוז ג'ורז'י', מהנדס אבטחה בגוגל שמכנה את עצמו "האקר ווינדווס" מצא לבדו 32 מתקלות המוגדרות ברמת חשיבות גבוהה. ג'ינוויל קולדווינד, מהנדס אבטחה נוסף בחברה, מצא עוד חמישה. "אם אתם סקרנים לגבי 32 הבאגים שנמצאו בווינדווס, אולי כדאי שתגיעו לכנס האבטחה SyScan השנה", הציע קולדווינד בסטטוס בחשבון הגוגל פלוס שלו".

לאנשי גוגל היסטוריה ארוכה עם חשיפת באגים במוצרי מיקרוסופט. ב-2010, למשל, חשף מהנדס בחברה באג אבטחה רציני בווינדווס, הכריז עליו ונתן למיקרוסופט חמישה ימים לתקנו לפני שיפרסם ברשת קוד תוכנה שיכול לנצל את הפירצה. מיקרוסופט, מצידה, מנסה לתת קונטרה עם מציאת באגים במוצרי גוגל. ביולי 2012 טען מהנדס של מיקרוסופט שחשף וירוס סוס טרויאני שמפיץ ספאם ונוזקות דרך מכשירי אנדרואיד - אך גוגל הכחישה את טענתו.

מיקרוסופט לא מסתירה את הקרדיט המגיע למוצאי הבאגים. בעדכוני התוכנה שלה יש מקום המציין את אלו. "כאשר רואים מקצועני בטיחות מקבלים הכרה בעדכוני מיקרוסופט, זה אומר שהם דיווחו לנו בחשאי על פגיעות קיימת, עבדו איתנו כדי לפתח תיקון ועזרו לנו להפיץ מידע כאשר הפגיעות חוסלה", מסרה מיקרוסופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully