וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה קבצים חוקיים היו באמת ב-Megaupload?

מחקר חדש מנסה לקבוע כמה מתוך קבצי Megauload, שהוחרמו על ידי ממשל ארה"ב, הועלו כחוק

כאשר ממשלת ארה"ב החרימה את שרתי שירות האחסון MegaUpload בינואר אשתקד, היא טענה כי מדובר בשירות שמבוסס כולו על פיראטיות, ורק מעטים מהקבצים שהיו בו אוחסנו כחוק. לאחר מכן, החרימה ארה"ב את המידע שהיה על השרתים, כך שאין דרך בוודאות כי הטענה שלהם הייתה נכונה. עם זאת, מחקר חדש מנסה לשפוך אור על היקף השימוש החוקי בשירותי האחסון המשמשים לפיראטיות.

לטענת החוקרים מבוניברסיטת Northeastern בבוסטון, בזמן ש-31 אחוזים מהתוכן שהועלה ל-Megaupload ונותח על ידיהם היה כזה שמפר זכויות יוצרים, לכל הפחות 4.3 אחוזים מהקבצים היו תוכן לא מפר: מתמונות משפחתיות ועד מסמכים שאנשים רצו לשתף בקלות עם אחרים. המספר הזה אמנם נשמע נמוך, אך כשמבינים שב-Megaupload היו ככל הנראה כ-250 מיליוני קבצים, מתקבלת תמונה שונה: ממשלת ארה"ב החרימה יותר מ-10.5 מיליוני קבצים שאוחסנו כחוק. יש לציין כי עבור 69.3 אחוזים מהקבצים, לא ניתן היה לזהות האם מדובר בתוכן מפר זכויות או לא.


נזכיר כי נכון לעכשיו, 1,103 משרתי האחסון של Megaupload נמצאים בידי ארה"ב, נעולים בקרב משפטי בין הצדדים. 630 השרתים האירופאים של השירות, שהיו בידי חברת האחסון Leaseweb, נמחקו בחודש יוני האחרון על ידי חברת האחסון, לאחר שזו טענה כי אף צד לא הביע רצון לשמור על המידע. במגהאפלואד דחו את הטענה, אך אין דרך לשחזר את המידע שנמחק.

  • עוד באותו נושא:
  • megauload

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully