וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזילה: לא נשיק דפדפן 'פיירפוקס' ל-iOS

11.3.2013 / 10:20

קרן מוזילה מודיעה רשמית שאין בכוונתה להשיק גרסת פיירפוקס לאייפון, בשל יחסה הלא ידידותי של אפל לדפדפנים מתחרים

קרן מוזילה, יצרנית דפדפן פיירפוקס, לא מתכוונת להשיק גרסה למערכת ההפעלה iOS של אפל, עליה פועלים האייפון, האייפוד והאייפד. כך הכריז בכנס המולטימדיה SXSW המתקיים בארצות הברית ג'יי סאליבן, סמנכ"ל מוצרים בקרן. הסיבה: אפל, לטעמה של מוזילה, נוקטת ביחס לא ידידותי לדפדפנים צד-שלישי על הפלטפורמה שלה.

בספטמבר 2012 משכה מוזילה מחנות האפליקציות של אפל את אפליקציית פיירפוקס ל-iOS - שלא הייתה דפדפן, אלא כלי לניהול גלישה וסימניות. "השקנו את 'פיירפוקס הום' (שמה של האפליקציה) כניסוי בהבאת חלק מחוויית פיירפוקס ל-iOS, בהתמקדות על סינכרון. הפרויקט סיפק תובנות חשובות וניסיון עם הפלטפורמה, אך החלטנו להסיר את האפליקציה מהחנות ולהתמקד בפרויקטים אחרים", הסבירה אז מוזילה.

כעת מצהיר סמנכ"ל הקרן כי היא לא בונה גרסת דפדפן ל-iOS, וגם לא מתכננת לעשות זאת, לאחר שהבינה שאפל לא תאפשר לה להפעיל את מנועי הביצוע מבוססי הג'אווה סקריפט שלה על הפלטפורמה, ושהיא תיאלץ להשתמש במנועים המובנים של אפל. בנוסף, אפל לא מאפשרת לדפדן צד-שלישי להיות מוגדר כדפדפן ברירת המחדל של iOS, ושומרת את הזכות הזאת רק לדפדפן שלה - "ספארי". "משמעותה של הסביבה הסגורה של אפל היא שהמשתמש סובל", טען סאליבן בפאנל בו השתתף בכנס.

בחודש שעבר הכריזה מוזילה על מערכת הפעלה פיירפוקס לסמארטפונים, שמטבע הדברים כוללת גם את הדפדפן מתוצרתה. מכשירי פיירפוקס צפויים להיות משווקים תחילה במדינות מתפתחות ובמזרח אירופה. כיום מציעה מוזילה רק את אפליקציית פיירפוקס לאנדרואיד, ומחזיקה פחות מאחוז אחד של שוק הדפדפנים למכשירים ניידים, בעוד אפל מחזיקה 55% ממנו. חברות אחרות דווקא הסכימו לציית לכללי אפל, ביניהן אפילו המתחרה הגדולה גוגל, שהשיקה גרסת כרום ל-iOS, וכך גם הדפדפן "אופרה".


עוד בנושא:

- מוזילה חשפה את פיירפוקס OS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully