וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחקי הספורט של EA עולים שלב

הדור החדש של משחקי הספורט מבית EA, ובראשו FIFA 14, מציג לא רק גרפיקה משופרת אלא גם פיזיקה מציאותית

כמדי שנה, גם בסתיו הקרוב יגיעו לחנויות המשחקים הקרובות לבתיכם משחקי הספורט של חברת EA. פיפ"א - הפופולרי שבהם, חוגג השנה 20 שנות קיומו, ואילו משחק הפוטבול מאדן חוגג 25. ויש גם את NBA Live, שהחל את דרכו ב-1995 אך בארבע השנים האחרונות לא עודכן. השנה הוא חוזר.


המשותף לכל הסדרות האלה הוא העייפות שלהן. אחרי הכל - כמה שנים ברצף אפשר לקנות גרסה משודרגת של אותו המוצר? ובחלק מהשנים האלה, השדרוגים הרי היו מינוריים למדי. הם יש עוד מה לחדש בפיפ"א? האם מאדן 2013 יכול להוסיף משהו שיהפוך את הרכישה לכדאית? ב-EA מחפשים מדי שנה את התשובות לשאלות האלה, והשנה שמה של התשובה הזו היא Ignite, מנוע משחק חדש.

בתערוכת E3, הדגימה אלקטרוניק ארטס את מנוע המשחק החדש שלה, שבנוי עבור הקונסולות החדשות - אקס-בוקס וואן ופלייסטיישן 4. המטרה שלו אינה רק לייצר גרפיקה טובה יותר - במשחקי ספורט הגרפיקה היא לא החלק החשוב ביותר - אלא להפוך את המשחקים למציאותיים יותר באמצעות סימולציה אמיתית יותר של העולם האמיתי.

כששחקן נפגש עם הכדור, או עם שחקן אחר, ערכת החוקים הפיזיקליים היא שקובעת מה קורה - האם הכדור מתייחס לרגלו של השחקן כאל מקל עץ, או שמא הוא מבין כי יש כאן משהו רך, עם שרירים ומומנטום, עם ברך ועקב. האם מפגש אלים בין שני שחקנים מתחשב במשקל שלהם ובכיוון התנועה שלהם? מטרתו של Ignite היא להפוך את המפגשים האלה למציאותיים כמה שיותר. זהו השיפור הגדול ביותר שמנסים לבנות ב-EA. אך האם הם גם מצליחים?

פיזיקה היא שם המשחק

קשה מאוד לענות על השאלה הזו אחרי 10 דקות עם פיפ"א, 10 דקות עם מאדן, כמה דקות בודדות עם NBA וקרב אחד מתסכל ב-MMA. הזמן המוגבל לא מאפשר לראות את כל הסיטואציות החדשות אותם מנוע ה-Ignite - שלא יגיע למשחקי הספורט בגרסתם למחשב או לקונסולות הדור הנוכחי - יכול להתמודד איתן. אבל אין ספק שההרגשה שונה.

פיפ"א משפר את הפיזיקה שלו בצעדי ענק כבר חמש שנים, והצליח להגיע בהן מכותר בו כל שחקן יכול לנוע רק ב-8 כיוונים למשחק זורם יותר, נוח יותר. אך כשמשחקים בו על אקס-בוקס וואן, זה בהחלט מורגש יותר מב-FIFA 13. טאקלים נראים מציאותיים יותר מבעבר, כיוון המסירה מדוייק יותר מבעבר, והבקעת שערים הופכת לעסק מסובך. ב-NBA ומאדן השינויים בולטים בעיקר במפגשים אלימים, עם נפילות במקומות בהם קודם המשחק היה מחליט שהשחקן יישאר לעמוד על רגליו וזריקות קשות יותר לביצוע, אך כאלה שמרגישות גם "נכונות" יותר. הדבר גם מאפשר להתייחס לכל שחקן כאל יחידה ייחודית במשחק - נתונים שקודם היו רלוונטיים בעיקר במשחקי מנג'ר, הופכים לחשובים גם כשאתם שולטים ישירות על השחקנים.

אך אי אפשר להתעלם גם מהשיפורים האחרים. לראשונה, כל מעודד בקהל הוא דמות תלת מימדית - אולי גימיק, אך אחד חביב ביותר. לראשונה, יותר משני שחקנים יכולים להתמודד על כדור, פועל יוצא של מעבדים חזקים יותר. והמשחק, שפועל ב-60 פריימים לשניה, נראה כולו חלק יותר, דומה יותר למה שאנחנו רואים בטלוויזיה כשאנו צופים במשחק האמיתי.


ואם כבר מדברים על זליגה של העולם האמיתי אל תוך המשחקים - הם צפויים להתעדכן בזמן אמת בהתאם לביצועי השחקנים בעולם האמיתי. לא צריך לחכות חודש, שבוע או אפילו יום עד לעדכון פציעה, או עדכון נתונים לאחר משחק טוב. אלה יתרחשו כמעט בזמן אמת.

שינויים גדולים גם בטאבלטים

אך לא רק בקונסולות צפויים לפיפ"א שינויים גדולים. אלקטרוניק ארטס הדגימה ב-E3 גם את גרסת המובייל הבאה של משחק הכדורגל שלה, שמגיעה לטאבלטים. וגם כאן יש שינויים גדולים. המשמעותי שבהם הוא מערכת שליטה חדשה (אופציונלית, אתם לא חייבים לבחור בה), נטולת כפתורים. רוצים שהשחקן ימסור? תלחצו על השחקן עבורו המסירה מיועדת. בעיטה בכדור? תזיזו את האצבע במהירות לכיוון הנדרש, וסובבו אם אתם רוצים כדור מסובב.

רוצים יותר עומק? תוכלו לשלוט לא רק בשחקן שאצלו נמצא הכדור, אלא בחבריו לקבוצה. פשוט שרטטו עם האצבע את המסלול של השחקנים האחרים, והם יבצעו. הדבר הופך את פיפ"א הנייד למשחק אסטרטגי הרבה יותר מבעבר, ודומה בעיקר לניסיונות להביא משחקי כדורגל לווי של נינטנדו. שם זה עבד רע, מכיוון שהשלט של ווי היה מדוייק הרבה פחות מתנועת אצבע על גבי מסך. אך כאן, זה הופך את המשחק לכיפי הרבה יותר.

ומה עם השחקנים על PC, פלייסטיישן 3 ואקס-בוקס 360? אלה יזכו לגרסה משודרגת של משחקי הספורט, עם גרפיקה מעט יותר יפה ורמת ריאליזם מעט יותר גבוהה, אך ב-EA לא רוצים בכלל להשוות - הם מסתכלים על העתיד, והעתיד הזה הוא Ignite.

  • עוד באותו נושא:
  • e3
  • ea
  • Fifa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully