וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מתמקדת בתוכנה

ההכרזות של גוגל באירוע המפתחים שלה נגעו בעיקר למוצרי התוכנה של החברה. הכרזת החומרה היחידה - גרסה מיוחדת של גלקסי S4

בלי צנחנים עם משקפי פלא, בלי גימיקים עתידניים, בלי מוצרי חומרה מוזרים שלעולם לא יראו אור (אנחנו מסתכלים עליך, Nexus Q), אך עם הרבה דגש על מפתחים - הנאום של אנשי גוגל בכנס המפתחים I/O השנה התמקד בחידושי תוכנה אמיתיים שמגיעים למפתחים ולצרכנים. אפילו מנכ"ל החברה, לארי פייג', הגיע רק לזמן קצר כדי לספר על התלהבותו מטכנולוגיה, כשקולו עדיין צרוד לאחר מחלת מיתרי קול קשה בה חלה בשנה שעברה.


הכרזת החומרה היחידה בנאום, שאורכו היה כ-3 שעות, נגעה לגלקסי S4. גוגל תחל בסוף החודש הבא למכור גרסה מיוחדת של המכשיר, שתגיע ללא ממשק העל Touchwiz והגימיקים שסמסונג הכניסה אליו. במקום זה, תושק הגרסה עם גרסה נקיה של אנדרואיד, ובגוגל מבטיחים כי היא גם תתעדכן יחד עם מכשירים אחרים שזוכים לתמיכה של החברה - טלפונים וטאבלטים מסדרת Nexus. מחיר הגרסה הנקיה של S4 יעמוד על כ-650 דולרים בארצות הברית (כ-2,400 ש"ח).

המסנג'ר של גוגל מתחדש

ומה עם חידושי תוכנה? המשמעותי שבהם עבור המשתמש הישראלי הוא, ככל הנראה, השקה של Hangouts - פתרון מסרים מיידיים מאוחד של גוגל, שיושק לא רק לאנדרואיד אלא גם ל-iOS, כשהוא יעבוד גם בתוך ג'ימייל, כרום, וגוגל פלוס. מטרתו היא לתת לכם פלטפורמה מאוחדת לשיחות, בין אם אלה על מחשב, טלפון או טאבלט, כאשר השיחות נשמרות בענן והיישום מאפשר שיתוף של תמונות, וידאו צ'ט וחיבור לגוגל+.

ואם כבר בגוגל+ עסקינן, הרשת החברתית של גוגל זוכה לממשק חדש ודגש על ויזואליה באמצעות מנוע מתקדם שמטרתו לשפר את התמונות שאתם מצלמים, ולהראות אותן לחבריכם.

מפות חדשות, מוזיקה חדשה

גם שירותי המיפוי של גוגל זוכים למתיחת פנים משמעותית, עם ממשק חדש ונקי הרבה יותר, שאף משלב המלצות מחבריכם, משנה את המפה באופן דינמי כדי להציג מידע רלוונטי עבורכם. מעבר לכך, יש בשירות החדש ממשק ניווט חדש, שיכול לשנות את המסלול במהלך הנסיעה אם יש פקק לפניכם, ולהשוות זמני נסיעה ברכב לזמני הנסיעה בתחבורה ציבורית באותו הממשק. הממשק החדש של גוגל מאפס יהיה זמין החל מהיום בגרסת הדגמה (בהזמנה בלבד), אך במהלך הקיץ הוא צפוי להיות מושק לכלל משתמשי גוגל.


שירות נוסף שזוכה לחידוש הוא Google Music, אשר יכלול כעת גם שירות מוזיקה בתשלום חודשי. בנוסף למתן האפשרות לאחסן את הספריה האישית שלכם בענן, תאפשר גוגל בתמורה לכ-10 דולרים בחודש לקבל גישה גם למיליוני השירים אותם היא מוכרת, במודל של מנוי הדומה לזה של Spotify. כמו ספוטיפיי, גם השירות של גוגל יכלול תחנות רדיו אותן היישום מרכיב עבורכם בהסתמך על שיר או להקה שאתם אוהבים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully