וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: יוביסופט ממציאה מחדש משחקי טאבלט

שני כותרים חדשים של יוביסופט לקונסולות יכללו אפשרות לעזור לאחרים בזמן אמת באמצעות משחק טאבלט ייעודי

חברת המשחקים יוביסופט רוצה לשנות את הדרך בה אתם מתייחסים אל משחקי טאבלטים ואל משחקים מרובי משתתפים. הם אומרים את זה כבדרך אגב, בלי להתלהב מדי ממה שבנו. בשתי הדגמות שהוצגו היום לעיתונאים מאחורי דלתיים סגורות כחלק מתערוכת E3, הראו בחברה את הניצנים הראשונים של משהו אותו כל התעשיה, ככל הנראה, עומדת לחקות בשנים הקרובות.


זה מתחיל עם Watch Dogs. המשחק השאפתני, לו קראנו אשתקד המשחק המעניין של E3, ממשיך להציג את העולם הפתוח בו הוא מתרחש. והעולם הזה יותר פתוח משהיה אפשר לצפות. זה מתחיל מהטאבלט: ביוביסופט לא מפתחים גרסת טאבלט פשוטה יותר ומוגבלת יותר ל-Watch Dogs, כי אם חוויה שמשתלבת בתוך משחק הקונסולות.

שחקן ווץ' דוגס על פלייסטיישן או אקס-בוקס יוכל לבקש עזרה משחקן טאבלט פנוי, אשר יוכנס אל תוך החוויה שכביכול הינה לשחקן יחיד, ויוכל לסייע. הוא יראה את העולם דרך מפה טקטית - יוכל לראות טוב יותר מהשחקן בקונסולה מי רודף אחריו, והאם יש נתיבי מילוט הגיוניים. שחקן הטאבלט יוכל לשלוח הודעות הכוונה לשחקן הקונסולה, או לפרוץ מערכות שיעזרו לו. בהדגמה, שהוצגה גם במסיבת העיתונאים של מיקרוסופט, משתמש הטאבלט פורץ אל מערכות של מסוק שרודף אחרי הגיבור, ומרים מחסום כדי לעצור את רכבי המשטרה.


מה שלא הוצג במסיבת העיתונאים, ומודגם בתערוכה עצמה, הוא מנגנון נוסף במסגרתו שחקן אחד נכנס לחוויה שהינה בבסיסה של מישהו אחר. אם תאפשרו למשחק, הוא ייתן לחברים שלכם להיכנס אל תוך העולם שלכם, למצוא אתכם ולנסות לגנוב מכם כסף או מידע. לא תהיו מודעים לכך עד אשר הפריצה אל המערכת שלכם תתחיל, ואז יהיה לכם זמן קצוב למצוא את חברכם באזור המסומן ולהרוג או להבריח אותו. זה מאפשר גם לאנשים שלא אוהבים משחקים מרובי משתתפים ליהנות מהחוויה, ומעשיר משחק מתוסרט באירועים דינמיים לחלוטין.


גם בלי אלה, מצטייר Watch Dogs כאחד המשחקים המעניינים ביותר של השנה - כותר פעולה בעולם פתוח בו הגיבור יכול לפרוץ לכל טלפון סלולרי, נתב אלחוטי או מצלמת אבטחה שהוא רואה. עכשיו נשאר לראות האם ביוביסופט יצליחו לעמוד בציפיות שיצרו, והאם חוץ מחדשנות יהיה כאן גם כיף.

שולטים במל"ט דרך האייפד

המשחק השני שממציא דרך מעניינת לשחק בטאבלט הוא The Division. כותר התפקידים הזה נחשף לראשונה אמש במסיבת העיתונאים של יוביסופט, כשהוא מפותח על אולפן Massive, המוכר מסדרת Ground Control אך אשר בשנים האחרונות סייע לאולפנים אחרים ביוביסופט בפיתוח של Far Cry 3 ו-Assasin's Creed Revelations המצויינים.

כאן מדובר, כאמור, במשחק תפקידים, שבדומה ל-Borderlands ממליץ לכם בחום לשחק עם חברים אך לא מחייב אתכם לעשות זאת. מעשה בניו יורק לאחר התפרצות של מגפה קטלנית, אשר אמנם לא הפכה אנשים לזומבים או ליצורים פטרייתיים מוזרים (חכו, חכו לביקורת על The Last of Us), אך מוטטה את החברה כפי שאנחנו מכירים אותה, טום קלנסי סטייל.

אתם משתייכים ליחידה שמטרתה להחזיר סדר לרחובות, ואמנם תוכלו לנסות ולעשות את זה לבד, אך המטרה היא לגרום לכם לשחק עם שלושה חברים, או שלושה זרים שהמשחק ימצא עבורכם ברשת. וכמו ב-Watch Dogs, גם כאן קל לראות שמדובר במשחק לדור הבא של הקונסולות - הוא נראה מרשים מאוד מבחינה ויזואלית, יותר מכל משחק פלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360, או משחקי מחשב חדשים כמו קרייזיס 3.


בבסיסו של המשחק אלמנטים של פעולה ותפקידים, כמו בבורדרלנדס שהוזכר קודם או במאס אפקט. אתם הולכים ממקום למקום, הורגים אויבים ומתחבאים מאחורי קופסאות. וכאן נכנס לפעולה הטאבלט - אם אחד מהשותפים שלכם למשחק נכנס אליו דרך הטאבלט שלו, הוא רואה את עולם המשחק כפי שאתם רואים אותו, אבל מלמעלה. השחקן הזה שולט במל"ט, ובניגוד לווץ' דוגס הוא רואה את העולם בצורה גרפית. הוא יכול לתייג אויבים, לרפא את הקבוצה שלכם או לשלוח טיל כדי להרוס כיס התנגדות. המפתחים מבטיחים כי למל"ט יש מנגנון עליה בדרגות המקביל לזה של השחקנים הרגילים, שפותח אפשרויות חדשות ומתגמל את השחקן שמשחק דרך הטאבלט.

וגם כאן, יש לציין, עולם המשחק מתחבר בצורה שקופה אל הרשת. בשיטוטיכם ברחבי ניו יורק, תוכלו להיתקל באירועים שיחברו אתכם לצוות אחר שמטייל בעיר, ויצוותו אתכם יחד למשימות מורכבות יותר. לא מדובר באירועי חובה, תוכלו לסיים את המשחק בלעדיהם, אך נחמד לראות שהעולם של המשחק חי יותר מבכותרים אחרים.

  • עוד באותו נושא:
  • יוביסופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully