וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אפל לא פוסל יישומים לאנדרואיד

בראיון לוול סטריט ג'ורנל, התייחס טים קוק לפתיחת מערכת ההפעלה iOS, למחשבים לבישים ולפיתוח עבור אנדרואיד

לא שולל פיתוח לאנדרואיד, לא מפחד מ-Google Glass - מנכ"ל אפל טים קוק פרש את משנתו בראיון נדיר אשר נערך בכנס השנתי של AllThingsD, בלוג הטכנולוגיה של הוול סטריט ג'ורנל. בראיון עם שני העורכים הבכירים של הבלוג - וולט מוסברג וקארה סווישר, נמנע קוק מלחשוף תוכניות ספציפיות של אפל. אלה נשמרות לאירועים שהיא עצמה עורכת, והקרוב שבהן ייערך בעוד פחות משבועיים, ב-10 ביוני, ויתמקד בחידושי התוכנה (גרסה חדשה ל-iOS ול-OSX צפויות להיחשף בו).


עם זאת, קוק התייחס בהרחבה לעניינים אסטרטגיים, דוגמת העתיד של מערכת הפעלה iOS, הנמצאת כיום באייפונים, אייפדים ומכשירי אייפוד טאץ'. בין השאר, אמר מנכ"ל אפל כי בעתיד החברה עשויה לפתוח את מערכת ההפעלה שלה יותר למפתחים. נכון לעכשיו, לא מספקת אפל ממשקי חיבור לחלק ניכר מהפונקציות של מערכת ההפעלה. כך, לא ניתן להשתמש באייפון במקלדת שאינה של אפל, וממשק כמו Chatheads של פייסבוק, שמציג את צלמיות השיחה מעל לכל תוכנה באנדרואיד, לא יכול לפעול באייפון.

"אני חושב שתראו את מערכת ההפעלה פתוחה יותר בעתיד" אמר קוק, אך סייג את דבריו באמרו שהמערכת לא תהיה פתוחה "ברמה בה אנו נסכן את חווית השימוש של המשתמש. אז תמיד יש קו דק בתחום הזה, ואולי הוא לא כל כך דק".

iOS עומדת בפני שינוי

אם כבר ב-iOS עסקינן, קוק אמנם לא סיפר אילו שינויים אנו צפויים לראות בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה הניידת, הצפויה להיחשף ב-10 ביוני, אך אישר את השמועות שגרסו כי ג'וני אייב, מי שהיה אחראי על עיצוב מכשירי אפל, אכן עובד כעת גם על המראה של מערכת ההפעלה. השמועות שהופצו בחודש האחרון גרסו כי אנו צפויים לראות שינויים דרסטיים במראה המערכת, שמטרתם להפוך אותה לפחות מצועצעת ויותר יעילה.


ומה באשר ליצירת גרסאות אנדרואיד עבור יישומי אפל? "באופן כללי, אין לנו שום דבר נגד זה" אמר טים קוק. "אם היינו חושבים שיש בכך הגיון, היינו עושים את זה. אז האם נראה את שירות הענן iCloud גם במכשירים שאינם של אפל? "היום אנחנו לא עושים את זה. האם נעשה את זה אי פעם? אני לא יודע", אמר קוק.

ומה עם השעון של אפל?

אחת השמועות הפופולריות ביותר בנוגע לאפל בחצי השנה האחרונה היא אודות מוצר חדש מבית החברה - שעון חכם שמופעל על ידי מערכת ההפעלה iOS. קוק, כצפוי, לא אישר שהחברה עובדת על השעון, אך אמר כי לדעתו, תחום המחשוב הלביש הוא תחום בו יש הרבה מה לעשות. "הטכנולוגיה בשלה מספיק כדי שנתלהב מהתחום, ואני רואה בה חלק חשוב מעץ ההתרחבות של אפל".

אך מה עם הפיתוח של המתחרה גוגל - משקפי Google Glass? כאן קוק נשמע מסוייג יותר. "יש סיכוי שזה יקסום לשווקים מסויימים, אך קשה לראות את המוצר הזה מוצא את מקומו בשוק הרחב" אמר מנכ"ל אפל. "כדי לשכנע אנשים שהם צריכים ללבוש משהו, זה חייב להיות מדהים. אם נבקש מחדר של בני 20 לעמוד אם יש להם שעון יד, אני לא חושב שיש מי שיקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully