וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Xbox One: עולם חדש ומופלא?

הקונסולה החדשה מבית מיקרוסופט מציגה מגוון חידושים טכנולוגיים, אך האם בסופו של דבר דווקא תגביל את המשתמש?

קלפי המשחק לשנים הקרובות נחשפו. לאחר שנינטנדו השיקה את ה-Wii U שלה אשתקד, וסוני הכריזה על פלייסטיישן 4 מוקדם יותר השנה, גם מיקרוסופט הראתה איך הדור השמיני של הקונסולות הביתיות צריך להיראות מבחינתה. Xbox One (לא לבלבל עם Xbox הראשונה), נחשפה אמש באירוע חגיגי בקמפוס החברה.

הרבה חדשנות ראינו שם - הדור הבא של בקר הקינקט אמור לזהות את הגוף שלנו עד לרמה של זיהוי דופק, והמכונה עצמה כוללת לא פחות משלוש מערכות הפעלה שפועלות אחת במקביל לשניה כדי לאפשר מעבר מהיר בין משחקים לבין יכולות המולטימדיה של הקונסולה. וכן, יש גם חיבור ישיר לממיר הטלוויזיה שלכם, כדי שתוכלו לעבור לשידורים בלי לגעת בשלט, כמו גם יכולות הקלטה ומדריך תוכניות חכם.


כמו סוני, מיקרוסופט מהמרת על האקס-בוקס לא בתור מכונת משחקים - זו אולי פונקציה ראשית, אך ממש לא היחידה שלה. המטרה היא להפוך את המכונה הזו למרכז המולטימדיה הסלוני, בצורה הרבה יותר טובה מאשר בדור הקודם. בארצות הברית וקומץ מדינות נוספות (או בישראל, תוך הפרה של הסכמי שירות), הקונסולה החדשה יכולה להחליף את הטלוויזיה.

רוצים לראות סרט? כנסו לנטפליקס. סדרת טלוויזיה? היא ב-Hulu או באפליקציה ייעודית, כשגם מיקרוסופט עצמה מוכרת לכם סדרות וסרטים. כל אלה קיימים גם באקס-בוקס 360 ובפלייסטיישן 3, אך בדור הבא השילוב הזה יהיה מהיר יותר, נוח יותר, ועשיר יותר - עם חוויות רבות יותר שמנצלות את האינטראקטיביות של המכונה כדי לספק לכם מידע נוסף אודות הדברים בהם אתם צופים.


אך יחד עם החדשנות, מגיעים החששות. באקס-בוקס וואן, יותר מבכל קונסולה אחרה בדור השמיני, צפויים כמה מהחידושים להרתיע את קהל המשתמשים הפוטנציאלי. בשם החדשנות, המהירות והנוחות אתם מתבקשים לוותר על כמה דברים אותם, ניתן להניח, החשבתם לבסיסיים למדי.

לא קניתם משחק, קניתם רשיון

עוד בדור הקודם של האקס-בוקס, כמו גם פלייסטיישן, ניתן היה להתקין משחקים על הכונן הקשיח של הקונסולה כדי לשחק. כשהמשחק מותקן על הכונן, השלבים נטענים מהר יותר. ב-One, שמגיעה עם כונן של 500 גיגהבייט, כל המשחקים מותקנים על הכונן, ואפילו לא צריך את הדיסק כדי לשחק. נהדר? לא בדיוק.


עד עכשיו, הדיסק היה האישור לכך שקניתם את המשחק. אתם לא צריכים את הדיסק כי המשחק מחובר, באופן דיגיטלי, לחשבון שלכם במיקרוסופט. רק לחשבון שלכם. רוצים להביא את הדיסק לחבר? המשחק לא סתם יותקן אצלו כפי שהותקן אצלכם. מה כן יקרה? במיקרוסופט לא אומרים בדיוק, רק שהם עובדים על מערכת שתאפשר להעביר רשיון למשתמש אחר. ואפשר להעריך שזה לא יהיה בחינם.

חברות המשחקים מנסות כבר שנים למצוא דרך להרוויח ממכירת משחקי יד שניה. מבחינתן, וכפי שרשום בתנאי השימוש שאף אחד לא קורא, הן מוכרות לא משחק כי אם רשיון לשחק בו על קונסולה אחת. החוק בארה"ב מנע מהן לאסור על מכירת משחקי יד שניה בזכות דוקטרינת "מכירה ראשונה", שגורסת כי אדם שקנה מוצר רשאי למכור אותו מחדש, אבל עכשיו נראה שמיקרוסופט מצאה פתרון. רוצים למכור? תמכרו, נאפשר לכם, אבל נקבל נתח מהרווח שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תמיד מחובר? ככה צריך

לפני ההכרזה על Xbox One התפשטו השמועות על כך שהקונסולה החדשה תדרוש מהשחקנים להיות תמיד מחוברים לרשת האינטרנט, וכשהרשת לא תעבוד, גם המשחקים לא יעבדו. השמועה הזו התבררה כלא נכונה. בערך.

מיקרוסופט לא דורשת מכם להישאר מחוברים תמיד לרשת, אך יצרניות המשחקים אכן עשויות לדרוש זאת. הסיבה לכך היא דווקא מבורכת - מיקרוסופט נתנה למפתחים גישה לענן החישוב שלה, על מנת שיוכלו לא רק לאפשר לשמור משחק בענן אלא גם להעשיר את החוויה - ליצור עולמות קבועים שרצים כל הזמן על השרת (בדומה ל-Planetside), לארגן משחקים מרובי משתתפים ללא הצורך בכך שקונסולה של אחד השחקנים תהיה שרת, או אפילו "לזרוק" חישובים במשחק לשחקן אחד אל הענן כשהקונסולה מתקשה להתמודד עמם.


התוצאה היא, אבל, שיצרני המשחקים יוכלו להחליט שהכותר שלהם דורש חיבור לאינטרנט גם כשמדובר במשחק לשחקן בודד. בישראל, בה צעירים רבים מבלים שנים בצבא, בבסיסים ללא חיבור אינטרנט אזרחי, זה עשוי לתסכל, אפילו שעל פניו מדובר בצעד חיובי.

האח הגדול, עינו פקוחה

במיקרוסופט רוצים שתתקשרו עם הקונסולה באמצעות פקודות קוליות, עד לרמה של הפעלת הקונסולה והטלוויזיה. זה אומר שהקינקט, על פי ברירת מחדל, תמיד נמצא בהאזנה. הוא שומע את מה שהולך אצלכם בסלון.

האם זה מטריד אתכם? זה לא צריך להטריד אתכם. מיקרוסופט לא מעוניינת בהאזנה לסלון שלכם, והתסריט בו מישהו פורץ לקונסולה מרחוק כדי להקליט אתכם הינו קונספירטיבי ויחסית מופרך, לפחות בשלב הזה, בו חוקרי אבטחה עדיין לא שמו את ידיהם על ה-One. האם זה עדיין מטריד אתכם? אין מה לעשות.

ומה עם ישראל?

החלק הראשון באירוע ההשקה אמש, וגם לא מעט זמן בסוף, הוקדשו לא למשחקים אלא ליכולות המולטימדיה של הקונסולה. מחיבור הטלוויזיה ומדריך התוכניות החכם, דרך שיתוף פעולה עם ה-NBA ועד לאותן הפקודות הקוליות. והאמת היא שזה גורם לנו מעט לחשוש.

מיקרוסופט, יותר ממתחרותיה אפילו, ידועה כחברה שהיצע המולטימדיה שלה מוגבל למעט מאוד מדינות. האקס-בוקס עצמה הושקה בישראל רק בסוף השנה שעברה, כשבע שנים לאחר ההשקה העולמית. ואנחנו עדיין לא קיבלנו ממשק בעברית, זיהוי קולי בעברית או שירותי תוכן מקומיים.

האם זה גם מה שיקרה ב-One? היא אמנם תושק בישראל, כנראה, עוד השנה - זאת מכיוון שכבר נכנסו לרשימת המדינות בהן האקס-בוקס נמכרת רשמית, אך האם תהיה "נכה" מבחינת מולטימדיה וממשקי שליטה?

כאן יש, האמת, מקום לאופטימיות זהירה. קודם כל, מיקרוסופט עצמה גורסת באתר אקס-בוקס הרשמי כי היא עובדת קשה כדי שהקונסולה החדשה תזכה ליכולות הממיר החכם בכל המדינות בהן הושקה. ומכיוון שהפעם מדובר במערכת הפעלה מבוססת חלונות, התמיכה בעברית עשויה להיות כבר בפנים. מצד מיקרוסופט ישראל, ראינו הרבה מאוד פעילות - הנציגה הישראלית באמת מנסה להחדיר את הקונסולה לשוק, וניתן להניח כי עובדים שם גם על הסכמים עם חברות תוכן מקומיות.

תמיכה קולית בעברית היא עניין מסובך יותר, אפשר לספור על יד אחת את מספר החברות שיודעות לזהות שפה טבעית ברמה הנדרשת, וחלק ניכר מהן מתחרות במיקרוסופט. ובסופו של יום, ישראל היא מדינה קטנה מאוד, עם יחסית מעט לקוחות פוטנציאליים.

מחיר?

אין מחיר, חכו ל-E3, או אפילו לסוף הקיץ. לא ברור מתי מיקרוסופט תחשוף את תמחור הקונסולה החדשה שלה, ואפשר רק לקוות שתעשה זאת במסגרת מסיבת העיתונאים שלה בתערוכת E3, שתתקיים ב-10 ביוני. אנחנו, בכל מקרה, נהיה שם כדי לעדכן אתכם.

  • עוד באותו נושא:
  • xbox

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully