וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג גלקסי S4: השינוי מתחיל מבפנים

הסמארטפון החדש של סמסונג מציג חומרה מתקדמת ותוכנה חדשנית בתחומה, עם המוני פיצ'רים חדשים שנדחסו למכשיר. האם זה יביא את המהפכה? לא בטוח

יח"צ - חד פעמי

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הלילה (שישי) בניו-יורק חשפה סמסונג את הדגם החדש של סמארטפון הדגל שלה: הגלקסי S4. במבט ראשון המכשיר החדש לא נראה שונה משמעותית חיצונית מהטלפונים הקודמים של החברה, ומזכיר גם את דגם גלקסי S3 וגם את הגלקסי Note. אבל כמו בהשקה של הדגם הקודם בסדרה - ההבדל הוא בתוכנה. בגלל זה, באירוע של סמסונג, שהתקיים ברדיו סיטי מיוזיק הול והונחה על ידי השחקן וויל צ'ייס, הדגישה החברה את האפליקציות החדשות והחדשניות שכולל הגלקסי, וכמעט לא התעכבה על החומרה שלו.

חומרה זו כוללת מסך בגודל 5 אינץ' (לעומת ה-4.8 אינץ' של קודמו) ברזולוציה גבוהה במיוחד (Full HD Super AMOLED ברזולוציית 1920X1080), מעבד מרובע ליבות במהירות 1.9 ג'יגה-הרץ, מצלמה אחורית 13 מגה פיקסל ומצלמה קדמית 2 מגה פיקסל, עובי של 7.9 מ"מ ומשקל של 130 גרם בלבד, וסוללה חזקה של 2,600mAh. המכשיר פועל על גרסה 4.2.2 (ג'לי בין) של מערכת ההפעלה אנדרואיד. ה-Galaxy S 4 יתמוך בכל הרשתות והתדרים השונים הקיימים בעולם.

סמסונג מציגה את ה- GALAXY S 4.
מבחוץ הוא נראה אותו דבר כמעט, השינוי הוא בפנים

אבל הסיפור האמיתי, הוא, כאמור, בתוכנה. במהלך האירוע הציגה סמסונג עוד ועוד פיצ'רים חדשים שנכללים בממשק הטלפון שלה ואפליקציות הנלוות אליו. ביניהם:

- אפשרות לצלם במצלמה הקדמית והאחורית במקביל - הן תמונות והן סרטוני וידאו. אפשרות זו מאפשרת לכלול בתמונה לא רק את המצולמים באותו הרגע - אלא גם את מי שמצלם אותם.

- פונקצית Dual Video, המאפשרת לקבל ולבצע שיחות וידיאו קבוצתיות עם חברים ומשפחה.

- צילום המלווה בסאונד (לחיצה על התמונה לא רק תציג אותה, אלא גם תשמיע את הקלטת הסאונד שנעשתה כאשר צולמה).

- יצירת אלבומי תמונות אוטומטית, לפי זיהוי מקום צילום משותף לתמונות.

- Share Music -תכונה חדשה המאפשרת לעד שמונה משתמשים של המכשיר לחלוק ניגון מוזיקה אחד, כך שכל אחד מהמכשירים מהווה בו רמקול בעל תפקיד נפרד (ימני, שמאלי, סנטר וכדומה).

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

- S Translator: תרגומון מובנה המאפשר לתרגם מיידית טקסט שנכתב או שנאמר. כך, לדוגמה, יכול אדם לשאול "מה השעה" באנגלית, לבחור שהתרגומון יתרגם שאלה זו לסינית, והשאלה תושמע על ידי המכשיר בשפה זו. הסיני שיענה לו יוקלט גם כן על ידי המכשיר, ויתורגם לאנגלית. תהליך זהה ניתן לעשות עם טקסט מוקלד במקום טקסט מדובר. התרגומון זמין בתשע שפות (ביניהן אנגלית, צרפתית, ספרדית ואיטלקית) - ועברית היא לא אחת מהן.

- באמצעות שימוש ב- ‘Samsung WatchON’ המכשיר יכול להפוך לשלט אינפרא אדום לשלוט במערכת הבידור הביתית כולל הטלוויזיה, הממיר, נגן ה-DVD ואפילו המזגן.

הגלקסי החדש ישלב את טכנולוגיית ה-Air View שהוצגה במכשיר ה-Note של החברה: בחירת עצמים על המסך מבלי לנגוע בהם פיזית, אלא להסתפק בריחוף מעליהם. ובעוד שהנוט נזקק לעט סטיילוס לצורך כך, הגלקסי החדש מסתפק באצבעו של המשתמש. הפונקציה קיימת רק בחלק מצדדי ממשק המכשיר, למשל בגלריית התמונות. שתי פונקציות זיהוי גוף חדשות נוספות הן היכולת לגלול את המסך בעזרת מבט העיניים יחד עם הטיית המכשיר מעלה/מטה, והיכולת לעצור ולנגן מחדש קטע וידאו על ידי הזזת העיניים: כאשר צופים בקליפ ומזיזים את העיניים - המכשיר מזהה זאת ועוצר את הסרטון. כאשר מחזירים את המבט - הסרטון ממשיך לנגן.

באמצעות פונקצית ה-S VoiceTM Drive ניתן להפעיל פקודות על ידי שליטה קולית לייעול מצב הנהיגה. כאשר הטלפון מחובר לבלוטות' של המכונית, הוא נכנס באופן אוטומטי למצב נהיגה ומספק את אופציית ה-text to speech כך שניתן לבדוק את ההודעות בקלות ללא צורך להסתכל על המסך.

עוד הוסיפה סמסונג למכשיר החדש אפליקציות בריאות: תוכנת ה-S Health החדשה משתמשת בשילוב של חיישנים מובנים המנטרים אוטומטית את מצב בריאותו של המשתמש והסביבה. המשתמש יכול לבדוק את מצבו הבריאותי באמצעות יומן אוכל, יומן פעילות גופנית ופיקוח שינה (פונקציות מסוימות מופעלות באמצעות אביזרים חיצונים ספציפיים).

המכשיר יצא לשוק ברחבי העולם לקראת סוף אפריל. מחירו לא נמסר באירוע.

בסך הכל טלפון?

האירוע החגיגי והצבעוני שקיימה הלילה סמסונג בניו-יורק סיפק לצופה בו הרגשה לא נוחה לעתים. לא היה זה מדובר רק בנאום של בכיר כזה או אחר שמהלל את הפיצ'רים החדשים של הטלפון החדש. חלקים ניכרים מהערב הוקדשו להצגה בסטנדרטים של ברודוויי ממש, שכללו משחק ושירה, הכל כדי לפאר טלפון חדש. כן, עם כל ההכרזות של ראשי סמסונג על כמה המכשיר מדהים, חדשני ומשנה חיים, ניתן לשכוח לרגע שמדובר בסופו של דבר - בטלפון. חכם, מתוחכם ומרשים - אבל עדיין לא משהו שמצא תרופה לסרטן (אם כי מי יודע - אולי כיוון אפליקציות הבריאות אותה הציגה סמסונג בגלקסי החדש יביא גם את זה).

מבט בגלקסי S4 לא מעביר תחושה שיש כאן משהו שלא ראינו קודם. מבחינה חיצונית הוא שילוב של הגלקסי הקודם ודגמי הנוט, ואין בעיצוב שלו משהו חדש ועדכני שעדיין לא נראה בשוק הסמארטפונים. ההישג העיקרי של צד זה במכשיר הוא מסך גדול על מכשיר שאינו גדול מדי והמשקל הקל.

אבל סמסונג כלל לא מתיימרת שזה יהיה העניין כאן. אולי היא ויתרה מראש ליריבתה המרה אפל, שנשאה מאז ומתמיד את כתר העיצוב. "אצלנו - החדשות היא בפנים ולא בחוץ", אמר אולי מישהו בסמסונג בזמן העבודה על המכשיר הזה. ולא מדובר בחומרה שבפנים - אלא בתוכנה. כמו בדגם הקודם - גם הפעם החברה נוקטת בגישה שהתוכנה היא הדבר עליו בונים סמארטפון חדש, וחוד החנית שלו מול מתחריו בשוק. למיטב זכרוני, אף דובר על הבמה אפילו לא ציין את מהירות המעבד של המכשיר. לכן גם החלק הגדול ביותר של הערב הוקדש לפירוט על אודותיהם של המוני הפיצ'רים החדשים שדחסה סמסונג למכשיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממשק השימוש של הגלקסי החדש נראה עמוס במיוחד, ייתכן שעמוס מדי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובאמת שלא חסר על מה לפרט. סמסונג הציגה שורה של פיתוחים מעניינים ומרשימים, שעל סמך מספר הדקות שהוקצו לנו לראות אותם באופן אישי מול עינינו - גם עובדים. המכשיר באמת גולל למטה כאשר משלבים תנועת עיניים ויד, סרטון הווידאו באמת נעצר כאשר מסיטים ממנו מבט, התרגומון אכן מתרגם את "וואט טיים איט איז" לסינית (כלומר, נראה לנו. אנחנו לא יודעים סינית כדי לדעת אם התרגום היה נכון). והיד המרחפת באוויר מעלה ומורידה אופציות בכמה מסכים.

אם בהכרזת האייפון 4s בזמנו החידוש עליו נתנה אפל את הדגש היה אלמנט תוכנה - הזיהוי הקולי סירי - סמסונג לקחה את העיקרון הזה והכפילה, שילשה ואף ריבעה אותו. רוצים חידושי תוכנה? תקבלו מספר כזה שכבר תשכחו מי עושה מה, מתי ואיפה. אולי לכן ממשק השימוש של הגלקסי החדש נראה עמוס במיוחד, ייתכן שעמוס מדי. עם כל הפיצ'רים הללו וההגדרות שצריך להתאים עבורם - נדמה שהטענה שמערכת ההפעלה אנדרואיד לא מתקרבת לפשטות ולאינטואיטיביות של iOS של אפל נכונה מתמיד. בנוסף, קשה להתרגש מאוד ממה שמקוטלג אצל המשתמש כ"אפליקציות". קיימות הרי מאות אלפים של אלו, וכאשר הן לא מהפכניות ממש, למשתמש לא ממש איכפת אם הן יוצרו על ידי יצרנית המכשיר והותקנו עליו מראש על ידה, או שהורדו מחנות האפליקציות והפכו לבנות בית על מסך ה-5 אינץ'. פיצ'ר כמו התרגומון האוטומטי, למשל, הוא טוב ויעיל - אך לא הראשון בתחום הזה. לעומת זאת, פיצ'ר כמו אפשרות שיתוף נגינת מוזיקה בין שמונה מכשירים שונים, שכל אחד לוקח תפקיד רמקול אחר, הוא משהו שצריך לתת עליו נקודות זכות על חשיבה קריאייטיבית בקרב אנשי סמסונג. כך גם פיצ'ר מסקרן של מחיקת עוברי אורח מקריים מתמונה שצולמה. יהיה מעניין לראות עד כמה טוב הוא עובד במציאות, ולא רק על מסכי הפרזנטציה הגדולים ברדיו סיטי מיוזיק הול.

אז האם הסמסונג גלקסי S4 הוא מהפכה בעולם הסלולר? עדיין מוקדם לדעת, בוודאי לפני שיצא לשוק וניסה בפועל לשנות את חייהם של משתמשיו כמו שמתיימרת החברה בקול רם וברור לעשות עמו. המבחן יהיה אם ועד כמה יאמצו משתמשי המכשיר את הפיצ'רים והאפליקציות החדשות, והאם אלו יהפכו להכרח מבחינת אותם משתמשים. מה שכן אפשר כבר להיות בטוחים בו זה שאמש בניו-יורק הציגה סמסונג סמארטפון עם חומרה מתקדמת ותוכנה חדשנית בתחומה.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת סמסונג בניו-יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully